Fearless alias Isolda en het dressuurruitergevoel!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Fearless alias Isolda en het dressuurruitergevoel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-02 00:07

Ja, ik hoop dat jullie het niet erg vinden, schrijf ik hier ALWEER over mijn rijles. Als iedereen dat zou doen, nou dan hadden we wat! *LOL*
Maar ik moet het echt weer even kwijthoor, ik zit hier als een idioot te grijnzen achter de comp.
Ik weet nu waar ik het allemaal voor doe.

Ik had mazzel dat het droog was, het waaide wel een storm van zo'n windkracht 7 a 8 en het was stikkedonker. Brrr.... Was best spannend.
Maar Isolda deed haar gelderse afstamming eer aan, ze heeft nu een nieuwe naam: Fearless. Ze was echt de koelheid zelve, niets was eng, zelfs klapperend landbouwzeil niet! Soms denk ik weleens dat Isolda een volbloed is ofzo met haar gemier, maar vanavond heeft ze me even herrinnerd dat ze echt cool is!

De les was helemaal Haha! *LOL* Lovers
Ze kwam na een paar rondjes helemaal erdoor heen en liet los. Ik kon echt voelen dat ze helemaal rond liep en ik was helemaal in de wolken!!
Dat moet het gevoel zijn waar je voor rijd, het gevoel van samenzijn met je paard, meer nog als een team. Alsof je echt een verlengstuk bent van je paard, alsof je vergroeid bent met de paarderug.
Stap en draf was echt helemaal het einde, ze liet los en nam stelling aan, liep helemaal niet zwaar dus ikkon ook beter zitten blijven.
En de galop Lovers Wat een verbetering!!! Echt helemaal top!
Nou ja... voor ons dan! Knipoog
Mijn instructrice liet me aan galoperen met helemaal losse teugels, geen contact met de paardemond. Bibbers bij mij, want Isolda neemt nog weleens een spurt met wat bokken.
Ik moest met mijn benen een volte in galop blijven rijden en zodra dat goed ging met mijn zit haar terug laten komen in een beter tempo.
En wat denkje???
Mijn scheurmonster, mijn race-eend kwam keurig terug!!! Ik was helemaal verbaasd. Instructrice vertelde mij wat ik moest doen, kruis aantrekken, benen lang houden en daar kwam ze! En bleef galoperen in plaats van in een sukkeldraf terug te vallen.

Ahhhhhh..... Daar doe ik het voor. Aan het begin van de avond twijfelde ik of ik misschien ook op moest houden. Met dat klote weer in het donker 11 km langs de weg. Verward Gekkenwerk.
Maar Isolda doet echt ZO haar best! Ik kan jullie niet half vertellen hoe trots ik op haar ben Lovers
En wat voor gevoel ik in mijn benen heb, auwauwauw, na 1 uur heb ik al spierpijn Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 00:12

Leuk dat het zo goed gaat in de les.
Doe je in iedergeval niet voor niets.
Ik vind het altijd wel gaaf rijden met harde wind vooral op de hei.
Ik denk alleen dat die van mij in het donker met klapperend zeil niet zo dapper zouden zijn.

Had je nu weer een andere instructrice of die zelfde waar je vorige keer ook al zo blij mee was?

Heb je mijn topic in PP al gelezen over subsidie, is erg interesant voor je.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 09:04

geweldig!!!!!!! gefeliciteerd zeg! dat is nou het gevoel waarvoor ik het doe en waarom ik steeds fanatieker wordt ik wil dat gevoel houden in alle gangen en in alle oefeningen *LOL*
hou het er maar op dat ik voorlopig nog wel bezig ben dus Knipoog

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 09:59

Jaaaa gaaaaaf!
Jouw berichtje straaaaaaalt van de comp af Jantina!
Echt super gewoon, gefeliciteerd.... heeft jullie harde werk resultaat gehad schijnbaar!
Ik hoop je ooit te volgen grijnz.
Goed gedaan! Party!!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-02 14:20

Dorine, je volgt me zo en bent me volgens mij zo voorbij met jouw Cerise! Zo'n jong vlot ding!

Kim, ik hoop dat ik jouw ook kan volgen met Lottel. Dat geweldige gevoel heb ik maar soms heel kort, een paar passen, een half rondje.
Nu wil ik meer, het lijkt wel een verslaving. Maar ik geloof ook dat Isolda het prettig vind, want ik zit veel stiller en makkelijker, dat is ook fijner voor haar rug. Ze vind het in ieder geval leuk, dat is voor mij het belangrijkst. Liep ze nou met een chagerijnige kop door de bak dan was het snel bekeken en ging ik snel weer over het strand racen Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 15:04

Hey Jantina, gefeliciteerd meisje!!!
Hartstikke super, jullie komen er wel, de aanhouder wint!!! Haha!
Heerlijk hè, dat gevoel.... helaas is het er bij mij te weinig... Boos!