Leuk hoor nieuwe ruiterpaden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Leuk hoor nieuwe ruiterpaden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-04 16:30

Na ruim een jaar begint het Naarderbos weer ergens op te lijken. Ze zijn druk bezig geweest met het aanleggen van paden maar.....weer een grote stomme FOUT van de Gemeente. Ze waren met paden bezig, alle paarden eigenaren in de omgeving blij, de paden (zoals in de plan beschrijving staat) zijn 1.50cm breed en er ligt stevig geel zand op OK dan! Wij lekker rijden maar ik vond het al een beetje vreemd dat ze het elke dag weer met een wals machientje aan het plat walsen waren Verward Na 2 weken stonden er bordjes bij "WANDEL PAD DUS GEEN RUITERPAD"....Wel verd*mme waar moeten we nu rijden?? Boos! Nu hebben ze naast de wandelpaden en over de "oude" ruiterroute greppeltjes gegraven van 50cm breed en 30 cm diep ongeveer en dit volgestort met WIT ZAND Frusty Jullie snappen het al......VEEL TE ZWAAR OM IN TE RIJDEN!!!! Verdrietig Ik snap niet dat ze dat zelf niet kunnen bedenken.....kortom Miro en ik rijden NIET op de nieuwe ruiterpaadjes uit angst dat Miro's pezen het begeven maar we gebruiken gewoon de "wandelpaadjes" Lips are sealed Hadden ze nou maar hetzelfde zand gebruikt voor de ruiterpaden dan was er niets aan de hand geweest Verdrietig

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 17:24

Tja helaas zijn die gemeente lui die ditsoort dingen verzinnen vaak geen paarden mensen en zullen dus niet beseffen dat zand te zwaar kan zijn voor die paarden

Helaas... je zal het er dus mee moeten doen.... 1 troost... het zand wordt vanzelf meer aangestampt en lichter om in te rijden... nadeel: dat duurt weer heeeeeeel lang Scheve mond

Sterkte daar!

Stumpertje

Berichten: 371
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Bussum (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 17:25

Nou lekker is dat dan!!
Maar ik weet daar niks vanaf, toch woon ik heel dichtbij,
naja, ik vind dat bijna bij elke gemeente, geen á bijna geen rekening gehouden wordt met paarden en ruiters enzo, soms wel in provincies/gemeenten wat bijv. ½ of ¾ uit bos en hei bestaat.
Maarja, alsof er geen paarden staan bij provincies waar dat niet zo is ofzo... Verward

Stumpertje

Berichten: 371
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Bussum (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 17:27

Ik ben het met je eens Cinzano!!

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 19:58

Sjonge wat een sukkels! I zou gewoon lekker over de golfbaan gaan galopperen! Haha!

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 20:16

Kan je niet eens contact met de gemeente opnemen? Kijk, je kan gaan zitten zeuren omdat ze het niet goed doen, of je kan bij hun aangeven wat ze niet goed doen én hoe ze het beter kunnen doen! Doen ze het dan nog niet dan mag je uiteraard nog veel harder zeuren Knipoog Maar misschien doen ze er wel wat mee, vooral als ze op die manier kunnen voorkomen dat ruiters met paarden over de wandelpaden gaan rijden...

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 21:47

Dat gele is geen zand maar een speciale mengeling die het effect moet hebben van een geasfalteerde weg. Soort van onverharde maar toch harde bestrating. Ik weet het, dat is het niet, zeker niet na veelvudlig gebruik. Dan zitten de kuilen er weer in.
Dat nieuwe ruiterpad zal wel een lange tijd nog zwaar zijn. Hier in het bos heeft het naar ik weet 5 jaar geduurd voordat het fijn berijdbaar werd.

