super timo

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lailapri

Berichten: 22120
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

super timo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-04 06:18

ik was gister een beetje aan het vervelen in de bak, beetje kijken wat er gebeurt al ik bepaalde hulpen geen, ontdekte ik de knopjes voor keertwending op de achterhand, ooit wel een op de manege gedaan maar ik kon me daar alleen nog mar van herinderen dat je je hand naar je kniep moet trekken en zweep op zijn kont en hoofd tegen het hek, maar nu deet hij het voornamelijk op beenhulpen, ook de keertwending op de vorhand ken hij, nu alleen ik nog Haha! verder ging ik wat verzamelen en daarna proberen wat te wijken, super netjes wijkte hij zo weer naar de hoeslag dan (voor ons dan hè) en meestal in mijn les moest ik hem heel erg voorwaarts rijden en iedere stap aantikken met zweep enblablabla, maar nu dus niet nodig. ook schouder binnenwaarts ging netjes en overgangen zoals stap galop, achterwaarts halt galop, galop halt enz. gingen ineens ook super goed! daarnaast ging ook de galopwisseling die we sinds kort hebben uitgevonden super netjes, wisseling sprong sprong wisseling! Ik wist niet echt wat me overkwam alleen vond het wel relax, ik reed trouwens alleen met bit omdat meneer zijn hoofdstel weer eens heeft gesloopt, en had ook geen zin er een zadel op te leggen omdat de planning alleen was een beetje draven, stappen en stukje galop.

Vond het toch wel heel wat van mijn super fjordje, misschien ga ik hem toch ooit nog eens echt leuk vinden. Springen ging laatst ook al zo goed, los ong 1,40 met mij 1,20/1,30. iets daartussen.

Misschien moet ik toch maar met hem dressuur les gaan nemen en starten! Vond hem daar eerder wat te lomp voor, maar nu iegenlijk niet meer zo erg. Wat vinden jullie?

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 09:19

Gewoon lekker doen wat jij wilt . Als jij het leukt vindt om met hem wedstrijden te rijden zou ik dat gewoon doen, er zijn meer mensen met fjorden en haflingers e.d die wedstrijden rijden.

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 10:11

misschien meteen maar inschrijven voor de prix st. georges Schijnheilig ?

lailapri

Berichten: 22120
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-04 12:53

wie weet, ik heb eigenlijk nooit een paardf gereden dat goed zijgangen kon of het wel kon maar ik niet, en hij het dus gewoon niet deed!

Poenarie

Berichten: 4974
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 13:47

Zo zeker goed van de lompe Timo Haha!
Zo heej in 1 keer gewoon
Ga gewoon lekker je eigen gang Haha! In de wedstrijden enzo

lyszannuh

Berichten: 404
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Heerhugowaard (HHW)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 19:38

Timo Poweerrr!!