Hoe krijg je een paard trailermak?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
esziiY
Berichten: 2379
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Veenendaal

Hoe krijg je een paard trailermak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 13:38

ik had een vraagje; hoe krijg je een paard trailermak?
we hebben er 3 uur over gedaan om een paardje in de trailer te krijge Verward
dus nu wil ik 'm trailermak maarjah.. hoe doe ik dat? Scheve mond [/b]

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 14:39

Monty Roberts heeft daar een goede methode voor, maar daar kan ik je niet het fijne over vertellen. Beste kun je even zijn site afspeuren (denk ik)
Verder kun je het met voer proberen, je paard belonen als hij stapje voor stapje een beetje verder komt en geduld hebben, veel geduld hebben. Je moet ook niet proberen om hem 1 een keer helemaal in de trailet te krijgen, maar iedere dag een stapje verder.
Staat hij uiteindelijk op de trailer, knal dan niet meteen de klep dicht en ga rijden, maar geef hem eerst een paar keer hooi op de trailer en haal hem er weer vanaf. Je moet ervoor zorgen dat je paard de trailer gaat zien als iets leuks. En aangezien de meeste paarden eten echt heel leuk vinden.......... Ga daarna een keertje heel rustig 5 minuutjes rijden en breidt dat dan weer uit.

Veel succes.

cindy14
Berichten: 89
Geregistreerd: 11-02-04
Woonplaats: nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 15:39

landgraaf had een goed advies
alleen misschien kan je nagaan WAAROM je paard de trailer niet in wilt??
en als je een 2-paards trailer hebt is t al ruimer voor m en zet je dat6 schot opzij/eruit en zo is de trailer toch al niet zo'n klein smal dun overkapt hokje. en misschien als t niet werkt en je paard hefet n kei goed evriend op stal staan (n paard dan hea) die als je n 2-paards hebt/tot beshcikking dat andere paard aan de ene kant jou paard aan de andere.
suc6 OK dan!

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 19:27

[quote="cindy14"]landgraaf had een goed advies
......quote]

Huh, sorry even off-topic. Maar Landgraaf is de plaatsnaam waar ik woon, niet mijn boktnaam. Foutje............maar ik moest er wel om lachen Haha!

_Margarita_

Berichten: 2332
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 19:42

ik ben ook bezig om mijn paardje trailer mak te maken.
Ben elke dag aan het oefenen. Ik ga rustig op de klep zitten met wat eten, en steeds als ze een stapje doet belonen, en al heeft ze een stapje gedaan ging ik ook een stukje naar achteren zodat ze wel verder moet om bij het lekkers te komen.
Ik heb een 2 paardstrailer en als ik het schot op zij doe wil ze er in.. Maar niet als het schot dus niet op zij doe. Vandaag had ik dat geprobeerd, ze ging er uiteindelijk in, maar stond helemaal te trillen en te zenuwen, terwijl haar vriendje een andere pony er ook in stond, om haar gerust te stellen zeg maar.
Maar goed morgen proberen we het nog wel een keertje.. hopen dat ze het dan alweer een stukje minder eng vind.

Maar het aller belangrijkste is dat je het met geduld voor elkaar krijgt! Geen zweep, niet iemand die dr achter staat de duwen/jagen. Echt waar het duurt misschien wel langer, maar uiteindelijk heb je er veel meer profeit van..

Heel veel succes!! ik weet hoe moeilijk het is!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 20:13

ik ben met clickertraining bezig om Banjer trailermak te maken... helaas al een tijd niet kunnen oefenen, omdat de trailer waar we altijd mee oefenden is verkocht... Scheve mond

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 22:55

2 hindernissen naast elkaar paard wennen er tussen door te lopen en er tussen stil staan, steeds dichter bij elkaar.. en wen hem ook lang stil staan zonder iemand erbij...

gizzielover
Berichten: 115
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 22:59

doe 2 hindernissen wat laueef zij en de acherkant ook en laat hem ff met rust kijk of het lukt OK dan!

Charaz

Berichten: 24282
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 23:05

Hoe ik het heb gedaan bij Azra

Je neemt een bak voor met iets lekkers (ik had appeltjes) je zet hem/haar voor de laadklep gaat er zelf op zitten met een handje bix en elke stap op de laadklep = bix.

Als dit goed gaat kan je je paard op de laadklep zetten, je gaat zelf in de trailer staan met je bix en appeltjes. Elke stap de trailer in is bix of een appeltje en helemaal erin staan = bak leeg eten.

Doe niet gelijk de stang erachter of de klep dicht gewoon lekker open laten en met VEEL geduld.

sabineG

Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: rees-millingen dld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 01:22

Ik heb vandaag bij mijn instructrice een heel handig ding gezien. Het is een soort halster met een ijzeren ring eraan. Die ring gaat over de nues en werkt niet in als hij gewoon met je mee loopt. Het is de bedoeling van dat ding dat je paard niet achteruit kan lopen. Op het moment dat hij dat doet werkt ie in op de neus. Natuurlijk moet je dat ding goed gebruiken en absoluut niet met geweld. Het gaat er immers om dat hij vertrouwen in je krijgt. Het paard wat er vanmiddag was gaat zonder dat ding erg moeilijk te trailer in maar nu liep hij gewoon rustig en ontspannen mee...
Ik zal eens kijken of ik kan vinden wat ik bedoel. Een plaatje ofzo....

Zij zweerde erbij. Haar paard gaat nu zonder problemen mee en dat heeft ze veel liever dan elke keer gedoe met een lijn of zoiets....

sabineG

Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: rees-millingen dld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 01:36

ik zal het navragen hoe dat ding heet want ik kan het niet vinden....

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 09:24

gizzielover schreef:
doe 2 hindernissen wat laueef zij en de acherkant ook en laat hem ff met rust kijk of het lukt OK dan!


heb dat gister nog gedaan Haha!

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 18:18

elke dag eventjes met hem oeven
stro op de laadklep legen !! kan ook ook helpen