sommige mensen.....*zucht*

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

sommige mensen.....*zucht*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-02 16:04

Toch vreemd dat het het soms lijkt dat iemand verstand van paarden hebben en dat dan blijkt dat diegene alleen maar doet alsof hij verstand van paarden heeft.
Bij mij op stal staat een bonte ruin, 6 jaar ,heel lief maar o zo zenuwachtig,bang en puberaal,en denkt dat hij minstens door een muur kan walsen.
En ik vond het toch zo vreemd dat hij altijd zn rug wegdraaide als zn berijdster wilde opstijgen,dat duurde altijd een kwartier.En dat hij altijd en eeuwig zo zenuwachtig en nerveus doet.het minste geringste al eng vind.
Gister kwam ik er dus achter waarom hij zo is.Hij is ooit gewoon voor de kar gezet,want dat leek ze wel leuk..zo'n rit met de kar.Een probleem hij is nooit beleerd Frusty en het gevolg was dus ook dat hij flink aan de kletter ging in midden scheveningen en dus niet meer te stoppen was.Gek! Frusty
Nou goed..erachter gekomen dat dat dus niet ging...nou joh..dan gooi je toch gewoon het zadel erop??Dus dat arme beest word nu al 2 jaar gereden zonder dat hij ooit zadelmak gemaakt is.Hij is ook nooit verkeersmak gemaakt.En tadaa! het resultaat is een paard wat erg nerveus is..hij lijkt op een soort groot veulen.Maar denk je dat de eigenaar het snapt..nee hoor..hij denkt dat hij het goed doet.

Nu is de eigenaar dus een week op vakantie en heeft hij de zorg overgedragen aan een meisje wat op zich prima met paarden kan omgaan,met opgevoedde paarden ja.Deze ruin stijgerde gister in de stal omdat ze zn deken eraf wilde halen.Hij springt al opzij als je zn rug wil aaien.Hij was gewoon zo gespannen.We hebben hem samen uit de stal gehaald en hem in de bak losgelaten en daar ben ik even met hem aan het werk gegaan.Dit ging prima.Maar ik vind het gewoon zo diep triest.
Echt zo zielig.Ik kan het maar niet loslaten,die blik in zn ogen,zn trillende lichaam.*zucht*

Cer

Berichten: 30163
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 16:11

Mag ik vragen waar je staat met je paardje? In je profiel zie ik dat je slechte ervaringen hebt met western rijden, hoe bedoel je dat?
Enne, je bent dus gevorderd met NHS zodat je dit bonte paardje kan helpen?

Oh, aan je onderschrift te zien ben je Kane fan? (gewoon nieuwsgierig Haha!)

Anoniem

sommige mensen.....*zucht*

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 16:12

Jenna schreef:
Dus dat arme beest word nu al 2 jaar gereden zonder dat hij ooit zadelmak gemaakt is.Hij is ook nooit verkeersmak gemaakt.En tadaa! het resultaat is een paard wat erg nerveus is..


Een vaag verhaal maar ik zeg niet dat het niet waar is hoor, want rare mensen heb je.
Maar geloof me, na 2 jaar is een paard toch echt wel zadelmak.
Of het op de goede manier gebeurt is, is echter een ander verhaal.
En nerveus zijn heeft niets met verkeersmak te maken.
Nerveuze paarden kunnen best verkeers mak zijn.

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-02 16:22

Misschien heb je wel gelijk kawa.En misschien heeft het er ook gewoon mee te maken dat hij zo geschrokken is van die keer dat hij op hol is geslagen.
Maar hij schrikt werkelijk al van alles...een deur is al eng.En als hij een auto ziet schiet hij in de stress.
Ik weet dat het een vaag verhaal is...maar helaas is het wel waar.


Cer het ligt eraan wat je bedoelt met gevorderd in NHS.Heb ik een curses gedaan?Nee.Heb ik er genoeg verstand en ervaring mee zodat ik weet wat ik kan doen om hem te helpen.Ja.
Ik heb ook een paar keer aangeboden dat ik hem wil helpen,maar ik geloof dat de eigenaar het er niet zo mee eens is.Hij gelooft er niet in.

Ik moet zeggen..ik weet niet zo goed wat ik ermee moet.Aan de ene kant denk ik..ik moet hem helpen...aan de andere kant..moet ik me er wel mee bemoeien en heeft het zin?

Cer

Berichten: 30163
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 16:53

Ja ik vroeg dat over NHS omdat je zelf het volgende zegt:

"Toch vreemd dat het het soms lijkt dat iemand verstand van paarden hebben en dat dan blijkt dat diegene alleen maar doet alsof hij verstand van paarden heeft. "

Dus eigenlijk kan dat ook voor jezelf gelden...
... een buitenstaander weet dan niet of je echt 'verstand' hebt van NHS of doet alsof... snap je?

