Jimmy krijgt een nieuw plekje

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Napie

Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Jimmy krijgt een nieuw plekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 17:59

Jimmy gaat verhuizen. Ik heb hier lang over nagedacht en mijn hart is gebroken maar hij heeft zoveel jeuk dat ik hem dit niet aan kan doen. Jimmy heeft eczeem en krabt zijn manen en staart tot bloedens aan toe open. Natuurlijk kan ik hem wel op stal zetten en een deken op en dat soort dingen, maar daar wordt hij niet gelukkig van. Volgend jaar wordt het nog erger. Hij is graag buiten en is doodongelukkig op stal. Jimmy verhuist van het bos naar zee. Zaterdag gaat hij naar Texel en gaat hij aan het werk op een manege. Wanneer het niet gaat halen we hem weer op maar dit is nu even het beste voor hem. Afgelopen dinsdag heb ik de hele dag lopen snotteren en de hele nacht liggen woelen. Doe ik wel goed, wat nu als hij daar ongelukkig is, gaat de andere pony hem niet missen? Gepraat met iedereen incl de dierenarts maar dit is toch het beste. Gisteren met het tweespan het bos in geweest en door het meer gegaan. Vanavond ga ik nog naar menles en maak ik nog wat foto's. Morgen mijn laatste ritje met hem. In enkelspan denk ik maar.
Zaterdag de lange reis naar Texel.
Ik hoop niet dat er mensen zijn die denken dat ik zo gewoon makkelijk van mijn pony af wil komen omdat hij een klein defect heeft. Jeuk is vreselijk. Ik hoop dat dit het beste voor hem is.

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 18:07

ik kan me zeer goed voorstellen dat je die jeuk zo aux serieux neemt. ik denk idd ook dat erge jeuk voor een paard soms erger kan zijn als (wat) pijn.
ik hoop heel erg voor je dat hij het daar goed doet en het naar z'n zin heeft OK dan! !

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 18:14

Op Vlieland komen ook altijd vrij veel eczeempaarden, waar je na een tijdje vrijwel niets meer aan ziet.
Jeuk is inderdaad vreselijk, kan me voorstellen dat het met pijn in je hart gaat, maar denk dat je tegenover je pony een eerlijke keus hebt gemaakt. Sterkte ermee!

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 19:34

Ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt. Mijne heeft ook zomerexzeem. Maar die komt er goed doorheen dit jaar. Maar ik zou haar ook nooit zo kunnen missen... Sterkte meis

nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 21:05

Heel veel sterkte morgen.Maar je doet echt het beste voor je paardje.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 21:29

Wat fijn voor je paardje dat hij gaat kuren en wat dapper van jullie! Komt hij 's winters nog bij jou of niet?

Napie

Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-04 16:23

Het is wel mogelijk om hem in de winter weer op te halen maar dan moet ik hem volgend jaar zomer weer wegbrengen en dat kan ik niet. Als het daar beter wordt dan blijft hij daar ook. Over een maand of twee kijk ik wel of er eventueel een nieuwe pony bij komt