zoo zielig

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-01 20:18

er staat nu een klein shetje van 2 een hengstje die heb ik vandaag een kuntsje geleerd "steigeren op comando" hoe ik dat gedaan heb weet ik niet
maar dat shetje wordt binnen kort afgemaakt omdat ie langzaam blind wordt Verdrietig en hij is pas 2 ik vind het zoo zielig dat ik waarschijnlijk de veearts erbij haal en ga ik kijken of ik er wat aan kan doen zo ja mischien krijg ik m wel ik moest er toch al een hebben omdat Sya niet alleen in de wei kan
zielig he

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 20:26

sneu zeg hoop dat het wat word!

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-01 20:30

mijn ouders zijden eerst mischien maar nu willen ze het niet meer *snik* omdat het veel risico is Huilen
ik begrijp het wel hoor

Ineke2

Berichten: 33105
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 20:39

word ie aan 2 ogen blind dan? en kunnen ze daar niks aan doen? (opereren ofzo) Als ie aan 1 oog blind word kan hij nog gewoon verder leven en goed zien met dat andere oog, met 2 ogen tja...ik weet het niet...het is een vluchtdier en als hij helemaal niks kan zien en hij schrikt kan dat wel gevaarlijk zijn hoor ook al is het 'maar' een shet.

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-01 21:09

ik weet niet of het aan twee ogen is
maar hij is van een handelaar en ja hij moet er wel geld aan kunnen verdienen en hij mag wel wat kosten maar niet veel

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 21:37

Iemand bij ons op stal heeft een paard met een blind oog, maar ze springt er zelfs mee, wel alleen via de linkerhand er op af rijden, en vantevoren er een paar keer langs stappen. Ook springt ze geen dubbelsprongen en niet te hoog. Ze rijdt er ook buitenritten mee.
Verder kan het paard uitstekend dressuur, is soms wat extra schrikkerig wanneer er wat onverwachts gebeurt, maar heeft een gouden karakter en het volle vertrouwen Lovers in haar bazin, echt heel leuk om te zien... Doei! Dorine.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-01 21:41

Ik heb ook een tijdje op een paard gereden, die zag met 1 oog maar heel weinig. Dus niet helemaal blind. Ging heel goed, als er maar niet onverwachte dingen aan haar mindere kant gebeurden. Dan deed ze niet echt gek, maar draaide haar hoofd/ lichaam tot ze het kon zien. Dan besloot ze of ze alsng er van door moest gaan ofniet *LOL*
Maar goed, aan twee ogen blind? Ik weet ook niet in hoeverre je de pony dan een mooi leven kunt geven....