Wat vind jij van telepathie met dieren?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Wat vind jij van telepathie met dieren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 17:41

Omdat het de laatste tijd een veel besproken onderwerp is in de zin van consulten ben ik benieuwd hoe bokkers er over denken.
Hoe zien jullie het 'praten met dieren'? Onzin of waarheid? In hoeverre geloven jullie in het 'praten' met dieren en zouden jullie zelf een consult met jullie paard of pony willen of absoluut niet en waarom? En hoe denken jullie over het communiceren met overleden dieren, en zouden jullie dit zelf doen?

In hoeverre kan een dier volgens jullie denken, geven mensen de dieren te snel menselijke eigenschappen en emoties of heeft een dier inderdaad ook veel gevoelens van een mens (jaloezie, het 'ik voel me vervangen gevoel' bij overleden paarden)?

Zelf 'geloof' ik er in (tja echt een geloof vind ik het niet vandaar de aanhalingstekens), ben ik van mening dat er inderdaad telepatisch contact kan zijn tussen mens en dier, maar niet door iedereen die beweert het echt te kunnen. Alleen heb ik wel wat twijfels bij bepaalde dingen over dit onderwerp.

Wat is jullie mening en idee er over?

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 17:42

Onzin, sommige verhaaltjes kan ik ook wel beredeneren en uit m'n duim zuigen.....

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 17:51

Ik denk dat het best kan, maar eerst zelf ondervinden... ik twijfel maar maak er wel dankbaar gebruik van

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 17:53

Ik ben daar te nuchter voor, ik geloof daar niet zo in, niet aan mij besteed.

lightmorebh

Berichten: 1513
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 19:07

ik weet niet of ik daar zo in kan geloven maar ik geloof wel in een aura lezer en magnetiseren en zo

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 19:14

Ik geloof er niet in, vind het klink klare onzin !!

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 19:56

Ik geloof best dat er meer is, maar ik geloof niet zo in telepathie met dieren. Ik denk ook dat ik zoiets eerst zelf moet meemaken, wil ik het helemaal geloven.
Maar neem nou als voorbeeld depennybitch, op bokt bekent met haar consulten:

In dit topic: [PP] reden van ongeluk van nisman(DePennyBitch consult) staat dit:

5.) Waarom draaide Nisman om en liep hij de weg op?

Ik ken het stuk waarop het ongeluk gebeurd moet zijn, ik zie het in gedachten ook voor mijn ogen gebeuren. Nisman wilde terug naar waar hij was geweest. Kan het zijn dat jullie op de terugweg waren van een rit en dat jullie met meerdere paarden waren? Nisman was niet geschrokken van iets, maar ik zie hem keren naar rechts toe en de weg oprennen. Die auto kon hem onmogelijk meer ontwijken, klopt dat? Ik krijg duidelijk de woorden `Waar zijn jullie nu, waar zijn jullie?` door, dat kan dus duidelijk op het missen van andere paarden. Graag zou ik van jou hier een antwoord op willen wat het allemaal duidelijker zou maken.



Erg knap als dbp dit allemaal weet door telepathie, maar toen ik even verder zocht op bokt vond ik in dit (eerder geplaatse) topic een reactie van bakkie:
[VMR] Al eens een echt ongeluk te paard meegemaakt?

Op 25 oktober 1999 gingen we bossen ik was mee stef zat erop en lindsay was mee en nog 2 paarden en kennisen van dierenhoekje prinsen beek
De twee kennisen gingen naar huis en wij moesten nog een stukje rijden
maar een meisje moest vroeg thuis zijn dus gingen we over het fietspad deden we wel vaker
Ineens rende nisman naar rechts ...............de weg op tegen een groene auto en ja hoor ikke gillen ze hebben me aan de andere kant van het bos gehoord me vriendin vloog eroverheen maar had niks..........de fjord daarintegen
....


tsja, dan komt het op mij toch wat ongeloofwaardiger over dat dpb echt contact heeft gehad met nisman.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 20:07

