Karan als voltige paard.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Karan als voltige paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 23:45

Dus niet..... Schijnheilig

Vandaag hadden we de voltigeersingel omgedaan. Binnenkort ponykamp en dus zochten we een goed paard. karan leek me ideaal. Hij is heel braaf en vind alles goed. Dat dacht ik tenminste.

Toen een meisje op hem afliep draaide hij weg. Toen erop springen etc. De eerste keer vond ie het redelijk. De tweede keer bokte hij een beetje en de derde keer bokte hij een stuk hoger! Toen ze araf sprong sloeg hij richting haar. Ai.

Dus Karan naar stal en een andere pony gepakt. Die het overigens in het begin een beetje vreemd vond maar daarna heel braaf deed. Alleen als de ruiter eraf sprong wilde stil gaan staan. Erg lief maar niet als voltige paard.

Ik vond het wel grappig. Die kerel van mij geeft toch wel aan waar zijn grens ligt.

Soms denk ik dat ik mezelf vergis in hem. Ik denk altijd dat hij heel braaf is enzo. Maar laatst wilde een kennis in de les op hem rijden. Ze is na 10 minuten afgestapt omdat ze hem niet goed kon houden en bang werd. Tja hij beet de merries in hun kont. En als die dan ook nog hengstig waren dan vond hij dat prachtig.

Laatst ging ik buitenrijden. Vriendin op Karan en ik op defiets. Ik heb aan zijn staart gehangen en me mee laten trekken. Dat vind hij weer wel best.

Maar goed. karan is heel braaf. Maar niet als voltigepaard. Scheve mond

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 23:49

ja zo blijven die paarden je verassen he!
Houd de spanning er wel een beetje in Lachen

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 08:17

Voltige is ook best eng hoor voor een paard Knipoog Harry Potter heeft sinds dat er een meisje met een roze legging van hem af viel ook wel iets tegen roze broeken. Maar het is niet niks.

boerinnetje

Berichten: 656
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: In de driehoek, Zwolle, Deventer, Apeldoorn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 10:15

HiHi. Wat kun je je dan vergissen in je paard. Knipoog
Ach zo ben je in iedergeval niet snel op elkaar uitgekeken Haha!

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 10:28

Ook als paard heb je je grenzen >;) Haha!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-04 22:12

Ja idd. Toch vond ik hem wel braaf. Het was natuurlijk ook wennen. En ik vind het stoer zoals hij zelf aangeeft dat ie dat niet leuk vindt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 22:35

Die van mij is ook heel lief, maar als je erop springt gaat ze bokken, als je op haar afrent trapt ze naar je, en als je haar probeert te longeren doet ze alsof ze je aanvliegt.. maar verder is ze heel lief hoor Schijnheilig
ze is écht heel lief

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 22:40

haha, ik geloof dat mijn ook bokkesprongen zal maken, die heeft al niet graag als ik vanuit stilstand op haar rug klauter Haha! .

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 01:01

En normaal is Karan zo braaf... Ik dacht echt dat ie het wel leuk zou vinden. Och hij geeft zijn grens duidelijk aan, nietwaar?

Caro

Berichten: 668
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 13:35

Ik ken weinig paarden die na 1 keer geschikt zijn als voltigepaard hoor! Haha!

Als er bij ons met een nieuw paard werd geoefend, begonnen we enkel met langs de lijn naar het paard toe lopen. Daar moeten ze aan wennen. Natuurlijke reactie is wegdraaien o.i.d.

Erop springen kwam pas veel later aan de orden. En altijd eerst in stap en als je erop zit aandraven/galoperen.


Maar goed, als Karan duidelijk aangeeft dat hij het niks vindt, dan is het natuurlijk niet verkeerd om daarop te reageren Lachen

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 23:05

Arme karan gezakt voor voltige paard Ach gut.

Ik ken ook een super makke pony gewoon altijd braaf..tot we voltige wouden proberen op haar eumz ja vergissing Schijnheilig

bizzylover
Berichten: 522
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 23:16

Ik voltigeer op de waal manege we hebben een heel mak paard maar wel heel groot.En ik ben 12 en heel klein haha. Maar kom er wel makkelijk op het is echt heel leuk voltigeren.
Het is hellemaal niet eng we gingen staan in draf en galop als je valt val je nooit egt hard of ik land altijd op me voeten.
ik raad je aan op voltige een keer te doen het is echt gewoon gaaf...... moest er even uit haha....!!