Kaminka's vader

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-01 12:35

Als jullie een evenbeeld van mijn Kaminka willen zien, moeten jullie even op http://www.dutchstallions.nl kijken. Weet namelijk niet of ik die foto zomaar hier mag plaatsen.

Bij KWPN hengsten staat hij onder de T: hij heet Topas!

Kaminka lijkt erg op hem, alleen heeft hij een mooie hals en Kaminka helemaal niet! Zeker nu niet... Geen spieren meer en zo. En Kaminka heeft een mooiere kleur; vrij roodbruin met zwarte manen, staart en hoge zwarte benen alsof ze laarzen aan heeft. Topas is meer donkerbruin. Het leuke is dat de dingen die in het verrichtingsrapport staan helemaal op Kaminka slaan! Ik heb ooit eens een uitgebreidere versie van dit rapport gelezen en ik kwam niet meer bij van het lachen! Kaminka is dus precies haar vader! Haar moeder's vader is Bredero, maar daar heeft ze alleen de kleur van en verder niet echt iets bijzonders.

Isard's vader (christa's paard) staat ook op die site, onder de Engelse Volbloeden: Blanc Rivage xx. Lijkt sprekend. Isard is alleen een zwaardere versie!

Nou, toedeloe, ik ga mijn baas maar weer eens een plezier doen en mijn werk afmaken Boos! Boos! .

Groetjes Mieke


Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-01 15:31

Ja klopt over dat springen, Kaminka is een telg uit de beroemde Minka stam die allemaal springen als een tierelier! Dominka (internationaal springpaard, Limminka (idem), Ego (= ruin maar springt ook internationaal) zijn er een paar die redelijk bekend zijn.

De Zangersheide hengsten Iowa Z en Olympic W komen beide uit een minka merrie (Usminka en Bruminka of Fuminka, ik weet het niet meer precies... Verward )

De moeder van Topas (Viola B) is driemaal preferent en prestatie (geeft zowel dressuur- als springpaarden), dus das knap!

Mijn Kaminka is te onvoorzichtig met springen, die gaat net zo makkelijk door een hindernis als er over heen, net als Graaf bij Kim. Ze vindt het wel heel leuk en haar vermogen en techniek zijn in principe goed, ze is alleen heel slordig.

Ze kan wel heel goed bewegen, ze is in alle drie de gangen heel erg ruim. Alleen de kracht ontbreekt een beetje (en de wil om te lopen Boos! Frusty )

Het leuke van Topas en Kaminka is dat ze allebei chronisch last van een stro-hooi-grasbuikje hebben... *LOL*

Groetjes Mieke

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 39 bezoekers