De ultieme Penny-droom, vol.1.Pony voor krat bier!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

De ultieme Penny-droom, vol.1.Pony voor krat bier!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-04 18:59

Geheel volgens de Bokt-trend van de laatste tijd, kom ik nu met het eerste, ultieme, spectaculaire Pennyverhaal die LIVE te volgen is, op Bokt, 24/7!

Vol.1

Wat mij vandaag overkomen is! Ik sprak een collega, we hebben het al een tijdje over paarden op het werk. Zij heeft vroeger namelijk op een manege in de buurt gereden, dus ja..dan moeten we het dus over paarden hebben. Zij vertelde me, dat een vriend van haar, een absolute nitwit op paardengebied met een stukje grond, een jaarling (Shet x Welsh)had gekocht. Hartstikke Leuk! Het beestje was bedoeld voor zijn dochter, over een paar jaar. Een paar weken later hoorde ik al wat mindere verhalen, het paardje was niet te vangen.......Ze hadden het al op verschillende manieren geprobeert, met 4 mannen tegelijk, insluiten met een touw, enz..

Hij liet zich dus niet vangen. Een tijdje lang hoorde ik verhalen over het beestje. Vandaag hoorde ik van mijn collega dat die vriend van haar van het beestje afwilde, hij had er genoeg van, voor zijn dochter werd het niks en als er niemand kwam ging hij/zij (geslacht is bij mij nog niet bekend, hoogte en kleur ook niet)naar de slacht. Dat is natuurlijk Sielugh! Dus ik vroeg wat die man ervoor zou willen hebben......collega bellen......"Nou, als ze hem zelf komt vangen, krijg je hem mee voor een kratje bier!"

The story continues tonight.............Blijf lezen!
Laatst bijgewerkt door Peppertree op 10-07-04 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Eve_lien

Berichten: 12252
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 19:05

Omg... Lkkr verhaal weer Haha! Whaha.. sorry.. op de een of andere manier toch erg lachwekkend Lachen
Nou ja.. kratje bier kopen en dat paardje vangen, zou ik zeggen!? Tong uitsteken

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-04 19:52

Nou, ik zal de rest even vertellen, want ik moest net eten. Ik heb het geval dus even met mijn ouders overlegd, en ze stonden er naar mijn idee best wel positief tegenover, want ja......als het mij niet lukt, eventueel met hulp enz. kan het beestje altijd nog naar de slager, maar dan heb ik het tenminste geprobeerd. Ik zie het wel zitten om het beestje een kans te geven, we hebben hier thuis ruimte zat, land genoeg en boxen over......dus dat is iig geen bezwaar.
Iemand nog ideeen voor het vangen van een verwilderde poonie?

Van mijn ouders moest ik in ieder geval eerst even gaan kijken of het wat was, en er nog even goed over nadenken, zouden zij ook gaan doen trouwens.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 19:55

Ik vind het wel een actie! Je kunt het zo proberen. Misschien is het dier wel helemaal niet zo verwilderd, maar als niet-paardenmensen allemaal touren uit gaan halen om je te vangen, zou ik het als pony zijnde ook vertikken.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 20:03

Beetje biks mee gert dat helpt vaak met dat eigenwijze spul.. Knipoog
Idd wat ilona zegt..Miss komt het ook omdat die mensen er niet veel van weten?
Als ik je moet helpen vangen geef je maar een brul hoor Knipoog

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-04 20:04

Daarom! En ook omdat het beestje nog maar een jaar oud is. Er kan natuurlijk al wat aan verpest zijn, maar aan een jaarling valt nog meer dan genoeg te leren, denk ik zomaar.
Maarre, heeft iemand misschien ervaring met een niet-te-vangen-pony? Ik weet wel hoe ik om moet gaan met wilde koeien, maar mijn paarden zijn altijd gewoon te pakken geweest, dus eventuele tips zijn altijd welkom!

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-04 20:04

Okee! Kom je helpen?

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 20:17

zie pb ger Haha!

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-04 20:19

Hihi, ik vind het echt leuk! Dat zou dan mijn eerste echt eigen pony worden! Echt grappig.....maar ik moet niet teveel op de zaken vooruit lopen. ik heb m nog niet natuurlijk.....

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 20:57

Haha onder mijn neus is al eens een Shetlander voor een rijksdaalder verkocht Haha! De ene man zei: Wat een leuk veulentje, de ander voor een rijksdaalder mag je hem hebben. *handen schudden* en daar liep die grote man met het minishetje heen..... Ik als PM natuurlijk stomverbaasd!

De verkoper had iets te veel gedronken Clown en kwam de volgende dag erachter dat er een veulen mistte.................................Stomstomstom...

