Verslag van mijn weekje Ermelo (tevens BM)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Verslag van mijn weekje Ermelo (tevens BM)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-04 20:45

Nou ik ben dus vandaag teruggekomen van Ermelo. Ik heb daar met mijn paard meegedaan met de zomerinstructieweken allrouns paarden.

O ja, het wordt een verslag van de week dus. Haha!

Nou maandag gingen we dus om 7 uur op weg naar Ermelo. 's Avonds van tevoren had ik alles al ingepakt en ik hoefde alleen nog maar mijn paard in te pakken en op de trailer te zetten. We waren er om half 9 met wat op onthoud bij Zwolle. Daar Sydney op de trailer gezet en troep uit de auto gehaald en kamer gezocht (uiteindelijk kamer B, de boktkamer Haha!)
Van half 12 tot 12 uur hadden we een lesje van Dirk-Jan Willemsen om te kijken of het niveau in het groepje gelijk was, bij mij was iedereen L2 dressuur, dus dat zat wel goed.
's Middags om 16 uur les van Conchita Teymant gehad, hele leuke meid die erg veel praat en verteld. Gelukkig was Sydney weer een beetje gekalmeerd (na ff flink gek te hebben gedaan in de paddock Haha!) Hij liep erg fijn en ik kon er nu lekker aan rijden. We waren nog maar met zijn 3en over aangezien een van de paarden in ons groepje kreupel was (is ie ook de hele week gebleven Ach gut )
's Avonds hadden we een clinic van Edwin Hoogenraat. Hier reden 3 springruiters mee die ook de hele week in Ermelo waren. het was op zich leuk, maar het was meer een les voor de mensen die meereden. Er werden nou niet echt tips gegeven voor een beginnende springruiter aangezien ze L, M en Z sprongen!

Dinsdags kon ik ff "uitslapen" aangezien ik pas om 11 uur les had. Ik zou in eerste instantie les hebben van conchita in de wei voor het centrum, omdat er een rabobank talenten trainings/selectie dag was, maar ik had geen proppen oid bij me, dus mocht ik binnen meerijden in de les van Jean-Rene Luijmes. Dit ging op zich wel lekker, maar doordat ie iets gespannen was kon ik niet zo fijn zitten Boos!
's Middags had ik om 16 uur pas weer les, dus kon ik mooi ff kijken bij alle rabo talentjes. Nog een paar bekenden gesproken en gezien (oa Joyce Heutink, Moniek van Dijk en nog wat mensen uit de buurt)
Om 16 uur had ik dus walles van Dirk-Jan. Dit ging best goed, nadat ie bij alles eerst wel ff twijfelde (oa bij de rechtopstaande boomstammetjes en de kuil met een klein hindernisje) ging ie uiteindelijk overal overheen! OK dan!
's Avonds hadden we een rondje educatie van Frans Oostra over de overbelasting van het sportpaard. het 1e deel was erg theoretisch met veel ingewikkelde kreten, maar met het 2e deel erbij vielen alle stukjes op hun plaats. Erg interesant en leerzaam, maar vooral theoretisch zeer goed onderbouwd, echt top dus!

De volgende dag (woensdag) kon ik weer een beetje uitslapen, want ik had weer pas om 11 uur dressuurles van Conchita. Er was geruild, dus had ik les van Bram van Jaarsveld. We hadden met zijn 2en les in de bak meteen naast de walles, dus dit was echt wel heel spannend. Bram kon echter goed helpen en uiteindelijk liep ie superfijn en kon ik er lekker aan rijden.
's Middags gingen we om half 3 springen met Dirk-Jan. Onder toeziend oog van Marije_jiplover, zij was gekomen om mee te BBQ-en. Sydney liep echt met zijn hoofd in Tokio, maar springen ging op zich wel aardig. Wel nam ie iedere keer echt mega hoge sprongen over de hele lage hindernisjes (hoezo grootheidswaanzin Verward Knipoog)
's Avonds gingen we lekker BBQ-en en daarna hadden we een clinic van Aat van Essen (eerst zou Johan Hamminga komen) Eerst reden er 3 M en Z ruiters, die hij allemaal van tips voorzag. Willeke haar paard was eerst erg gespannen en daardoor erg kort en snel, maar uiteindelijk kon ze er een uitgestrekte draf voor een 10 uitknallen! Echt heel gaaf om te zien. daarna ging hij op Oogappel rijden, 2 jaar geleden mocht hij dat paard M starten en nu had hij de punten voor de GP! Hij liet met dit paard zien hoe hij de piaffe en passage ging leren en de wissels om de pas! De instelling van deze man was echt super! Hij is echt goudeerlijk voor zijn paarden, echt Top!

Donderdag gingen we om 10 uur op buitenrit. Een relaxed ritje met een stuk stap, stuk draf en uiteindelijk nog 2 aan 2 een stuk galopperen.
's Middags had ik om 16 uur les van Jean-Rene in de WA-hal omdat het wat regende. Sydney had nogal last van zijn rug, daarom ging ik m lekker ontspannen rijden. Ik kreeg dan ook geen hulp een aandacht, maar ik beschouwde dit maar als compliment omdat de andere 2 nogal wat problemen hadden Haha!
's Avonds hadden we een filmavond. Eerst werd 50 first dates gedraaid en daarna The Italian Job. Ik heb geen van beide films gezien want ik was met nanda (JECKYLL van Bokt) en Suzan een spelletje aan het doen! Haha!

