DPB consult Nikita

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48122
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

DPB consult Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-04 13:22

Wederom bedankt Barbara... Haha!

Nikita is een hond en geen paard... maar dit is de gebruikelijke plaats voor verslagjes van DPB-consults... Haha!

Karakter

Een enorm zachtaardig dier is Nikita. Geen greintje kwaad zit er bij haar in, ze is enorm lief en aanhankelijk. Niet eenkennig, juist erg gemakkelijk. Flexibel qua instelling, Nikita vindt het al snel goed, als er maar met respect en liefde met haar omgegaan wordt, zal zij niet klagen. Rust is voor Nikita wel heel belangrijk. Soms heeft zij het nodig om zich even terug te trekken van alles en iedereen. Maar dat zul je dan ook direct aan haar merken. Nikita is eigenlijk altijd vrolijk en een enorme doorzetter in alles.

Vragen

1.) Wat vindt Nikita van Vera?

Nikita vindt dat je goed voor haar zorgt, wel merkt ze de laatste tijd dat je enorm bezorgd om haar bent. Ze waardeert dat enorm, maar vraagt zich ook af waarom je zo bezorgd bent. Ze bemerkt wat stemmingswisselingen bij jou, en wil graag weten of ze misschien stout is geweest. Omdat ik niet het idee heb dat dit zo is, heb ik Nikita dan ook gezegd dat er niets is om zorgen over te maken.

2.) Wie ziet Nikita als haar baasje?

Nikita zegt: “Een ieder die goed voor mij is, en mij voldoende aandacht geeft en mij begrijpt, zal mijn baasje zijn”. Dat typeert Nikita’s makkelijke karakter. Haar antwoord wijst er op dat zij niet één specifiek persoon als haar baasje ziet, maar dat zij meerdere personen als baas accepteert.

3.) Heeft Nikita ergens pijn of last van?

Ik kreeg tijdens het consult een wat benauwend gevoel over mij heen. Dat kan duiden op longproblemen of hartklachten. Als ik naar beide problemen kijk, zou ik ook nog kunnen uitkomen op een slechte nierfunctie of vocht in het lichaam. Pijn heeft Nikita niet, maar het bezorgt haar wel wat ongemakken krijg ik duidelijk door. Nikita is nu snel moe en heeft veel rust nodig. Misschien kun je hier iets mee.

4.) Wat vindt Nikita leuk?

Aandacht! In alle vormen, maar dan vooral aaien, knuffelen, borstelen, lekker bij je liggen. Wilde spelletjes hoeven voor haar niet zo, of misschien niet meer. Nikita is rustig van aard en wil liever gezellig bij je zijn.

5.) Wat vindt Nikita lekker?

Vleeswaren, vooral een stukje kip. Je kunt Nikita enorm verwennen met extraatjes, maar let op haar gewicht, zeker ook gezien haar gezondheid. Verwennen mag, maar met mate.

6.) Waarom is Nikita bang voor de stofzuiger?

Een duidelijke uitleg kan ik je niet geven, Nikita vindt vooral het geluid eng. Zij is zelf niet groot, dus dit kan verklaren dat zij de stofzuiger, die net zo groot of zelfs groter is dan haarzelf, als een indringer of eng ander dier ziet. Overigens zijn veel honden bang van de stofzuiger. Er zit geen diepliggende oorzaak achter in ieder geval.

7.) Waarom trilt Nikita niet als ze in de trein zit, maar wel in de metro, bus en tram?

De metro, bus en tram ervaart Nikita als smal, klein, eng. In de trein heeft zij meer het gevoel dat zij ruimte heeft. Het trillen is enerzijds een gevoel van angst, maar ook opwinding (“waar gaan we naar toe, blijf je wel bij mij, baasje?”)


8.) Zou Nikita dingen graag anders zien?

Nikita is eigenlijk best gelukkig, ze beseft dat haar gezondheidsproblemen voor haar een belemmering zijn, aan de andere kant heeft ze tot nu toe een fantastisch leven gehad en dat is haar ook heel dierbaar.




9.) Wil Nikita nog iets kwijt?

Nikita zegt: “Maak je niet teveel zorgen”. Wat Nikita daarmee bedoeld kun jij natuurlijk als beste weten.

17.) Nikita wordt bedankt door Vera. Vera wil haar zeggen dat ze heel veel van Nikita houdt en dat ze haar wijfie is. Nikita’s reactie hier op:

Verlegenheid. Nikita is ook ontroerd door jouw liefde voor haar, want die straalt er duidelijk van af. Wees niet te snel bang dat je dingen niet goed doet, want je doet alles om haar een fijn leven te geven. Jouw eigen onzekerheid moet minder worden. Nikita bedankt jou voor haar fijne leven bij jou.

Algemeen

Wat bij het consult van Nikita alsmede dat van Banjer opvalt, is dat beide dieren onzekerheid van jouw kant uit merken. Vaak heb je twijfels of je dingen goed doet, niet doen! Je doet het goed en je bent een goede baas voor al je dieren. Geef jezelf eens een schouderklopje, je hebt het verdiend!


Kleuren die tijdens het consult voorbij kwamen en de betekenis

Rood
Liefde, genegenheid.

Geel
Vrolijkheid, energie


Groen
Vertrouwen, rust



Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48122
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-04 18:55

Mijn gevoel? Vooral herkenning... Lachen

De gezondheidsdingetjes waren al bekend bij mij (niet bij DPB), maar ik vroeg me af of Nikita er erg last van had.... Nikita is hartpatientje, en heeft soms wat vocht achter haar longetjes. Nierfunctie is heel slecht geweest, maar dat kwam door verkeerde medicijnen die we eerst hadden... de laatste bloedtest was goed, dus deze medicijnen slaan erg goed aan... Lachen

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48122
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-04 22:14

Annemieke... ben je er soms op uit om DPB onderuit te halen? Zou je dat dan niet in mijn topics willen doen? Dank je!

Kritisch zijn mag uiteraard wel, maar ik heb niet het idee dat je kritische bent, maar er echt voor zit om DPB onderuit te halen, of iig het consult als "niet waar" te bestempelen.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48122
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-04 20:23

dank je... Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, ComscoreBot, Fly_high, J30d, troi en 27 bezoekers