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 21:07

Gertruud1984 schreef:
want ja......als het mij niet lukt, eventueel met hulp enz. kan het beestje altijd nog naar de slager, maar dan heb ik het tenminste geprobeerd.

Lees ik dit nou goed? Slager?? Omdat de pony niet te vangen is...
*Begrijpt het verhaal ineens helemaal niet meer.*

Leg uit... Haha!

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 21:34

xtwisterx schreef:
Lees ik dit nou goed? Slager?? Omdat de pony niet te vangen is...
*Begrijpt het verhaal ineens helemaal niet meer.*

Leg uit... Haha!

die mensen krijgen hem niet te pakken en hebben er genoeg van, vinden het o zo lieve pony'tje ineens teveel werk ofzo.. en om er zo snel mogelijk vanaf te zijn willen ze hem naar de slager brengen, dat vind ze zielig en dus mag zij hem 'kopen' voor een krat bier als ze hem te pakken krijgt. tenminste, dat haal ik uit het verhaal.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 23:06

WAt dacht je hiervan (weet niet hoe groot het land is Verward) halveer het weiland met van die stokken en draad. Halveer daarvan ook weer een stuk van, in het stuk waar de pony staat. Heb je nu ongeveer een stuk ter grootte van een bak, dan kun je proberen hem/haar te vangen, eerst alleen met grote hoeveelheden voer (pony is natuurlijk ook niet gek) en lukt dat niet, dan met een zootje anderen erbij en gewoon met extra touwen insluiten.

Nienke

Berichten: 3205
Geregistreerd: 01-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 23:11

Een tijdje op de grond gaan zitten wil ook nog wel eens helpen, die jaarlingen zijn toch altijd nieuwschierig Haha!

Vigour

Berichten: 538
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 23:12

Ik haat paardjes vangen Tong uitsteken Heb al veel problemen gehad met mijn shet..

Eve_lien

Berichten: 12252
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 23:17

tsjaah... t zou toch moeten lukken, met een btje verstand en kracht Haha!

olga

Berichten: 1759
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 03:47

Ik wil je wel komen helpen met vangen hoor, woon aardig in de buurt!

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 08:55

Als het goed is gaan we het aankomende week proberen.geloof ik ? Ben erg benieuwd naar wat voor diertje het is

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 20:45

Ik ben ook wel erg benieuwd, maar ook of het gaat lukken......Ze hebben het al meerdere keren geprobeerd, met insluiten, en touwen enzo. Dus ik zal wel zien. Ik zat eraan te denken om misschien iets van kalmeringsmiddel door het voer heen te geven ofzo, dat ze misschien wat suf wordt.....Want het beestje moet dan ook gelijk op de trailer enzo.

Eva_
Berichten: 6698
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 20:52

Ik wens jullie iig veel succes!
Ik hoop voor je dat het lukt..
Maar even een vraagje..Hoe kun je hem naar de slager brengen als je hem toch niet kan vagen Verward?

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 21:05

Dat heb ik die mensen nog niet gevraagd, hoe ze van plan waren dat te doen....... Schijnheilig

roosjepassoa

Berichten: 6
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 21:06

Hahahaa da,s idd een goeie vraag! Haha!

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 13:29

Als het jou niet zal lukken, zal het voor de slager nog een moeilijke taak zijn. Haha! Succes in ieder geval!!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 13:46

Vangen is afhankelijk van of 'ie bereid is om door de omheining te klimmen he... Doet 'ie dat, dan zou ik inderdaad een streepje sedalin overwegen. Zo'n paniekerig ding op de trailer is ook niet mooi, kan het zichzelf verwonden etc.

Blijft 'ie wel binnen het hek dan kan je proberen om hem te pakken, lukt het niet, (rustig!) opdrijven en af en toe overnieuw proberen te pakken. Niet in vliegende galop door het land sturen maar gewoon in een drafje zodat 'ie niet kan eten. Veel paarden raken dat vlot zat en laten zich dan wel pakken.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 13:51

ArwenLune schreef:
Vangen is afhankelijk van of 'ie bereid is om door de omheining te klimmen he... Doet 'ie dat, dan zou ik inderdaad een streepje sedalin overwegen. Zo'n paniekerig ding op de trailer is ook niet mooi, kan het zichzelf verwonden etc.

Blijft 'ie wel binnen het hek dan kan je proberen om hem te pakken, lukt het niet, (rustig!) opdrijven en af en toe overnieuw proberen te pakken. Niet in vliegende galop door het land sturen maar gewoon in een drafje zodat 'ie niet kan eten. Veel paarden raken dat vlot zat en laten zich dan wel pakken.


Precies, dit heeft al vaak geholpen hier. Zonde dat er niet een wei ernaast is met paarden ernaast, vaak als je die paarden binnenhaalt wilt het overgebleven paard maar al te graag naar binnen.

Veel succes iig!