gelongeerd met dubbele longe

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Susanne1

Berichten: 174
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Den Haag

gelongeerd met dubbele longe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-04 17:41

Aangezien Noah weg gaat en ik er dressuurmatig ook niet lekker mee kan rijden, rijd ik op het moment dus niet in de bak. Daarom moet ik wat creatiever zijn, want iedere dag naar buiten vind ik saai. (het word trouwens steeds donkerder terwijl ik dit zit te typen en het dondert --> aaaah Tong uitsteken )
Dus maar een keer geexperimenteert met de dubbele longe. Nou dat vond meneer maar raar natuurlijk. De eerste reactie was --> rennen! Toen kwam --> bokken, maar dat hielp niets. Toen accepteerde hij het maar min of meer.
Hij liep nog niet echt geweldig, maar ja ik moet me er ook nog even in verdiepen wat je er allemaal mee kan. Even het boek van Lammert lenen ofzo. Hij kwam uiteindelijkk wel redelijk rond. Was best leuk in ieder geval. OK dan!
Laatst bijgewerkt door Susanne1 op 17-07-04 17:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 17:47

Laine deed de eerste keer ook zo raar ,maar daarna heel braaf moet het maar binnenkort weer is gaan doen is namelijk al weer een tijd geleden

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 17:56

Haha, ik had een tijdje geleden voor het eerst gelongeerd met een passoa (ook zo'n soort effect dus als een dubbele longe), en Dandy vond het ook maar ERG RAAR ! Hij begon te bokken en met zijn kont te draaien om van dat ding achter zijn kont af te komen Haha! Na ong. 20 minuten ging het bij mij al beter. Gewoon een paar keer doen denk ik, dat went hij vanzelf aan die lijn achter zijn kont Knipoog

nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 19:25

Ha wat grappig.Ik zal het van de week ook eens proberen dan laat ik jullie weten wat die van mij doet.Hij moet niks hebben van lijntje achter zijn kont,dus is wel een goeie oefening.

Jits

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 20:42

Klinkt bekend! Ik heb vorige week voor het eerst met dubbele longe gelongeerd en mijn paard vond het touw achter zijn kont ook maar niks. Ik vond het zelf trouwens ook best moeilijk! Ik had het nog nooit gedaan en een stalgenoot heeft me geholpen.

Susanne1

Berichten: 174
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-04 14:14

Je zit al snel met die lijnen in de knoop en dan zou ik er eigenlijk ook nog een zweep bij moeten hebben. Ik heb vooral het van hand veranderen geoefend en daarna naar zijn stal teruggemend. Dat ging prima, alleen ho was ie effe vergeten.

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18043
Geregistreerd: 21-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 16:11

Ik doe dat ook wel af en toen en in het begin heb je idd je handen vol aan die twee longes... Haha! Dat er dan eigenlijk nog een zweep bij moet passen, dat snap je dan niet Knipoog
Maar eerlijk is eerlijk, je krijgt er handigheid in hoor! Paardje gaat er mooi rond van lopen en het 'achterstel' kan dan ook niet zo uitzwaaien. Bloos

Succes ermee!

Miesje

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 21:29

hey
ik heb vanmiddag ook voor het eerst gelongeerd met dubbele longe. maar dan zo dat je 1 longe gebruikt, en beide uiteinden aan het bit eindigen.
Een stalgenote van mij kan dit vrij goed (heeft haar fries ook zo opgeleid, en kan ze al laten piafferen Kwijl ) en zij heeft het eerst voorgedaan.
Vision kende het niet, maar vond het heel erg leuk.
Ik zelf vond het wel spannend, het is een keer iets helemaal anders! Ben van plan om het toch geregeld te doen.
Vision accepteerde alles vrij goed gelukkig, 2 keer is hij opzij gesprongen en bleef dan zo staan kijken van "en nu?" maar voor de rest OK dan!

Leuk dat je paard uiteindelijk toch de dubbele longe accepteerde Lachen
xxx