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-04 09:54

Ik ben bang dat dit zand niet beter word na een lange tijd, als het heel hard geregend heeft is het ietsjes beter maar zodra de zon erop komt is het weer vreselijk mul. Hetzelfde hebben wij op stal met de losgooi baan, die is met regen ook prima maar als ie droog is vreselijk. Het is gewoon te diep gemaakt. Scheve mond

Maar ik had al een mailtje naar de gemeente gestuurd (via www.naarderbos.nl heb ik naar alle e-mail adressen hetzelfde mailtje gestuurd).
Zie hier MIJN mail:
Goedemiddag, ik (Anja Kos) sta met mijn paard vlakbij het Naarderbos (net zoals
4 andere grote pensionstallen) en heb een opmerking over de ruiterpaden,
iedereen was zo blij toen de wandelpaden aangelegd werden, iedereen dacht dat
dit de ruiterpaden werden maar helaas...nu zijn er wel ruiterpaadjes aangelegd
maar niet 1.50 breed en VEEL TE ZWAAR ZAND erin. Als de paarden hierin moeten
lopen kost dat veel te veel inspanning en het is ook nog eens ZEER SLECHT VOOR
DE PEZEN. Waarom is er niet hetzelfde zand gebruikt als op de wandelpaden?? Dit
is echter perfect! Zolang dit zand blijft liggen rijden ik en mijn paard ernaast
(of op de nieuwe wandelpaden want we moeten toch wat).

Met vriendelijke groeten,
Anja Kos
(intensief trainer voor Endurance=langeafstand en afhankelijk van bos..)


En de mail van meneer Plevier:
Geachte mevrouw Kos,

Allereerste bedankt voor uw opmerkingen.

We zijn op dit moment bezig met de aanleg van de definitieve ruiterpaden. Deze
zijn echter nog niet afgerond. Wij zullen uw opmerking over het zand en de
breedte van de paden intern bespreken en hier zo spoedig mogelijk op terug
komen.

Met vriendelijke groet,
NAARDERBOS EXPLOITATIE CV

R. Plevier, PR & communicatie

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 10:02

Jeetje dat is echt niet fijn. Hoop voor jullie dat ze er snel ander zand neer leggen en de paden breden maken, want dit is inderdaad geen rijden...

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 17:30

[quote="AnjaKos"] Zolang dit zand blijft liggen rijden ik en mijn paard ernaast
(of op de nieuwe wandelpaden want we moeten toch wat).

Met vriendelijke groeten,
Anja Kos
(intensief trainer voor Endurance=langeafstand en afhankelijk van bos..)


Hahaha geweldige mail zeg! hebben ze er niets over gezegt dat je op de voetpaden blijft rijden?? er zullen eerdaags wel borden bij geplaats worden,ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen!
(eneh,,er zijn er wel meer hoor die op de voetpaden in een stevige galop gaan Knipoog

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-04 17:32

Haha! Bloos

Poison

Berichten: 1198
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 17:35

Wat zijn ze weer slim zeg!
Hier in de buurt hebben ze ook een gras weggehaalt(de berm).
Nu is er hard zand met steentjes ertussen, waar niemand wat aan heeft.
(zijn geen wandelpaden iig.)
Terwijl hier toch echt wel veel paarden rijden.
slimbo's

Leliev

Berichten: 4954
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Mooie stad, achter de duinen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 17:42

nahh zeg.
ben je lekker mee....
had je al weinig om te rijden, kan je daar nu ook al niet meer rijden Boos!

mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 17:57

Stumpertje schreef:
Ik ben het met je eens Cinzano!!


me 2 Lachen

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-04 06:49

Ik heb vandaag de volgende mail ontvangen van meneer Plevier:

Geachte mevrouw Kos,

Naar aanleiding van onder meer uw opmerkingen hebben we de ruiterpaden
aangepast. De ondergrond is verdicht en er is een bovenlaag van leemzand
aangebracht. Tevens zijn zoveel mogelijk takken verwijderd die over het
pad hingen en is een aantal borden verplaatst die in de weg stonden.

We hopen dat met deze maatregelen de paden nu goed berijdbaar zijn.
Wanneer er alsnog problemen zijn, vernemen wij dit graag.

Met vriendelijke groet,
NAARDERBOS EXPLOITATIE CV

R. Plevier, PR & Communicatie

Goed heh!!! OK dan! Ik kan ze pas na de vakantie uitproberen want Miro en ik worden om 9 uur door Smurf en Margreet naar Havelte-Drente gebracht om daar 2 weken de bossen te gaan verkennen Cool

Groetjes en tot over 2 weken!!! Haha!