Maarre, offtopic.. Kane of niet? Ik heb ze de afgelopen tijd ruim 50 keer zien spelen, vandaar Lachen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 17:07

Jenna schreef:
Misschien heb je wel gelijk kawa.En misschien heeft het er ook gewoon mee te maken dat hij zo geschrokken is van die keer dat hij op hol is geslagen.
Maar hij schrikt werkelijk al van alles...een deur is al eng.En als hij een auto ziet schiet hij in de stress.
Ik weet dat het een vaag verhaal is...maar helaas is het wel waar.


Cer het ligt eraan wat je bedoelt met gevorderd in NHS.Heb ik een curses gedaan?Nee.Heb ik er genoeg verstand en ervaring mee zodat ik weet wat ik kan doen om hem te helpen.Ja.
Ik heb ook een paar keer aangeboden dat ik hem wil helpen,maar ik geloof dat de eigenaar het er niet zo mee eens is.Hij gelooft er niet in.

Ik moet zeggen..ik weet niet zo goed wat ik ermee moet.Aan de ene kant denk ik..ik moet hem helpen...aan de andere kant..moet ik me er wel mee bemoeien en heeft het zin?



Mark Rashid heeft eens gezegd -en vraag me niet in welk van de drie boeken hij dat heeft opgenoemd, want ik heb ze alle drie alleen gelezen en niet zelf in mijn bezit: Als mensen niet om hulp vragen moet je ze de hulp niet aanbieden. Je moet je vreselijk staan verbijten als ze zo lopen te modderen, en het eert je dat je het paard wilt helpen, maar als je de eigenaar niet kunt benaderen, helpt je het paard er ook niet mee.

Cer

Berichten: 30163
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 17:17

Hm, ik heb geen boeken ofzo gelezen o.i.d. maar ik weet wel dat iemand die geen hulp wil, dat ook gewoon niet wil. Je kan dan nooit goed doen. Hoe moeilijk het ook is, laat ze maar aanmodderen. Je kunt niet alle paarden van de hele wereld redden. Oogkleppen op dan maar.

Ik heb ondertussen (helaas misschien) al een betonnen plaat voor mn gezicht van minstens een meter dik. Maar ja, wie zegt dat ik het weet dus misschien help ik ze wel van de wal in de sloot. Ik zorg goed voor mn eigen dieren, en de rest zoekt het maar uit.

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-02 00:32

Ik heb ook besloten me er maar niet mee te bemoeien.Maar ja..soms val ik gewoon compleet voor een paard.Zeker voor een 'probleempaard'.
Maar ik kan maar beter mn energie in mn eigen paard steken,die verdiend het het allermeest Lovers
Moeilijk is het wel om oogkleppen te dragen!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 00:48

Jenna schreef:
Moeilijk is het wel om oogkleppen te dragen!


Geloof me, het blijft moeilijk...maar gewoon niet mee bemoeien. Je gaat energie en tijd in een paard steken die een ander niet weet te waardeeren, en als je toegang krijgt tot een paard kan de ander dat in een klap weer kapot maken.

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 17:20

Het klinkt mij alsof dat paard last heeft ergens van. Misschien van zijn rug oid. Ik betwijfel of het komt door voorafgaande ervaringen, kan zijn. Paarden zijn nl supergevoelig.

Kan je de eigenaar niet overhalen om eens een keer het paard goed na te laten kijken??

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 17:26

Als het echt zo erg met dat paard is zou ik gewoon de dierenbescherming bellen heel simpel. Dit paard word niet goed verzorgd, hij heeft duidelijk ergens last van maar daar wordt geen aandacht aan geschonken.
Dan word hij misschien wel ingenomen, maar is de kans op een beter leven groter...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 17:57

Je kunt de dierenbescherming wel bellen, maar die zal er in dit geval niets aan (kunnen) doen. Als een paard niet zwaar ondervoed is, de ribben er niet uitsteken en de hoeven niet een halve meter te lang zijn, er geen duidelijk en diepe wonden zijn en het paard verder een gezonde indruk maakt hebben ze absoluut niets te vertellen. De dierenbescherming maakt het niet uit of een paard met rugpijn loopt of een psychische knauw heeft gehad, die kijken hoe het paard eruit ziet, verder niet.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 19:59

iemand die ik ken kreeg last met de dierenbescherming omdat haar paarden een drassige wei hadden en niet gepoetst werden!
Dus het kan wel degelijk..
Ik zou gewoon even bellen