Sam verkocht...ehm ... ik mis hem nu al!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Sam verkocht...ehm ... ik mis hem nu al!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-04 21:03

Dit jaar heb ik eindelijk eens een keer gedaan wat ik elk jaar van plan ben; mij aan mijn eigen goede voornemen houden Tong uitsteken
Het voornemen van 2004 was: [AM] 1 goed voornemen alweer de mist in... en sterker nog: ik ben aan het 'opruimen' Nagelbijten / Gniffelen

In februari heb ik mijn geliefde [naam verwijderd] weg gedaan omdat ze niet meer geschikt was om op te rijden, en mei is de stoere pony [naam verwijderd] vertrokken en vandaag heb ik Sam naar zijn nieuwe huis gebracht....
En nu is het hok helemaal leeg Huilen helemaal geen enkel hinnikend iets meer achter huis Verdrietig en het slaat in als een bom. Ik mis [naam verwijderd], ik mis [naam verwijderd], ik mis Sam... ik mis 'haar met hoeven'!
Ik vind er helemaal niets aan. Boos!

Scheve mond

Pas in oktober komt de eerste vulling naar huis; [naam verwijderd] mijn jaarling merrietje. Helaas voor haar komt ze wel nog een week of wat alleen te staan; pas in november komt [naam verwijderd], omdat die eerst nog gecastreerd moet worden in september/oktober.
Nou ja, dan heb ik mijn uiteindelijke blijvers ook wel weer op stal, dus dan zal mijn dip wel over zijn. Maar voor nu... bleh!

Sammie is terecht gekomen bij een HEEEEEL goed tehuis. Die mensen wonen in een huis waarvan de achtertuin al in het natuurgebied staat, ze stappen op, rijden de bak uit zo het ruiterpad op en de duinen in, op 5 minuten afstand van de zee. Sammie's nieuwe amazone is een heel frele dametje die helemaal verliefd op hem was, zij reed eerder al Z met haar arabische pony en wil met Sam nu bij de paarden gaan proberen ook Z te worden. Het is wel een heel eind bij mijn huis vandaan, maar ik ben blij dat ik hem naar zo'n heerlijk adres heb mogen brengen. Iets zegt me dat Sammie daar over 15 jaar gewoon nog steeds woont, en dat is toch wel heel leuk

Als afscheid heb ik gistermiddag nog een paar hele mooie fotos van Sam gemaakt, die ik ook nog graag met jullie wil delen. Sommigen van jullie herinneren misschien nog wel wat voor schraal beestje hij was toen ik hem kocht. Welnu, ik heb gister eigenlijk echt een mooi paard verkocht, dat was toch mooi dankbaar opfokken Haha! Kijk zelf maar:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dag Sam Zet hem op bij je nieuwe baasjes OK dan!

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 21:17

mooi beessie. wat rot voor je zeg
sterkte

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 21:18

Hj is inderdaad prachtig!
Jammer dat hj weg is, ik kan me voorstellen dat je hem mist. Maar...hij heeft een heerlijk nieuw baasje schrijf je, en dat is dan een (schrale) troost, hoop ik.

Sterkte iig.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 21:19

Hij is echt prachtig geworden Dees!!
Wat fijn dat je zo'n goed tehuis voor hem hebt gevonden.

Ik heb nog een vraagje: waarom haal je weelde uit opfok om alleen bij jou op stal te zetten? Kan me voorstellen dat je haar graag bijje wilt hebben, maar lekker met leeftijdsgenootjes lijkt me niet verkeerd voor je kleine mooie dame *LOL*

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 21:21

Mooi paard hoor!
maar goed dat je weer dat ie zo goed trecht is gekomen!

maar ben ik nu heel bot : maar waarom heb je je 3 paardje "weggedaan"

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 21:26

Wat ziet die er goed uit zeg!! Ik kan het me nog wel herinneren toen je hem gekocht had! Je hebt er een pracht paard van gemaakt!

En tja je moet nog even wachten, maar denk dat je het komende winter druk genoeg krijgt met die 2 Haha! Dus rust alvast een beetje uit!!

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-04 21:39

Hihi, aagjes:

Marloes: [naam verwijderd] heeft een bokvoetje gekregen van het grazen, en heeft dus een tijdje lang veel aandacht van de hoefsmid nodig om dit te corrigeren. Daarnaast is ze wat lastig in de omgang; je kan haar op het moment wel aaien maar niet pakken. Het is voor [naam verwijderd] dus helemaal geen slecht idee om haar een winter 'door de handen' te laten komen, en dat gaat gewoon niet zo eenvoudig in een opfokbedrijf. Komende zomer gaat [naam verwijderd] weer gewoon met leeftijdsgenootjes de weide in. Het is idd wat dubbel, ik zie ze ook liever tussen haar vriendinnen in een groep, maar ik moet nu gewoon kiezen uit 2 kwaden.

Irisje: ik heb 2 boxen thuis, en in de loop van 2 jaar 'per ongeluk' (lang verhaal, mensen die mij langer kennen via bokt zullen nu wel lachen Knipoog )5 paardachtigen in eigendom verkregen. Dat was een tikkie dom, maar goed, de teller staat na verkoop van Sam weer op 3.
Volgend jaar in maart komt mijn merrie [naam verwijderd] wellicht weer terug, die heb ik uitgeleend aan Cody van Bokt. [naam verwijderd] zal ik in 2005 gaan verkopen en dan ben ik terug op het aantal paarden waar ik ook werkelijk plaats voor heb, namelijk 2.

