Onverwachts een veulen ;)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
oxborn

Berichten: 448
Geregistreerd: 02-03-04
Woonplaats: ergens in Noord-Holland

Onverwachts een veulen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-04 23:07

Was van de week op marktplaats aan het rondsnuffelen en kwam een geweldig leuk appaloosa veulen tegen voor een klein prijsje (wel zonder papier)
Vandaag ben ik dus wezen kijken en er staat nu bij Renee (polly) een logeetje op het land.
Ik was al verliefd op het paardje dat ik de foto zag, maar dat ik hem in het echt tegen kwam was het helemaal liefde op het eerste gezicht (van mij kant dan)
Het is echt een leuk hengstveulentje van 3 maanden oud en hij mocht meteen mee Lachen

Het was daar een erg bijdehant beestje, maar tussen de andere shetjes stond hij toch hard te kauwen en onderdanig te zijn.
Hij werd gelukkig meteen geaccepteerd in de groep en hoeft dus niet alleen te staan.

Ik hoop dat het uitgroeit tot een mooi veulen en wil dan kijken wat hij doet als dekhengst.
De eerste merrie om te dekken is al afgesproken, maar daar moet hij nog wel ff mee wachten, want en hij is te jong en de merrie is nog te jong.

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 23:10

oee 3 maanden vind ik best jong om bij de moeder weg te gaan

Maar natuurlijk zo'n veulentje.
Wij eisen pictures
Hopen dat hij uitgroeit tot een mooie hengst

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 23:23

ik hoop ook op foto's !
faniek, ik vind 3 ook niet altijd geschrikt! maar bij somige merries of veulens is het wel nodig! bijv. als een merrie te veel aan het veulen geeft of als het veulen er al helemaal klaar voor is om zonder moeder door het leven te gaan...

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 23:36

draaakje schreef:
ik hoop ook op foto's !
faniek, ik vind 3 ook niet altijd geschrikt! maar bij somige merries of veulens is het wel nodig! bijv. als een merrie te veel aan het veulen geeft of als het veulen er al helemaal klaar voor is om zonder moeder door het leven te gaan...

true true, maar gewoon dan moeten ze nog zoveel leren en hebben ze de melk in principe nog nodig, maar gaat vast wel goed met deze kleine

paardenmaf

Berichten: 824
Geregistreerd: 12-04-04
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 23:44

mmmmmmmmm Vindt het wel leuk voor je

Mijnsinziens is het ook een beetje vroeg....

Had er toevallig net over gelezen:

Spenen
Vanaf de vierde maand mag een veulen bij de moeder merrie weggehaald worden. We noemen dit spenen van een veulen. Voordat het veulen gspeend wordt, zoogt het eerst vier en vaak zelfs zes maanden bij de moeder. Het is goed om jonge pasgespeende veulens bij elkaar te zetten. Ze zijn dan het snelst over het gemis van hun moeder heen.

Weet je zeker dat je veulen niet wat ouder is? Gaat hij ook naar de 'hengstenwei'?????

Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 00:41

Ik hoor wel vaker dat veulens met 100 dagen ( dus de 3 maanden) weg mogen bij hun moeder. Ik persoonlijk vind het ook veelste vroeg maarja, is nu toch niks meer aan te doen.
Ik heb nu een 4 jarige die ik als 4 maanden oud veulentje gekocht heb. Hij was toen al een tijdje bij zn moeder weg, was zwaar verwaarloost en ik heb hem dan ook echt nog melk moeten geven uit de fles, ook omdat hij niks at.
Het is nu ook een flinke jongen geworden maar misschien was het beter geweest als hij een paar maandjes extra bij zn moeder gelopen had.
Maargoed, ik wens je heel veel succes met je kleine ventje en ook ik ben benieuwt naar een foto Cheese!

Caira
Berichten: 26064
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 10:05

Ow pas alsjeblieft op! Wij hebben op stal ook eentje die met 3 maanden kwam! Hij probeert nu op tweejarige leeftijd nog overal aan te zuigen!

nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 10:17

Ach ik kan me voorstellen dat je helemaal verliefd bent.
Ik hoop dat hij het super goed gaat doen,en ik wil ook wel graag foto's zien hoor.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 10:37

Leuk..Heb je al foto's? maar idd is 3 mnd iets wat vroeg maar goed..Ik weet dat jij erg zorgzaam bent dus dat komt wel goed Knipoog

tantethee
Berichten: 4110
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 11:01

ik heb twee jaar terug ook een veulen gehad van 3 maand die bij zijn ma weg was.en hij liep bij een handelaar erg verwaarloosd, gelukkig is alles goed gekomen,,,, veel plezier met je paard..

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 11:57

Maar hoezo dekken. Hij heeft toch geen papieren? Nou ja er zal vast een markt voor zijn.

Ik persoonlijk zou nooit een hengst kiezen voor mijn merrie(als ik die had) die geen papieren had.

Gelukkig zijn er mensen die er ook anders over denken. Anders had ie bij voorbaat al geen dekcariƩre hebben.

Gefeliciteerd!

oxborn

Berichten: 448
Geregistreerd: 02-03-04
Woonplaats: ergens in Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-04 12:15

Die mensen wilde er geen papieren bij hebben, want dat vonden ze te duur, maar ik heb nog wel contact met die mensen en wil dan zo aan afstamming van pa en ma zien te komen, maar dat komt nog wel, eerst maar ff zien hoe het de komende tijd gaat.

en inderdaad ik vind persoonlijk 3 maanden ook te vroeg om bij de moeder weg te gaan, maar ik zelf ging er eerst ook vanuit dat hij pas laterw eg nmocht, maar dei mensen wilde hem meteen weg hebben en dan was hij bij een ander terrecht gekomen, dus dan heb je weinig keus.
en ik was al verliefd op hem dus ja.
Maar ik zal hem goed verwennen en hoop dat hij zijn meoder niet teveel mist.
Hij was gisteravond al erg rustig en heb zijn kameraadje al egvonden in de groep.
Ik denk dat eht wel gaat goedkomen met hem.

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 12:36

Ik vind het zelf wel vroeg, maar als die mensen hem zo graag kwijt wilden is hij misschien beter af bij jou (weet verder niks van die mensen hoor, maar waarom hielden ze hem niet gewoon nog een paar maandjes zodat hij kon opgroeien met de moeder melk?). Is er niet ergens iets van melk te koop, dat je nog een maandje met een flesje bijvoert ofzo? (of moet je dan echt melk van een ander moederpaard hebben? Verward)

Bovendien hebben we zelf ook een paard dat met 4 weken bij de moeder is weggehaald. Ik weet verder niet hoe ze is opgevoed qua voeding, maar ze is nu hartstikke sterk en een normaal dier, je zou het niet kunnen raden aan haar. Lachen Ik denk dat het helemaal goed gaat komen met je hengstje. Lovers

Kan je trouwens niet vragen wie de ouders van het hengstje waren? Als je DNA materiaal van beide ouders hebt en van je hengstje, kan je alsnog papieren aanvragen, toch?