hoe vinden jullie dit paardje..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sirius_

Berichten: 10951
Geregistreerd: 09-01-01

hoe vinden jullie dit paardje..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-02 21:01

Wegens overgang naar paard, mijn 9 jarige zwarte NRPS E pony, L2 dressuur maar kan veel meer. Het is een plaatje om te zien.

3 hele mooie gangen met veel afdruk.

Perez x Pion x Abgar XX

1.50 m.

Voor ambitieuze ruiter/amazone die verder wil in de (dressuur)sport

Niet voor beginners

(kan pas aan het eind van de zomer weg)

Afbeelding

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 21:03

hij is wel mooi...

maar het ligt er aan wat je er mee gaat doen!

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 21:03

hij heeft een lief koppie zeg!!

Sirius_

Berichten: 10951
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-02 21:07

ben nu verder aan t kijken
ik zoek een reacreatief paardje richting dressuur. maar ben ik niet helemaal overuit. zal wel ergens tegen aan lopen dat me aanspreekt, zoals nu. Lachen

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 21:29

kan ik niks van zeggen zo. Zou het lichaam moeten zien of onder het zadel in beweging. Lief hoofdje koop je niks voor Haha!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 22:26

Pion en Abgar xx zijn niet et makkelijkste bloed, perez ken ik niet.

Neem je wel iemand mee als je een paard gaat kopen?

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 23:20

Abgar is trouwens de vader van Pion..

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 10:14

tja,ik vind hem wel aardig, niet uitgesproken leuk ,maar dat kan pas als je hem hebt gezien Lachen
ik zou gewoon eens gaan kijken, dan weet je snel genoeg of ze bij je past.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 11:01

Pam je zocht toch een paardje waar je wat op kon leren maar dat niet te pittig was?
Deze is niet geschikt voor beginners staat er, en ik denk omdat hij iets te pittig is? Weet ik ook niet hoor.
Maar jou kennende zou ik voor een rustig betrouwbaar paardje gaan.
Als deze dat is, prima, maar dat weten we dus niet.
Succes met zoeken en als ik wat ontdek dan gil ik wel... Lachen

Sirius_

Berichten: 10951
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-02 11:15

vraagje..
ik ben gevorderde ruiter ( Verward zegt mn prive instructrice)
ben ik dan toch nog beginner? ik zat te aarzelen gevorderd in de lessen, beginner als eigen ruiter?
echter heb ik al een paard op t oog, een kwpn merrie van 6 mn vader wil die kopen, maar t is de vraag of ze verkocht wordt. dat gaat ie overleggen..

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 11:30

Ik weet niet of je nu manegelessen rijdt of dat je altijd eigen paarden rijdt en verzorgt.

Je kan een super gevorderde ruiter op een manegepaarden maar veel van die paarden zijn erg braaf en lopen al jaren in dezelfde bak en omgeving. Dus ervandoor gaan en bokken zullen ze opzich niet zo snel doen.

Als je je eerste echt eigen paard wordt waar je van wilt leren kan je beter GEEN paard nemen die niet geschrikt is voor beginners. Ik denk ook dat ze in de advertentie eerder iemand bedoelen die al het nodige op wedstrijden (landelijke) enz. gepresteerd heeft. Dit is niet banketstaaf bedoelt maar veel mensen vinden zichzelf of hun instructeur gevorderd maar zodra ze een hun eigen paard op stal hebben staan is het een compleet ander verhaal. Ik heb eerst een super braaf paard gehad waar ik veel van kon leren en waar ik weinig fouten mee kon maken. Daarna kreeg ik een paard met veel uitdagingen en heb ook de nodige fouten gemaakt. Ik leer nog steeds iedere dag van hem. Gelukkig heb ik nu de begeleiding die ik eigenlijk TOEN had moeten hebben. Deze begeleiding is er iedere dag en niet 1 of 2x per week. Als je dat hebt kan je de gok wagen maar ik zou eerder een wat minder pittig paard nemen. Abgar is super bloed alleen ze hebben wel wat energie/karakter en daar moet je mee om kunnen gaan.

Denk er goed over na desnoods ga je kijken maar ik zou eerder voor een ervaren wat oudere pony kiezen bv 12 jaar en Z dressuur/springen daar kan je lekker op leren en van genieten.

We zijn benieuwd wat je gaat doen Haha! .

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 14:05

Ik ga helemaal met pris mee.
van de zomer ben je bij ons op stal geweest.
voor een manege ruiter reed je best redelijk maar of je moet in dat halve jaar echt geweldig zijn gaan rijden of je hebt barve manege paarden gehad maar ik denk dat dit paard te pittig voor je is.
Je schreef net een ander berichtje dat je best een beetje bang was geweest op een pittig manege paard waar je amper je benen aan kon leggen.

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 15:58

mooi beesje hoor!!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 17:59

Ik ken een pittige schimmel van Perez (en die is dus van Pion). Paard vererfde goede beweging en kon goed springen. Helaas is Perez al jong gestorven.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 18:00

is hij trouwens niet op een hete zomerdag aan een hart stilstand gestorven in zijn stal?

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 21:18

Daar kwam de naam Perez me zo bekend van voor! Von had em gereden, was ik bijna vergeten. Volgens mij is die bloedlijn niet helemala goed opgeschreven. Want Perez is van Pion en Pion is weer van Abgar.

jackbeers
Berichten: 98
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 21:27

Steef schreef:
Pion en Abgar xx zijn niet et makkelijkste bloed, perez ken ik niet.

Neem je wel iemand mee als je een paard gaat kopen?
sorry hoor mijn paard idial is een zoon van pion maar super braaf zowel buiten als binnen dus niet de makkelijkste valt wel mee

Sirius_

Berichten: 10951
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-02 14:06

Chique Stekelvos, merrie, V.Flora's Hof Minstrel.

Wegens overgang naar paard, te koop:
8-jarige stekelvos merrie, voorheen M2 dress. + wp en
L springen + wp, geen stalgebreken, zeer braaf en DRIE GOEDE GANGEN. Is braaf en uitermate betrouwbaar. Daarom (ook) zeer geschikt voor beginnende ruiters.

Het is een D pony met een stokmaat van 1.48 m.

Uitsluitend particulieren. Uiteraard is elke keuring toegestaan
Afbeelding

Wegens overgang naar groter paard, verkoop ik mijn lieve 8 jarige Welsh Cob merrie. Ze is 1,45 m, koffievos met vier witte voeten en lange lichte manen; echt een beauty. 100% verkeersmak heeft ook in het tuig gelopen, verder heeft ze ook al een keer meegedaan aan een manege-wedstrijd (B). Springen en een buitenrit vindt ze ook leuk.
Afbeelding

Te koop wegens studie: chique 14 jarige kwpn merrie (stokmaat 1.56). Vader is Renville. Mooie leerpony met veel spring vermogen, m1 dressuur. Verkeermak en braaf op stal.
Afbeelding

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 14:11

Pam, over jouw laatste reactie:
de eerste twee pony's zijn echt te klein voor je, je bent nu al zeker 1.70 en groeit nog.
De derde zou kunnen, hopelijk is deze niet te fel, dan zou het wel wat kunnen zijn.
Oh ja, is die merrie die Anneke te koop wist niks voor jou?
Staat op Bokt, een e-pony als ik het goed heb, betrouwbaar, niet te jong en goed bereden. Mooi paardje als ik me de foto's herinneren kan...
Succes met zoeken in elk geval!

Flevolander

Berichten: 3841
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-02 14:25

die welsh cob is briney(roepnaam:britje)die heeft een tijdje als pension paard op pampushout gestaan Haha!