Maar die 2 lege hokken achter huis, dat is nu even niet-leuk. Ik voel me vanavond dan ook reuze zielig daarover. Zo heb je veel te veel, zo heb je leegstand Nagelbijten / Gniffelen

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 22:02

Wauw die Sam is mooi zeg. Hoop dat de tijd snel voor je gaat zodat je gauw weer leven op stal hebt lijkt mij ook heel raar in ene geen paard meer om voor te zorgen.

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 22:03

ach gut,arme dees Ach gut komt goed hoor,het is zo oktober voor je het weet

Ik zou het idd ook heel raar vinden,sochtends niet meer van die begroetingen enz. Scheve mond

Hopen dat weelde en vagebont goede maatjes worden Lovers

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 22:05

Jeetje wat was Sam opgeknapt zeg !! OK dan!
Kan me voorstellen dat het nu stil is achter je huisje..
Sterkte ! Maar je hebt de juiste keus gemaakt ! Want je hebt nog 2 kanjers en daar zal je je handen vol aan hebben van de winter. Tong uitsteken

Alja

Berichten: 25588
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 22:55

wat is het toch een supermooi beest, ben of was ook helemaal verleifd op hem...
het gata vast goed komen met hem maar ook met jou...
rijd je nog steeds bij die fokker in de buurt of heb je helemaal niets meer?
je kunt het natuurlijk ook zo bekijken dat je nu niet meer naar een zware werkdag nog moet mesten en drollen scheppen Haha!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 22:57

Phoe hé die heb je super opgeknapt, wat een ontzettend knap paard is dat geworden!! Fijn dat hij zo'n goed tehuis heeft gekregen, dat is vast een troost, maar inderdaad na een tijd zoveel paarden te hebben gehad moet het nu wel heeeel kaal aanvoelen.
Als je tijd hebt volgende week, vind je het dan leuk om een avondje bij ons op de camping in Drenthe langs te komen om gezellig te eten als we op trektocht zijn? Vindt Paula vast ook leuk
Wel rot voor je dat de schuur zo leeg is, zo snel als je aankopen gingen, zo snel ben je ze ook weer kwijt Scheve mond
Sterkte ermee, en als je wilt rijden: je hebt nog steeds een berijdbaar paard hoor, staat alleen ietsje verderop Knipoog

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-04 14:57

Cody schreef:
Sterkte ermee, en als je wilt rijden: je hebt nog steeds een berijdbaar paard hoor, staat alleen ietsje verderop Knipoog


Grapjas Haha!
Ga jij nou maar kilometers maken, ik wil die merrie voorlopig niet meer zien *LOL*

Miekwie

Berichten: 167
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 15:00

ow wat jammer dat ie nu weg is. maar jah hij zal het wel goed hebben bij zijn nieuwe baasje.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 15:58

Hij is prachtig geworden Dees!! Je kan trots op jezelf zijn denk ik als ik deze foto's zie!! Tis idd jammer dat hij weg is. Maar zoals je zijn nieuwe plekje omschrijft denk ik niet dat hij het nog beter kan krijgen, dus dat moet dan wel een troost zijn..

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 16:09

Jemig, die is opgeknapt!!

Even erdoor bijten, en dan zal je zien dat je toch wel erg verstandig bent Haha!

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 16:25

Sam is echt mooi uitgegroeid.

Wat knap van je om je toch aan je eigen afspraken te houden en Sam te verkopen.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-04 16:25

VERRASSING; mijn buurmeisje heeft ineens haar leuke Haflinger bij mij in het land gezet Haha!
Ik zie haar met hoeven; zal ik het een appeltje gaan brengen Schijnheilig

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 16:28

Ach gut Dees heeft een verzorgpony Haha!

Tuurlijk moet je een appeltje gaan brengen *LOL*
Logeert ze 's nachts ook bij jou?

pril85

Berichten: 1589
Geregistreerd: 07-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 17:17

wat is hij mooi geworden zeg!
en hij zal het vast heel goed hebben bij z'n nieuwe baasje
en nu heb je toch weer iets in je landje staan is het niet helemaal leeg Lachen

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 19:59

Hmmz, en ik zit met een stalgebrek, zullen we ruilen?
(en dan het liefst jouw boxjes gewoon bij mij in de tuin Tong uitsteken Tong uitsteken - maar ja, daar heb jij zo weinig aan dan)
Maar datis idd een mooi beest geworden, hoe groot istie nu (Sam, dus)?

ps: haffies worden wel snel dik van appeltjes hoor Haha!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 20:05

Idd een mooi paardje is dat geworden...ach die lege boxen komen vanzelf weer goed.
Wij zijn ook aan het "opruimen" leuk is het niet, maar vaak wel het beste!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 21:20

Wat is 'ie opgeknapt, ongelovelijk! Sterkte met het paardloos bestaan thuis!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 21:22

Hij ziet er echt super uit OK dan!
Voor je het weet is het oktober/november en staan je stallen weer vol.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 21:48

poeh wat een plaatje!!! wel ontzettend fijn dat je weer zo'n goed plekje hebt gevonden, dat zou mijn voorwaarde ook zijn mocht ik een paard kunnen verkopen!