De M-knopjes gaan steeds beter functioneren.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

De M-knopjes gaan steeds beter functioneren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-04 17:00

Vandaag was het weer tijd voor dressuurles.
Het weer hielp heerlijk mee om lekker buiten te kunnen rijden.
Het was niet te warm, een beetje een windje. Kortom ideaal weer om bijna daas-vrij te rijden.
Toen ik begon met de les begon het ook wat te regenen en dat vond ik helemaal fijn. Geen dazen Haha!
Ik heb dan ook lekker gereden. Tijdens de les hebben we wat tempowisselingen gedaan. Ging wel netjes dus was ook weer fijn.
Verder hebben we weer wat M-oefeningen gereden. Want tja dat komt ook steeds dichterbij.
De M-knopjes gaan steeds beter functioneren. De storingen worden al minder en zijn steeds makkelijker op te lossen.
Keertwending om de achterhand naar links gaat eigenlijk al heel netjes. Rechtsom vindt Laiser nog wat moeilijk omdat hij daar niet genoeg aan mijn been is.
De contragalop gaat eigenlijk ook al fijn en steeds beter.
Schouderbinnenwaarts en schoudervoor heb ik heel veel in stap geoefend. In draf vond ik het niet altijd even makkelijk gaan. Nu moest ik tijdens het schouderbinnenwaarts overgangen maken naar draf en dan schouderbinnenwaarts blijven rijden terwijl ik in draf bleef. Dat was een stuk makkelijker. Zowel voor mij als voor Laiser.
Tussendoor heb ik hem ook even al beloning voor iets over een hindernis heen gestuurd. (Vond hij ook helemaal niet erg Haha! )
Kortom ik had heerlijk gelest en heerlijk gereden. Nu de oefeningen nog meer verfijnen en zorgen dat alles soepeltjes gaat verlopen. Dan kunnen we over een tijdje als we voldoende winstpunten binnen hebben M1 gaan starten.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 18:07

Goed joh, ik krijg eigenlijk wel zin om dat binnenkort eens te komen aanschouwen! Cheese!

Ik merkte aan Imker ook dat hij het leuk vond om als beloning over een kruisje te mogen springen, toen ik vorig jaar nog hard aan het trainen was. Het is gewoon even lekker ontspannen voor ze.

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 18:36

Lekker is dat he, als zo'n les fijn gaat. Ik heb laatst eens een lesje van iemand anders dan mijn normale instructrice gehad en dat ging ook zo heerlijk. M'n beestje liep gewoon echt, i.p.v. maar een beetje doen alsof en net niet echt aan het werk zijn. Door een andere blik erop weet ik nu hoe ik haar beter aan het werk krijg en dan kom met zo'n grijs van je paard af die je er de komende uren niet meer af krijgt... Haha!

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 19:20

Echt fijn als je zo heerlijk hebt gereden, erg herkenbaar dat gevoel Lachen!

Maar succes alvast in de M1 OK dan!!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 19:43

Spannend Christianne, nu komt de M1 inderdaad dichtbij!
Hoeveel winstpunten hebben jullie nu?

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 23:24

Netjes hoor Haha!

en je springdebuut, wanneer is dat gepland Knipoog