Weer wat nieuws ontdekt bij Pharaon :D

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Weer wat nieuws ontdekt bij Pharaon :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 23:50

nu ik Pharaon wat serieuzer rij op dressuur gebied ontdek ik steeds meer dingen over hem
zo kan hij in draf wijken (dus niet van de middelijk schuin naar de hoefslag maar telkens kruisen)
hij kan blijkbaar ook zonder problemen binnen en buitenstelling! ook schouder binnenwaarts begint aardig te lukken Lachen

maar vandaag wou ik hem eens wat laten doen wat we donderdag in de les geoefent hebben. dus een acht in galop. wij moesten (het was de 1ste keer voor de paarden) vlak voor x in draf, stellen en in de juiste galop. de volte afmaken weer in draf. stellen. galop

het lukte mij en carelco toen niet omdat carelco er gewoonweg niets van snapte als je het mij vraagt Scheve mond

dus we probeerde het met Pharaon.
toen bedacht ik dat Pharaon misschien wel galopwissel kon
wat doe je dan? UITPROBEREN!!!

dus je maakt je acht! en bij de x tikte ik lichtjes met mijn been vlak achter de singel. en hij deed het!!! Pharaon kan de galopwissel!!!! na 3 keer (dus bijna 2 achten) deed ie de laatste galopwissel van de acht vanzelf Bloos!!)

hem laten uitdraven gaan stappen (zijn nek laten strekken) en meteen beloont!!! Haha!

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 23:51

Wat gaaf zeg! Leuk als je die 'knopjes' later ondekt. Haha!

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 23:55

super lijkt me dat......heel erg leuk voor je!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 23:56

ja echt Haha!
dat wijken wist ik ook niet Tong uitsteken
deed ie gewoon eens in een hevige bui om onder de druk van de tuegels uit te komen (moest stilstaan)
toen dacht ik van: nou das leuk dat ik dat weet! Haha!

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 17:22

Dat is altijd leuk om te ontdekken dat je pony meer dingen kan dan je denkt. Maar pas wel op met de galopwissel! Voor je in de Z komt, moet je door de M heen, en daar moet je contragalop rijden, als je pony zelf al overspringt als je contragalop gaat rijden, wordt het steeds moeilijker om weer af te leren. En bij de pony's hoef je nooit een galopwissel te springen, dus voor de wedstrijden is het in ieder geval niet belangrijk, maar natuurlijk wel leuk!! Ik oefen zelf ook wel ooit dingen die je niet hoeft te kunnen bij de pony's hoor!

Misschien ontdek je nog meer verborgen kunsten van je pony de komende tijd!

PS: Zo beter onderbouwd? Knipoog

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 18:57

ik rijd geen wedstrijden met Pharaon hoor Knipoog
ik vind het alleen leuk dat ie die dingen kan Schijnheilig