Veulen kan toch best alleen staan?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Veulen kan toch best alleen staan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-04 09:27

Al dat gedoe maar, veulen kan toch best alleen staan?
Het is een leuk eigenwijs veulentje met een eigen willetje, genoeg pennymeiden die haar kunnen temmen dus niets aan de hand toch!!

Misschien dat ik te voorbarig ben, maar ik maak me zorgen om het veulen van de kinderboerderij.
Vandaag gaat haar moeder weg en komt ze alleen te staan.
Ze is best dominant en heeft bij sommige mensen al door dat als ze haar kont toe keert of bijt dat ze wint.

Ik was destijds op zoek naar een pony maar dat is stopgezet omdat een handelaar wel een pony zou regelen en ik die handelaar niet mocht passeren van hogere hand, maar mocht ook niet teveel er achteraan zitten, dat zou vervelend voor die handelaar kunnen zijn.
Intussen is er nog niets bekend over een nieuwe pony.

Ik heb vooraf aangegeven dat een veulen toch wel de enige aandacht nodig heeft of maatregelen.
Zowieso een pony erbij als de moeder weg is, een absolute voorwaarde die ik stelde.

Het was al onzin dat ik haar strafte wanner zij gericht sloeg, tegen je aan steigerde of beet, ik zou alleen goed gedrag mogen belonen.

Een tijdje zat ik al achter een hoefsmid aan en had er een gevonden, maar nee, er moest eentje via de school gezocht worden en daarmee op langere baan geschoven worden, de hoeven brokkelden af van de moeder en de merrie gaf pijn aan in de voorhoeven.
En dan wordt de vinger stiekem naar mij gewezen met verwaarlozing.

Er is niemand meer om voer te bestellen, voer raakt op, er wordt dan maar gesteld dat er teveel gevoerd wordt en krachtvoer overbodig is voor een lacterende merrie met veulen, ondanks dat de merrie snel schraal wordt en er nauwelijks gras is op het land.

Gisteravond is het laatste hooi opgevoerd.

Intussen is ook al een eend doodgebeten door een hond die door het schrikdraad is gegaan, dit had voorkomen kunnen worden door op het kastje te letten (schrikdraad stond zonder spanning).

Al met al, een zootje!!! En ik ben behoorlijk boos!

Ik heb gister mijn vriend al gezegd, mocht het fout gaan en het veulen moet weg wegens onhandelbaarheid, dan ben ik de eerste die er staat en gooi ik er de opfok in, en dan zie ik verder wel weer.

Overigens er wordt vanuit diverse vrijwilligers en andere betrokkenen wel iets gedaan, intussen zijn er al een paar brieven naar de gemeente gegaan, ik ben in iedergeval blij dat andere vrijwilligers achter mij staan en achter mijn broer staan, wij waren ook de enige twee met dierverzorgingspapieren.

Ik heb eerder hierover niet bericht om een aantal mensen te sparen gezien iets via internet snel kan zijn, maar ik ben het zo zat en moet mijn verhaal kwijt, ik weet het zelf niet meer.
Ik kan mijn ogen sluiten en verder gaan met mijn leven, maar ik geef te veel om de dieren en de vrijwilligers die achter zijn gebleven.

Pennymeisje van 36 jaar, jaja echt waar! En als bonus een serieuze amazone van 7 jaar :')



Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-04 10:31

De moeder is terug naar de eigenaresse.
Die heeft het veulen geschonken aan de kinderboerderij, en de moeder zou ook op de kinderboerderij verblijven totdat het veulen afgespeend diende te worden.

Pennymeisje van 36 jaar, jaja echt waar! En als bonus een serieuze amazone van 7 jaar :')

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-04 10:53

De merrie zag er zeker niet slecht uit maar juist goed, alleen begon ze nu weer ff wat schraler te worden maar nog niet storend.
Alleen heeft zij al een tijd problemen met haar hoeven, hele slechte groei en al eerder tekort bekapt.
Dat weet de eigenaresse.
De hoeven brokkelden af, en ik heb de eigenaresse op de hoogte gesteld.
Er had enkel eerder een hoedsmid bij moeten komen om even te kijken, maar van verwaarlozing is geen sprake.

Echter moet er nu wel actie ondernomen worden vandaag zodat de dieren hooi hebben.
Alleen het verantwoordelijk bestuurslid van de stal neemt zelf geen actie om hooi te bestellen maar schrijft gewoon op dat er hooi besteld moet worden, terwijl de normale vrijwilligers hier niet voor zijn en ook niet weten hoe wat en waar.
Mijn broer was hiervoor maar die is geschorst wegens vandalisme (hij had besmette houten voerbakken uit elkaar gehaald en verwijderd van stal om verdere besmetting te voorkomen, dit is zelfs in overleg geweest).

Pennymeisje van 36 jaar, jaja echt waar! En als bonus een serieuze amazone van 7 jaar :')

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-04 18:27

Er is zeker mogenlijkheid om een 2e pony bij te zetten en dat is ook het plan, maar dan moet het wel gebeuren natuurlijk!
Iig staat het veulen nu alleen.

Pennymeisje van 36 jaar, jaja echt waar! En als bonus een serieuze amazone van 7 jaar :')


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot en 150 bezoekers