Een vreselijk mooie bosrit in het buitenland... :)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Een vreselijk mooie bosrit in het buitenland... :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-02 21:50

Vandaag kwam ik op stal, en kort daarna arriveerde de vorige eigenaar van Cerise.
Ik heb Cerise gekocht toen ze bij zijn broer stond, dus de echte eigenaar had ik nog nooit ontmoet, en ook nooit dingen gevraagd enz.
Het was een aardige man, hij was erg blij haar weer te zien. Hij kon zelf nog niet goed genoeg rijden om haar aan te kunnen, had er ook de tijd niet voor om haar bijna dagelijks te rijden, dus daarom had hij haar verkocht.
Een trakehner was voor hem gewoon te druk.
Nu heeft hij een Shire, waar hij dolgelukkig mee is.
Hij was blij dat ze zo goed terecht gekomen was, we hebben nog even gepraat, over haar ouders die het zo goed doen, enz.
Toen ging hij weg want hij moest weer helemaal terug naar Drenthe.

Menda heeft haar paard ook op die stal staan, en vroeg of ik mee ging een buitenrit maken.
Best leuk, maar ik ging eerst even longeren, bij Cerise de pit eruit halen.
Dat ging moeilijk, want het was gewoon te zwaar die grond.
Dan maar na tien minuten al erop, en gewoon samen de weg op.

Menda zei: "Met mijn vader heb ik laatst een hele leuke rit gemaakt, duurt ongeveer een uur...."
Ik vond het best lang, aangezien dit pas de derde keer was dat ik op Cerise zat. Maar toch gingen we die route volgen... ze was energiek en toch braaf, dus ach waarom niet.

Cerise staat in Babberich, tussen Arnhem en Doetinchem, maar dan vlakbij de Duitse grens.
Eerst het dorp door. Bij een kleine weg sloegen we af, en Cerise zag de hond niet die daar vlak om de hoek in een tuin liep.
De hond stoof op ons af, vrolijk blaffend, en Cerise schrikt zich de pleures en schoot vooruit! Maar al gauw had ik haar weer terug.

Dus Menda en ik waren even later het bos in gegaan, en vrij snel waren we al in Duitsland...
Heerlijke omgeving, veel naaldbomen maar ook loofbomen, en grote rechte paden waar je met z'n tweeën naast elkaar kon rijden. Echt super!
Ik heb dus meer met Cerise gedraafd dan donderdag, en het ging al best goed!
Nooit geweten dat je daar zo gaaf kunt rijden! Party!!

Af en toe kregen we wat hageltjes op ons hoofd, maar ach dat was de moeite niet.
Tot we weer op de terugweg waren.
Toen kwam er een hagelbui, hozen! We werden helemaal bedolven onder de witte hagel, mijn handen (zonder handschoenen) waren bijna gevoelloos zo koud, ik wist alleen nog dat ik de teugels vasthad maar dat was ook alles... Haha!
Gelukkig waren we toen bijna thuis.

Bij een recht stuk berm hadden we tijdens de hagel nog ff gedraafd, en ik denk 'een paar rustige galoppassen' mag ze ook wel...
Nou ze bokte pissig en maakte twee galoppassen, en ging daarna meteen weer terug in draf.
Die koude hoosbui had haar behoorlijk shagrijnig gemaakt, ze had het helemaal gehad! *LOL*
Maar daarna in draf was ze ineens weer poeslief...
Nou ja de galop ga ik zo gauw mogelijk eens in de binnenbak oefenen.

Bij thuiskomst heb ik Cerise na het afzadelen accuut beloond met wat lekkers en het was gelijk tijd voor hooi.
Ze vond het eigenlijk niet passen bij 'een dame van stand' zoals zijzelf, dat een eenvoudige Dorine dan ook nog de stal ging uitmesten terwijl zij haar maaltijd nuttigde.
Regelmatig keek ze me verontwaardigd aan waarom ik haar nu in de weg liep en haar aan de kant duwde?
Ach ja de lieverd.
Uiteindelijk hield ze toch vre-se-lijk veel van me: ze kreeg een appel. Lovers

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 22:55

Wauw, klinkt super! Lovers Hoop dat ik over een tijdje ook zo lekker kan buitenrijden... Dromen Party!! Lovers
Heel veel succes verder met Cerise. Pling

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 00:27

Hee, wat stoer zeg, zomaar in het buitenland staan met je paardje. Heerlijk hè, een buitenrit... Ik ben helemaal verslaafd, maar ja wat wil je met zo'n omgeving.... Haha!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-02 11:28

Ja behalve de hagel was het echt stoer!
Ik was zo trots dat ze gewoon nergens van schrok, ook niet van de fabriek waar we nog langs moesten...

Ik moest wel lachen toen Menda mijn vriendin zei: "We zijn nu in Duitsland."
Ik zei: "Nou Cerise, voel je je al thuis? In dit land wonen erg veel van je familieleden, trakehners dus..." *LOL*
Het was dus niet aan haar te merken dat ze zich 'in het buitenland' voelde haha. Hoewel ze erg geïnteresseerd was in alles, alleen niet in sommige plassen waar ze doorheen moest banjeren af en toe... natte voeten! }>

Het feit dat we meer dan een uur weg waren geweest, en dat ze dus (voordat de hoosbui begon) niet nat was en vermoeid, vond ik wel leuk.
Kan ik haar de volgende keer iets meer laten draven, ff kijken wanneer ze echt moe wordt.
En wanneer ik zélf moe word.... was vijf maanden geleden dat ik een uur lang op een paard zat! Knipoog

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 11:45

wat eens toere rit zeg komt er snel een foto van cerise lijkt me een gaaf paardje Kwijl Lovers Kwijl Lovers Kwijl Lovers

Kusje Kusje Kusje

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 15:20

Wat leuk..
lijkt me echt weer eens leuk om een buitenrit te maken!!!

(en wat n schat is Cerise ook he!!) Lovers

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 16:39

Ow wat leuk! Ik geniet echt steeds meer van je verhalen..... Haha! Toch moet je wel oppassen met dat longeren in zo'n zware bak hoor! Dat is echt heel erg slecht voor de pezen en gewrichten.

Leuk dat die oude eigenaar even kwam kijken! Dan weet je toch dat ie ook echt geïnteresseerd is (geweest) in zijn oude paardje en het beste met haar voor had.