Juist mieke, door dat soort dingen krijg ik ook mijn twijfels. Ik las wel meer dingen waarvan ik dacht, jaja Verward Zoals luvdatossa zegt, dat verzin ik zelf nog wel. Toch geloof ik wel dat er meer is en dat er contact gemaakt kan worden en dat een paard beelden door kan geven.
Maar ik denk dat het op het moment 'mooier' en meer gemaakt word dan het daadwerkelijk is. Niet alleen hier op bokt, maar ik hoor er steeds meer over.
Dan blijf ik toch bij mijn mening, geeft een mens een dier niet te veel menselijke emoties?
Ik geloof wel in telepatisch contact, maar dan wel op mijn eigen manier geloof ik Haha! Neem ook niet snel iets aan, zoals veel wel doen.
Ben toch benieuwd naar meer meningen er over omdat het nu zoveel op bokt is. Waar zijn de mensen die er wel vol van overtuigd zijn? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 20:12

Als je het mij vraagt laten de meeste mensen nogal doorzichtige vragen stellen aan hun paard. "Vindt mijn paard mij lief?" en dat soort onbenullige onzin; wat moet je paard met zo'n vraag???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 20:15

Ach, DePennyBitch heeft ook een consult met vamos gedaan en hoewel ik sommige dingen wel herken enzo en het gewoon leuk is om (heowel misschein vals) een soort bevestiging te krijgen avn je gevoelens weet ik het ook nog steeds niet zeker. Het blijft een soort algemeen verhaaltje dat op ieder paard kan slaan.

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 20:16

Veel mensen zijn ook te dom, die hebben niet door dat ze via bepaalde vragen van de telepathie mens, al veel onthullen over hoe en wat. En dat ze daar een mooi verhaaltje uit opmaken. Als ze zo goed zijn dan laat ze maar wat vertellen zonder dat je je mond hebt open gedaan. Met info van de eigenaars kant kan ik ook nog wel geloofwaardig verhaaltje in elkaar zetten.

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 20:21

Skipper schreef:
Veel mensen zijn ook te dom, die hebben niet door dat ze via bepaalde vragen van de telepathie mens, al veel onthullen over hoe en wat. En dat ze daar een mooi verhaaltje uit opmaken. Als ze zo goed zijn dan laat ze maar wat vertellen zonder dat je je mond hebt open gedaan. Met info van de eigenaars kant kan ik ook nog wel geloofwaardig verhaaltje in elkaar zetten.

idd! En in dit geval op bokt, als je even rondkijk naar berichten van die gebruikers kan je nog meer te weten komen...

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 20:25

Ik geloof wel in telepathisch contact met dieren, ik denk dat iedereen dat wel in meer of mindere mate met zijn eigen beest heeft. Ook een kwestie van zijn lichaamstaal leren kennen. Ik geloof dat er ook wel mensen zijn die meer kunnen als dat, maar dat het grootste gedeelte van de 'paragnosten' kwakzalvers zijn.

Iemand die zegt dat ze telepathisch contact met dieren heeft, heeft ooit aan de hand van een foto van mijn paard gezegd dat het een lief beest was, maar dat ik uit moest kijken dat hij z'n kracht niet tegen mij zou keren. Iedereen die mijn paard kent weet dat er geen grotere sukkel bestaat, die ook nog eens heel erg onzeker en verlegen is. Hij is alleen groot, maar ik denk niet dat hij zich ooit bewust zal worden van zijn kracht. Dit vond ik grote onzin dus en dat heb ik deze persoon ook verteld, nooit meer antwoord gekregen Scheve mond .

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 21:49

Idd Lovely, en vooral een vraag waarvan de 'communicators' om het zo maar te noemen, zeggen dat ze veel van je houden. Jij als eigenaar bent blij, en tevreden. Te simpel..

En idd Skipper, dat idee heb ik ook.

MAAR ik geloof toch zeker in meer, en ook in telepathie.
Wil het dus ook zeker niet als raar praten, ik ben van mening dat het wel kan. Maar zoals het voorbeeld van Annemieke, daaraan twijfel ik.
Ik heb zelf ook iemand contact laten zoeken met mijn pony en er werden dingen gezegt die hij niet kon weten. Hij had alleen een naam en een foto. Dat overtuigd me wel, maar natuurlijk zijn er altijd dingen dat je denkt, zou het echt zo zijn?
Ik geloof ook niet in het eerst de best wat gezegt word. De vragen die ik tegenwoordig hier langs zie komen bij consulten heb ik dan ook mijn twijfels bij. Zeker ook de antwoorden er op.
Oa. de vraag van lovely, maar zeker nog meer van dat soort vragen.

Nog steeds niemand vol overtuiging terwijl er zoveel consulten voorbij komen? Lachen

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 22:00

Ik zou het pas geloven als een telepaat iets zinnigs over een paard weet te vertellen zonder dat hij/zij met de eigenaar of iemand die dat paard kent heeft gesproken.

