slecht nieuws..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
plagom

Berichten: 1485
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Nijmegen

slecht nieuws..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 15:21

althans voor mij..

Gisteren kwam ik op stal en kreeg ik te horen dat die dag de laatste keer was dat ik op plagom zou kunnen rijden..
Plagom staat al sinds ik op hem rij te koop, en dat is nu al meer dan 2 jaar. De verkoop schiet dus echt totaal niet op.
Nu kreeg ik gisteren te horen dat er voortaan een ander meisje op hem rijdt, zij rijdt Z dressuur en gaat proberen plagom op concours uit te brengen zodat de verkoop eventueel sneller zal gaan..
Aangezien zij 5 dagen in de week op hem zal gaan rijden, zal ik er niet meer op kunnen rijden..
Dat was best een klap in mijn gezicht gisteren, aangezien ik er totaal niet op de hoogte was van deze plannen en het me pas verteld werd toen dat meisje er al op reed..
Bovendien is mij nooit wat gevraagd, nu ben ik ook geen geweldige dressuur amazone, maar ik heb welleens een keer voor gesteld om plagom een keer mee te nemen naar een amateur keuring o.i.d.

Ik zit nu ook echt met een raar dubieus gevoel, aan de ene kant moet ik blij zijn dat hij gewoon nog lekker op stal blijft staan en lekker veel aandacht krijgt..
Maar aan de andere kant ben ik hem wel kwijt, zij zal hem blijven rijden totdat hij verkocht is, tsja en een beetje jaloers ben ik natuurlijk ook..
Bah ik voel me hier zo k.l.o.t.e door!!

Shettiefan
Berichten: 304
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 15:24

Ow wat rot voor je. Ach gut
Ja die jaloerzie die je voelt, die ken ik.
Ik vind trouwens wel raar dat ze niet op jouw aanbod zijn ingegaan.

Sterkte meid Ach gut

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 15:26

Dat is balen zeg, kan me voorstellen dat je er de balen van hebt!

Ik heb al vaker over dit paard zitten kwijlen... helaas heb ik op het moment echt niet de voorzieningen voor een paard erbij, laat staan een hengst. Dekt hij trouwens?
Misschien is het wel een interessant paard om in endurance kringen onder de aandacht te brengen?

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 15:26

Vind de manier waarop wel erg cru...

Net of jij er geen tijd en moeite in heb gestoken, het klinkt nu een beetje als 'stank voor dank'

Je mag je daar zeker wel k.l.o.t.e. over voelen. Dat er niet eens even een fatsoenlijk presentje of bedanktje vanaf kan, bah...

Sterkte, hopelijk vind je snel een ander paardje met mensen die het wel waarderen wat je doet

Pff, ken me niet voorstellen dat ik zoiets bij mijn bijrijdster zou doen.

plagom

Berichten: 1485
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 15:38

ArwenLune schreef:
Dat is balen zeg, kan me voorstellen dat je er de balen van hebt!

Ik heb al vaker over dit paard zitten kwijlen... helaas heb ik op het moment echt niet de voorzieningen voor een paard erbij, laat staan een hengst. Dekt hij trouwens?
Misschien is het wel een interessant paard om in endurance kringen onder de aandacht te brengen?


Nee hij dekt niet.. Het is ook een schatje van een hengst (dat is ook een van de redenen waarom hij als 'show' paard niet echt verkocht zou kunnen worden, hij is verschikkelijk mooi, maar niet echt hengst genoeg zeg maar)
Wat jij zegt over endurance heb ik zelf ook al een keer voorgesteld om met hem te doen..
Wij op stal zijn het allemaal er over eens dat hij een geweldig endurance paard zou zijn, en hoopte ook dat hij verkocht zou worden aan iemand die met hem endurance zou willen gaan rijden.. Ik heb zelf enkele keren dressuur met hem gereden en dat doet hij geweldig, hij zal daar erg ver in kunnen komen. Maar het is gewoon niet zijn 'ding' zeg maar.. Je merkt gewoon dat hij geen plezier beleefd in een bak te rijden..

Hopelijk hoef ik dalijk niet te werken zodat ik even langs stal kan gaan om dat meisje erop te zien rijden en even met de eigenaar kan praten over de manier waarop alles is verlopen..

remi

Berichten: 1714
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 15:41

Dat is wel erg vervelend zeg.......Maar hoe komt het dat hij al zolang te koop staat? Zijn er al wel mensen voor geweest?Ik ben ook benieuwd hoe je gesprek gaat.

