Verslag emmeloord dinsdag 13 juli

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Verslag emmeloord dinsdag 13 juli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 18:55

Eindelijk had ik de beslissing genomen Pacific helemaal na te laten kijken, haar knie was nu al een poos dik en opgezwollen ondanks dat ze niet kreupel was en het fanatieke rijden had ik al maanden op een laag pitje in de hoop dat het over zou gaan...

Dinsdag ochtend om even over negenen reden we opweg naar Emmeloord.
Daar aangekomen snel ingeschreven en Pasje mocht in een box staan.
Tijd voor koffie was er niet want de arts arriveerde al.

Eerst haar been bekeken, mijn verslag afgestoken en toen buigproeven.
Zelf zagen wij niets maar de arts vond haar iets onregelmatig en besloot rontgen foto's te maken.

Op de foto's was niets aan te merken, net been en geen slijtage.

Toen een echo, hierop was goed te zien dat de peeschede overvuld was met vloeistof en toen werd besloten dit er uit te laten lopen.

Klein infuusje erin en daar kwam het vocht, denk wel zo'n soeplepel vol Bloos!
Daarna werd er onstekingsremmende vloeistof ingespoten en werd besloten wat er verder ging gebeuren....

Ik kreeg een streng stap schema mee, beginnende bij de 1e week 10 min. op het harde aan de hand en eindigend over 7 weken met 60 min. op het harde onder de man.
En absolute box rust!

Arm paardje, kreeg al medelijden toen ze wat suf werd door de injectie voor de rontgen maar nu vond ik haar helemaal zielig.

Tot nu toe gaat het stappen prima, vandaag voor de 1e keer 20 min. gewandeld.
Overdag mag ze 3 uurtjes in een speciaal afgezet paddockje (3 x 4 m....)

Naiade heb ik binnen gehaald als maatje voor haar (en ook voor haar is het niet verkeerd ondanks dat haar pees super gaat).

Helaas is haar been nog dik maar goed in een week kan er niet veel veranderen.

Ik houd jullie op de hoogte van onze vorderingen OK dan!

Helaas mijn 3 jaarlingen te koop, ben je op zoek naar leuke E pony wellicht heb ik een leuke voor je.


naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-04 17:02

Het valt mij tot nu toe echt mega mee met stappen maar ben idd ook bang dat het niet lang zo zal blijven.

Nu lopen wij vanaf gister 20 minuuutjes.... word er nu al gek van maar goed doorzetten, bij Naiade heeft het tenslotte ook geholpen.

Overdag loopt ze fijn in d'r paddockje, ook dan is ze erg rustig (zolang naiade in de buurt is dan).

Thanks voor jullie lieve reacties, ik houd jullie op de hoogte OK dan!

Helaas mijn 3 jaarlingen te koop, ben je op zoek naar leuke E pony wellicht heb ik een leuke voor je.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, Donderwolk55, Jannie79, LiDi, Ruai, Swift, vierhoef, WietskeK en 151 bezoekers