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 07:55

Nou fantastisch toch! jullie hebben een gemeente die meedenkt! Anja, ik zou ze maar snel een bedankbrief sturen. Dit soort amtenaren moeten we koesteren, die zijn schaars.

jubeltje
Berichten: 924
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 07:56

zodat hebben ze echt super geregeld, in de meeste plaatsen duurt het veel langer.

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 17:05

Netjes dat ze zo gereageerd hebben en daad werkelijk hebben geluisterd.
Ik ga het binnenkort maar eens even zelf uitproberen.

Fijne vakantie!

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 17:19

Wij hebben op het eiland 1 ruiterroute, ongeveer een half uur met de trailer. Dit gaat voornamelijk door de duinen, maar ik rij er nooit, omdat ik geen trailer heb.
Ik ben aangewezen op bermen vol met blik en glas van mensen die na het uitgaan via de polder alcoholcontroles vermijden.
Ik heb gelukkig 1 lange berm gevonden die lekker breed is en mooi vlak. Op 1 stuk liggen zelfs houtsnippers, ik denk dat ze daar takken vermalen hebben ofzo.
Maar het rijdt perfect!

Wel goed van de gemeente daar dat ze openstaan voor suggesties en er echt wat mee doen. Van de gemeente hier krijg ik geen eens een leesbevestiging...

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 20:55

Dat dit zo goed is geregeld komt omdat Naarderbos CV geen gemeente is maar een bedrijf die vroeger de stortplaats heeft geexploiteerd daar, en er nu dus een recreatiegebied van maakt. Ik heb er vroeger ook gewerkt en het verbaast mij niets dat ze zo goed reageren. Hier kunnen heel wat gemeenten nog een voorbeeld aan nemen!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 21:05

Wat goed zeg, dat ze de reacties van de gebruikers van de paden zo serieus nemen! Zou er inderdaad een bedankmailtje achteraan sturen

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 09:37

Jeetje wat goed zeg.

Misschien moet ik de gemeente Bergen ook maar eens een mailtje sturen omdat de paden hier in de winter niet te rijden zijn.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 12:11

Ruiterpaden! Wij hebben ze geen eens. Wel een heel mooi bos. Maar dus geen paden. Jawel. drie ofzo. Allemaal op die brede paden en alleen rechtdoor. Niet echt boeiend dus.

Maar gelukkig doen ze niet moeilijk als we overal rijden.

Prachtig bos. De heide heeft wel ruiterpaden en daar mag je niet afwijken.

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 12:48

Ook bij ons in het bos zijn de ruiterpaden niet bepaald om over naar huis te schrijven. Veel blubber, kuilen en boomwortels. Helaas doet de gemeente en boswachterij er niets aan. Ja, vorig jaar hebben ze de paden verbreedt en de grond omgeploegt, maar toen was het helemaal erg! Grond overal mul en blubberig en enorm veel boomwortels die bovenkomen! Ik heb het geluk een haflinger te rijden die vast ter been is, hij crost nog rustig in galop over het pad. Kennissen met KWPNers wagen zich er niet meer aan omdat paarden kreupel terugkwam.
Maar nu komt het mooie; tijdens een storm was er een boom over het ruiterpad gevallen en door de braamstruiken aan weerszijden konden ze er niet langs. Omdat het groepje toch de route wilde volgen waren ze gedwongen via wandelpaden om te rijden. Werden dus wel mooi op de bon geslingerd door mevrouw de boswachter! Boos! 25 euro, terwijl ze er niets aan konden doen! Stoom uit je oren

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 13:16

Wij hebben ook bossen met overal bordjes "verboden te paard" en als je dan binnen bent overal ruiterpaden. Verward Ik ga altijd gewoon overal in dat bos, ook over de niet-ruiterpaden; want als je dan een ruiterpad ingaat, kom je vervolgens nergens meer een nieuw bordje ruiterpad tegen. Je kan dus niet over de ruiterpaden blijven lopen. Verward

Nou ja, nog veel succes en hopelijk komen er gauw nieuwe ruiterpaden!!