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 15:50

Ja, wel apart dat hij al zo lang te koop staat! Nog veel sterkte er mee. Ik kan me heel goed voorstellen dat je je kl*te voelt hierdoor hoor, en jaloers bent!!

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 15:52

Jeetje, echt kl*te.. Ik vind de manier cru waarop je werd verteld dat iemand anders op hem rijdt. Praat met de eigenaar over!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 15:52

Ik begrijp je gevoel we hoor. Je wordt eigenlijk afgedankt. Ik begrijp het ook wel van die eigenaren uit. Sterkte ermee iig.

plagom

Berichten: 1485
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 15:59

Tessebes schreef:
Ik begrijp je gevoel we hoor. Je wordt eigenlijk afgedankt. Ik begrijp het ook wel van die eigenaren uit. Sterkte ermee iig.


Ja ik ben ook echt niet boos op de eigenaren hoor, dat zijn hele vriendelijke mensen..

Wij snappen zelf ook niet waarom de verkoop zo lang duurt, we hebben al enkele kopers gehad, maar de een vindt hem te oud (12 jr. maar kerngezond)de ander te duur.. Sommigen zijn er helemaal weg van, staan op het punt om hem te kopen want hij reed ook zo geweldig in de bak, maar na een buitenritje haakte ze toch weer af.. Knipoog

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 16:06

Misschien eens op bokt adverteren? Knipoog Waar adverteren ze allemaal? Want als je overal adverteert, ook op internet etc zou er toch uiteindelijk een koper te vinden moeten zijn, lijkt me?

En is ie dan zo lastig tijdens buitenritten? Verward

plagom

Berichten: 1485
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 16:13

Roskur schreef:
Misschien eens op bokt adverteren? Knipoog Waar adverteren ze allemaal? Want als je overal adverteert, ook op internet etc zou er toch uiteindelijk een koper te vinden moeten zijn, lijkt me?

En is ie dan zo lastig tijdens buitenritten? Verward


We hebben overal al eens geadverteerd..

Plagom is echt een ettertje in het bos.. Maar op een manier dat ik er juist heerlijk van kan genieten.. Aan zijn oren kun je precies zien wat hij van plan is, daarom je moet hem gewoon eerst leren kennen en dan kun je niet meer zonder hem..
Het zal me dan ook niets verbazen dat het meisje wat hem nu gaat rijden, hem uiteindelijk zal kopen..

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 16:18

plagom schreef:
We hebben overal al eens geadverteerd..

Plagom is echt een ettertje in het bos.. Maar op een manier dat ik er juist heerlijk van kan genieten.. Aan zijn oren kun je precies zien wat hij van plan is, daarom je moet hem gewoon eerst leren kennen en dan kun je niet meer zonder hem..
Het zal me dan ook niets verbazen dat het meisje wat hem nu gaat rijden, hem uiteindelijk zal kopen..


Vraagje: alssie zo is dan vraag ik me af hoe jullie erbij komen dattie geschikt is voor de endurance alssie nog nooit 1 wedstrijd gelopen heeft Verward .
Zo'n tiepies voorbeeld waar we het in een ander topic over hadden, hihihi

jetzelover

Berichten: 63
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: emmer-compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 16:20

ik het ook die jalozie ik word er gek van
maar heb ook medeleiden met je Ach gut Ach gut je zou hem of zij wel kunnen piepen

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 16:26

Tja... Ik vind het trouwens ook niet zoveel zeggen als een paard superbraaf is als je hem de eerste keer rijd / uitprobeerd. Veel paarden zijn in het begin een stuk braver dan als je ze even hebt, dan beginnen ze met uitproberen. Knipoog Maarja, je moet dus net iemand hebben die hem wil leren kennen. Ik kan wel begrijpen dat je geen paard wil dat in het bos een etter is als je 'm uitprobeert natuurlijk. Knipoog

Dat van endurance terwijl hij in het bos zo'n etter is vind ik inderdaad ook een beetje apart, haha! Lachen

Tja, jaloezie is iets waar je niks aan kan doen. Maar zoals Tessebes al zei, het is net of je wordt afgedankt in zo'n geval. Zelfs als je het wel snapt van de kant van de eigenaar.