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 22:36

Een hoop mensen zijn natuurlijk gewoon nieuwsgierig, naar de antwoorden.

Persoonlijk geloof ik er voor 100% in, maar ik geloof in de meeste de mensen die beweren dat ze telepatisch zijn niet, ik bedoel 9,5 vd 10 zijn kwakzalvers en maken hun verhaal op uit antwoorden vd eig van het paard, vaak hebben mensen niet door wat ze allemaal prijsgeven.

Focco Huisman is voor mij iemand die echt deze gave heeft en hij word niet voor niks door vele veeartsen ingezet om een diagnose te kunnen stellen bij paarden met vage klachten.

Ik heb boeken van hem gelezen en tv progg. gezien en in een docementaire hem aan het werk gezien, ik ben achterdochtig maar heb hem nog niet kunnen betrappen op oplichting of het stellen van sneeky vragen, hij heeft het gewoon en wij kunnen daar gebruik van maken.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 22:39

Cissie, Focco Huisman heb ik ook vertrouwen in Lachen Wilde gisteren al een boek van hem kopen, maar helaas hadden ze hem niet. Morgen naar een andere boekenwinkel, hopelijk daar meer geluk. Ben heel erg benieuwd.

Black_riders

Berichten: 2125
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Beltrum dat ligt in de achterhoek :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 22:59

ik geloof hier dus echt duidelijk in.

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 23:54

Ik geloof er niet in... de verhaaltjes die ik heb gelezen waarvan men zegt dat hij/zij in contact is geweest met het betreffende dier waren voor mij té voor de hand liggend.
Toch zou ik uit nieuwsgierigheid wel eens zo'n consult mee willen maken om dan de meest 'onmogelijke' vragen te stellen... Bloos
Nee, ik ben daarvoor toch iets te nuchter...

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 00:09

Op de meeste vragen kun je zo wel antwoord geven.
"Waarom hinnikt mijn paard als zijn maatje gaat rijden en hij moet achterblijven"

Verder is het vooral erg leuk om te lezen. Geloven? jawel maar ben wel heel oplettend.

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 09:44

Ik heb een DPB live aan het werk gezien bij Joris en vond dat zeer indrukwekkend, en zeer geloofwaardig, hij reageerde puur lichamelijk, en dat kun je niet verzinnen, denk ik.

Net als bij alles zul je goeden en slechten hebben, kwakzalvers etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 12:30

Ik geloof hier wel in, en vooral als het om overleden dieren gaat. Ik denk dat je misschien nog wel makkelijker contact kunt zoeken met overledenen dan met levenden.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 12:40

Ik geloof wel dat je paard en jij een soort band op kunnen bouwen waardoor je elkaar aanvoelt. Maar dat telepatische contact met een overleden paard daar geloof ik dus echt helemaal niets van. Ik heb er ook wel een beetje om gegniffeld.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 12:43

Bij mensen is het mogelijk, heb het in levende lijven mogen ondervinden, dus bij dieren misschien ook. Kon alleen niet begrijpen hoe het precies in z'n werk ging bij een dier. Aangezien ik altijd geleerd heb en uit onderzoeken is gebleken dat Paarden bijv. niet praktisch nadenken zoals een mens dat doet.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 13:20

Ik geloof er wel in. Niet omdat ik het iemand heb zien doen, maar omdat ik zelf op een bepaalde manier contact heb gehad met een paard wat ik niet kan verklaren dmv een bepaalde theorie. Dit paard was overigens niet mijn eigen paard, sterker nog, ik had absoluut geen band met dat paard.

Ik denk dat de dierenwereld veel complexer in elkaar zit dan de meeste mensen denken of zelfs maar voor mogelijk houden. Alleen kunnen wij, als rationele mensen, ons niet verplaatsen naar/ in die dierenwereld en wat een mens niet kan verklaren schuift hij vaak van zich af.

Als er telepathisch contact bestaat tussen mensen, men zelfs kan communiceren met de overleden mensen, waarom zou het met dieren dan niet kunnen?
Ik denk alleen wel dat "communiceren met" een groot woord is, ik denk dat een dier zijn gevoelens aan jou kan duidelijk maken door bepaalde beelden en niet doordat hij/ zij ineens zijn mond open doet en begint te praten in "mensentaal" (om het maar even heel zwart/ wit uit te drukken)