Weer een heerlijke dag met Oncie!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Weer een heerlijke dag met Oncie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-02 21:51

Vanmorgen zou ik om 9 uur in de les rijden. Monica kwam weer even helpen met het opzadelen want dat lukt nog niet alleen. Daar is ze heel klierig bij. Ik rijd nu even met het zadel van mijn instructeur, omdat mijn eigen zadel dus helemaal niet past. Toen we opgezadeld hadden en ik met veel moeite het hoofdstel in het gedaan kon ik naar de bak. Met opstappen was ze nog erg verveleden, maar toen ik eenmaal zat ging het super goed. In het begin lekker lang gestapt en dat ging heel goed. Lekker ontspannen en ook mooi wat dieper. Toen ik ging aandraven ging het ook super. Ik kon d'r nu ook goed nageeflijk houden in draf! Was wel een beetje trots op ons! Party!! Bloos Toen gingen we met de les springen. Eerst wat balkjes draven. De eerste keer vond ze het nogal eng. Niet de balkjes, maar de bakrand! *LOL* Ze wilde er niet langs! *LOL* Maar na 2 keer ging ze heel braaf en deed ze het verder heel goed. Toen werd er een klein kruisje neergezet. Heel braaf sprong ze eroverheen. De keer daarna ging ze ineens op de rem. Bloos Haha! Ja, ik was te afwachtend en had mijn kuit er dus niet goed aan. De keer daarna deed ze weer heel braaf. Toen werd er een hindernis achter gepland. Deed ze heel braaf, nouja, wel een beetje onbenullig, maar ze snapte dat ze met 1 galopsprong doormoest en dat ze dan weer moest springen. Party!! Een paar keer stopte ze wel, maar het ging later heel goed. Heb iets van 70 ofzo met d'r gesprongen. Nu komt het grappige. Volgende week zondag is er een onderlinge springwedstrijd op de manege, en ik vroeg aan mij instructeur of ik me op kon geven in de klasse van de 70 cm! Het mocht, want ze deed het allemaal hel braaf en sprong heel goed, dus volgende week mijn eerste wedstrijd alweer! *LOL* Ben benieuwd hoe ze reageert! *LOL*
We zijn ook wezen kijken voor een nieuw zadel. We hadden er even 1 meegenomen, maar die pastte niet. Gelukkig heb ik nog wel even het zadel van mijn instructeur waar ik mee kan rijden. Dinsdag komt de zadelmaker met een lading zadels. Hopen dat daar een goed zadel tussenzit. Pling
Maar ik had vandaag dus weer een leuk dagje! Party!!

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 21:57

cool joh..
volgens mij heb je echt een superpaardje gekocht....
enne ik hoop dat je een goed passend zadel kan vinden.....
veel succes bij de onderlinge

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 21:58

Gaaf dat het al zo goed ging!
Dat opzadelen zal wel beter gaan als je het al vaker geprobeerd hebt, uiteindelijk zal ze wel snappen dat ze er toch niet aan ontkomt haha...
Sprong ze vandaag voor het eerst?
En kan ze dan al volgende week zondag een wedstrijdje rijden?
Of heeft ze al vaker gesprongen?
Heel veel succes met je wedstrijd, en ik hoop dat je gauw een goed zadel hebt! Geniet ze...

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 22:00

Idd, je hebt echt een super paardje gekocht!!
Ik hoop ook dat je binnenkort een goed zadel kunt vinden.
Heel veel succes bij die wedstrijd!! Pling

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-02 22:53

Dank jullie wel allemaal. Ze heeft al wel vaker gesprongen hoor, maar nog niet met mij. Ze heeft dacht ik al een b-parcoursje gelopen, maar dat weet ik niet zeker. Ze is iig super! Party!! Lovers