plagom

Berichten: 1485
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 16:31

Vippie schreef:
Vraagje: alssie zo is dan vraag ik me af hoe jullie erbij komen dattie geschikt is voor de endurance alssie nog nooit 1 wedstrijd gelopen heeft Verward .
Zo'n tiepies voorbeeld waar we het in een ander topic over hadden, hihihi


Hij heeft gewoon streken, niets on-controleerbaars ofzo..
Endurance is gewoon helemaal zijn ding, dat weet je gewoon bij een paard of niet.. Ik weet wat voor karakter hij heeft en ik weet dat hij het meeste geniet van lekkere lange ritten.. Hij hoeft toch ook niet gelijk in de hoogste klasse te lopen.
Bovendien is hij altijd een sportpaard geweest (hij heeft op de renbaan gelopen)

Mag ik even weten over welk topic we het hebben.. Verward

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 16:33

Maar je weet wat je van hem kan verwachten als je hem een tijdje kent, misschien kun je dat even van tevoren vertellen... Zo kunnen de kopers ook plezier aan beleven Knipoog

plagom

Berichten: 1485
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 16:36

Roskur schreef:
Dat van endurance terwijl hij in het bos zo'n etter is vind ik inderdaad ook een beetje apart, haha! Lachen


Ik bedoel etter natuurlijk niet in de zin van, hij gaat er nu en dan als een haasje vandoor, en probeerd koste wat het kost je er een keer af te gooien.. Ik bedoelde het meer in een speelse zin..
Misschien heb ik het te sterk uit gedrukt, sorry..

Kim1001

Berichten: 206
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: heppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 16:38

Plagom staat te koop.
Heb je genoeg geld om hem te kopen, koop Plagom dan!
Dan kan je er weer lekker zelf op rijden en dan is hij Cool HELEMAAL Cool van jou!
Het meisje kan hem dan niet meer afpakken!

Trouwens, waarom laten ze NU pas dat meisje erop rijden als jij er al twee jaar op reed terwijl hij te koop stond? Verward Verward Verward

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 16:47

Misschien zijn ze ten einde raad, na twee jaar proberen te verkopen? Maar eh, niet iedereen heeft het geld om zo'n paard te onderhouden. Het zou natuurlijk wel de perfecte oplossing zijn!! Knipoog

Speelse zin? Uhh, zoals, af en toe een bokje van plezier..? Of? Als het niet zo heel drastisch is (en duidelijk dat hij het speels en / of puur uit plezier bedoelt) snap ik niet waarom mensen er meteen op af knappen... Scheve mond

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 16:51

Tsja, vaak zoeken ( ik neem aan dat ze zulke mensen zijn) ze hele makke paard.. Jammer hoor!

plagom

Berichten: 1485
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 17:10

Zoals ik nou straks een keer vertelde over een vrouw die in de bak met hem gereden had en helemaal weg van hem was.. Toen zijn we een keer met zn allen het bos in gegaan.. Ik ging eerst even op plagom om even later te wisselen.. Ze is er nooit opgestapt, ze wil namelijk een paard waar je een kopje thee op kunt drinken tijdens het rijden Verward
Plagom is en blijft natuurlijk een hengst, dus hij reageerd alerter op vreemde paarden.. (er reed toen een vreemd paard mee..)

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 17:28

Voor de endurance zou hij hoogstwaarschijnlijk geruint worden... met hengsten loop je over het algemeen tegen het hengstengedrag aan, in de zin dat de hartslag niet zakt omdat hij te afgeleid is.
En mij hoor je niet zeggen dat een paard dat een beetje springerig kan zijn in het bos niet geschikt is voor endurance (anders zou Rowan het niet zo leuk doen ook..) maar we komen het nu eenmaal veel tegen (wat Vippie beschrijft) dat een paard nog nooit een wedstrijd gelopen heeft maar bestempelt word als ideaal endurancepaard.

Waarom stel je niet voor om hem een paar keer uit te brengen in klasse 1? Plaatsing is niet belangrijk, herstelwaardes wel, en als je tegelijkertijd een advertentie in de Her&Der zet met 'te zien op die-en-die wedstrijd' dan zit je al een stuk in de goede richting denk ik.

paardjuh

Berichten: 3987
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Vasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 17:32

kan je hem niet kopen dan, echt balen, meestal wordt je als verzorger nergens op de hoogte van gestelt, en iedereen heeft er ervaring mee *LOL*

_Nancy_

Berichten: 2164
Geregistreerd: 01-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 20:16

Verdrietig Heel erg jammer voor je!! Veel sterkte ermee