kan stalbaas dit maken???

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

kan stalbaas dit maken???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-04 20:12

een vriendin van mij heeft een paard gekocht van een andere vriendin van mij. nou wou ze vragen of ik het beestje kon rijden als zij op vakantie was. dan hoort ze ineens van de stalbaas (waar ik notabene 2 jaar op stal heb gestaan) dat ik niet op hun terrein mag komen.

dus logischerwijs bel ik hem op en leg hem het verhaal uit, heel beleefd en netjes. en ik vraag dus of het waar is dat ik daar niet meer mag komen.
ja zegt ie, dat klopt. en waarom dan? nou zegt ie, daar heb ik zo mijn redenen voor. ik vraag dus wat die redenen dan wel niet zijn (bij mijn weten heb ik mij altijd netjes aan de stalregels gehouden). maar dat wil hij absoluut niet zeggen.

mag hij mij van zijn terrein afhouden zonder een gegronde reden te hebben gegeven? dus moet hij het mij vertellen of niet?

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 20:15

volgens mij moet hij je inderdaad wel een goede reden geven wil je niet meer het terrein op mogen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 20:15

Volgens mij mag hij dit zonder reden
Het is zijn terrein, dus heeft daar alles over te zeggen.

Er zijn wel meer stallen waar geen vreemde mogen rijden.
Eigenlijk niet eens zo heel raar.

Jij bent dan wel geen vreemde, maar soms moet je ergens een grens stelllen.

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-04 20:17

kawa: ik heb daar ook een tijdje een paardje gereden toen de eigenaar van dat bepaalde paard op vakantie was en toen was dat geen probleem...
iedereen mag daar altijd aanlopen

madacha
Berichten: 195
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 20:26

Hij heeft inderdaad het recht om je niet toe te laten, het is immers geen openbare gelegenheid. Toch inderdaad ook vreemd dat als je daar al eens een paard hebt gereden, het nu niet meer kan. Verward En alles is in die tijd goed gegaan? Vreemd, maar niets aan te doen, vrees ik Scheve mond

Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 20:55

ai, da's k*t voor je ja. maar het is wel zijn terrein, dat wel. als hij de reden niet wil zeggen, moet je misschien vragen of dat paard tijdelijk ergens anders kan staan ofzo! Succes!

Liefs Ilse

Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 21:00

Ik denk dat de eigenaresse, dus jou vriendin 's met die stalhouder moet praten. Want als zij wil dat jij op haar paard rijd, dan moet hij toch wel een goede reden hebben om haar dat te verbieden. Stel dat zij langdurig ziek wordt, dan moet zij toch ook de mogelijkheid hebben om iemand aan te stellen die haar paard in die tijd berijdt.

Bij ons pension is iedereen die "bij de eigenaar hoort" welkom.
Dat houdt in: de eigenaar en directe familie, of aan de stalhouder voorgestelde bijrijder(s). Het gaat erom dat er geen vreemde snuiters op het erf komen.

Komt me allemaal nogal vreemd voor... Verward

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 21:04

Ik heb ook een aantal ex klanten die bij mij niet meer op het erf hoeven te komen.De dames weten meestal zelf wel waarom niet.Met mensen die gewoon op een normale manier weg zijn gegaan heb ik totaal geen moeite.Er zijn er bij die dus gewoon in mijn bak rijden als er les wordt gegeven door Herman Wientjes.Als je zelf niet weet waarom je niet meer op het erf mag komen,en de eigenaar zegt er toch een reden voor te hebben zou ik toch nog een keer vragen wat die reden dan is(of je vriendin natuurlijk)

Ranja

Berichten: 3524
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 23:21

Het is niet netjes, maar als het zijn terrein is, mag hij jou wel de toegang ontzeggen. Maar het is niet netjes dat hij geen echte reden geeft.
Misschien moet inderdaad die vriendin nog maar even praten met de staleigenaar, want de enige die hier de dupe van kan worden is het paard van je vriendin, zeg maar. En die heeft er zeker niks mee te maken!!
Succes OK dan!

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 01:03

Hij kan, zonder opgave van redenen, je de toegang tot het terrein verbieden....of je daar vorige week of vorige maand wel mocht komen staat er geheel buiten....ook of hij stallen verhuurd en aan wie...
Je zou naar hem toe kunnen gaan en hem vragen wat de reden is, als het om jouw gaat... zou ook gewoon zomaar een nieuwe regel kunnen zijn (verzekeringstechnisch) of omdat een vorige/andere bijrijdster spullen ontvreemd heeft (noem maar even wat)

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 01:42

tuurlijk kan hij dat doen. Jij bepaalt toch ook zelf wie erin jou tuin zit of niet? Maarwel vreemd dat hij geen reden op wil geven.

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 08:58

Jup lissy dat mag hij zonder enige reden doen, en waarom: het is zijn terrein, zijn eigen dom....

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 09:13

Lijkt me dat je vriendin beter kan vragen of je daar mag komen?
Is haar paard tenslotte.
Hij zal dan toch een fatsoenlijke reden moeten aanvoeren om haar dat te
weigeren? Verward

Mariet

Berichten: 1332
Geregistreerd: 13-01-04
Woonplaats: Noordwijk, Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 09:51

Ik vind dat hij zonder reden je niet van het terrein mag sturen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 09:55

Mariet schreef:
Ik vind dat hij zonder reden je niet van het terrein mag sturen..



Dus ik mag morgen met mijn hele familie in jouw tuin komen BBQ-en?

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 10:07

Ik heb mijn poort al voorzien van een hangslot...heb ik dadelijk een hele kudde pennymeisjes in de tuin en raak ze niet meer kwijt Haha!
Zou toch van den zotte zijn dat wanneer je stallen verhuurd je dan niets meer over je eigen terrein te vertellen hebt.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 10:09

Tuurlijk mag de stalbaas dat doen............. en eigenlijk vind ik ook niet dat hij jou verantwoording schuldig is.

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 10:09

Nagelbijten / Gniffelen jup alane allemaal penny's

Het is gewoon zijn terrein. PUNT UIT

Kun je hoog en laag springen, hij maar daar alles over vertellen, tenslotte heeft hij de stal niet aan jou verhuurd..

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 10:14

ja idd hij staat in zijn goed recht!

ik sta dus op een privestal, als enigste, maartje staat ertegenover met hara paard en zij mag van de stal gebruik maken,
er mogen best mensen komen, maar dan wel onder mijn toezicht , volgens hem Knipoog

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 12:06

Het is zijn terrein, dus hij mag je gewoon weigeren. Pech voor jou en je vriendin.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 12:12

Wat de meesten dus al zeggen, helaas voor jullie heeft de stalhouder het volste recht je te weigeren op zijn terrein. Hij bepaald wie hij bij de stallen wil laten en daar hoeft hij geen verantwoording voor af te leggen. Misschien heeft hij er wel een heel goede reden voor en wil hij die jou niet vertellen.

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 15:19

Ja, dit mag hij doen.
Ik heb hetzelfde gehad met de manege. Er werd gezegd dat ik niet meer gewenst was op het terrein. Zonder een reden. Helaas heb ik me hier ook aan te houden.
Alleen door die actie zijn er al wel 5 mensen gestopt met lessen.
Heel jammer, want ik kwam er graag.

Roxx
Berichten: 4481
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 13:24

Tja, heel vervelend voor jou, maar hij mag jou gewoon de toegang weigeren zonder daarvoor een reden op te geven.

Skattie

Berichten: 659
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 13:57

Bij ons op stal mag ook niet zomaar iedereen komen, als je een keer iemand meeneemt is dat geen probleem! Maar de staleigenaar wil niet hebben dat zomaar iedereen bij hem rond de stallen loopt!!
Met vakantie regelen we het allemaal onderling en is het ook niet de bedoeling dat er iemand anders van buiten af komt om je paard te rijden.
Ik vind dit eigenlijk ook heel fijn, zodat niet al die pennymeisjes rond de stallen lopen. Je weet nooit wat ze allemaal met je paard doen.

Maar voor jou is dit niet leuk, maar de staleigenaar staat in zijn recht!!

Kenzo

Berichten: 1390
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 14:08

Dit mag hij zonder goede reden doen. Het is zijn terrein en hij is daar de baas. Zijn wil is wet. Misschien kan je vriendin erachter komen wat de oorzaak is en.........misschien is er wel geen oorzaak maar wil hij geen oude klanten over zijn erf. Misschien kan je vriendin een goed woordje voor je doen.