Vanmorgen (vrijdag) mocht iedereen een keuzeles rijden. Je kon kiezen uit dressuur proef of specifiek probleem, springen les of parcours en walles. Ik ging een parcours springen. Aangezien ik hard bezig ben vertrouwen in springen terug te krijgen had ik aangegegen dat ik 50 cm wou springen. Uiteindelijk heb ik een parcours van 60 cm helemaal in galop (jajajaja *supertrots* Haha!:D) gesprongen zonder weigeringen en met 2 balkjes (maar dat maakte me nie zoveel uit Haha!)
En toen was de week alweer om Boos! ! Om half 3 was mijn moeder er en zijn we naar huis gegaan. Toen we net wegreden begon het nog even loeihard te regenen, dus die bui hebben we mooi weer gemist!

Thuis Sydney in de wei gedaan, die ging helemaal uit zijn dak! Eerst heeft ie een kwartier gerend en gebokt en de buurpaarden gek gemaakt Bloos! (en me vader boos.... Bloos Bloos Schijnheilig ) Uiteindelijk ging ie eten en was de rust een beetje wedergekeerd! Welkom thuis Sydney! Knipoog



Nog ff wat Cheese!


Afbeelding
Dit is dus Nanda met Jeckyll en Conchita die ff voelt of Jeckyll geen pijntjes heeft... Knipoog:D

Afbeelding
Nanda die mij niet lief vind omdat ik een foto maak... Tong uitsteken

Afbeelding
Nog iemand van de boktkamer. Suzan met Lorenzo, een stalgenoot van nanda!

Afbeelding
En de laatste bokker waar ik een foto van heb. Karin met Scylla!

Afbeelding
Dirk-Jan hier tijdens een walles!

Afbeelding
En Jean-Rene, hij deed alleen dressuurlessen!

Afbeelding
En last but not least, Sydney!!! Die moest elke dag minimaal 1 keer in de paddock anders werd ie helemaal gek! Hier had ie dus net lekker gerollebold!! Tong uitsteken

Nou ik neem aan dat er van de mede ermelo gangers/bokkers ook nog verslagen en foto's komen!

groetjesssss Doei, doei

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-04 20:46

oliebol he wat een lang verslag!! Bloos

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 21:04

wat gaaaaaaaaf! baal echt dat ik niet meekon, maar volgend jaar ga ik wel!!!!

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 21:35

lijkt me wel gaaf zit er een leeftijds grens aan voor je paard en een nivo?

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-04 21:39

Nope, alleen bij de ponyweken moet je geloof ik minimaal 12 zijn en een winstpun hebben?? Weet het niet zeker. Bij de paarden is er geen limiet. er reden nu een aantal Z ers (dres en spring) en een paar die amper een volte in galop konden rijden dus maakt nisk uit!

jammer dat je woensdag niet kon komen renske, maar wel te begrijpen natuurlijk. Hoe gaat het nu dan????

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 21:54

hey
het lijkt me super zo'n week! Volgend jaar wil ik ook heel graag gaan.
Moet wel even zeggen, dat ik je zadel en hoofdstel prachtig vind staan op je paard! *oeps, of het is iemand anders? Verward alleszins heel mooi Haha! *
Ik zou zeggen, geniet van deze week, maar dat heb je waarschijnlijk wel gedaan he Knipoog
xxx

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 21:56

Leuk zeg! Ziet er leuk uit! Misschien moet ik ook maar eens naar zoiets!

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-04 22:07

Er staat hier geen foto van mezelf bij, alleen van Scylla, jeckyll en suzan, dus wie bedoel je??

het was echt super en het is echt meer dan de moeite en je geld waard!

Kratoow

Berichten: 118
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 22:17

Ik heb ook nog wat foto's van Ermelo!!!

Afbeelding
M'n paard in de paddock Haha!

Afbeelding
Ik en m'n paardje in de waterbak Cool

Afbeelding
Karin Schijnheilig Clown

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 22:25

YvonneS schreef:
Er staat hier geen foto van mezelf bij, alleen van Scylla, jeckyll en suzan, dus wie bedoel je??

het was echt super en het is echt meer dan de moeite en je geld waard!


de eerste foto, ik denk Jeckyll Knipoog vind het bruine zadel en hoofdstel heel erg mooi staan. trouwens de foto daarna met het roodbruine dressuurzadel is ook heel erg leuk!

AL drie jaar lees ik al die verslagen, volgend jaar wil ik echt mee
xxx

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-04 22:41

Ik zou ook gaan hoor, het is zoooo leuk! En supergezellig en leerzaam!

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 22:52

Ja, ik ben woensdag gezellig ff geweest. Best gezellig, maar ik baalde wel dat ik niet mee kon doen hoor!
Ik vond de clinic best wel interessant en ook leuk dat ik daar bij kon zijn.
Ik voel me al weer een stuk beter dan woensdag, heb gister ook weer voor het eerst zelf een paard aan de hand meegenomen (nog wel mijn linkerhand) en ik denk dat het echt maar goed is dat ik zondag voor twee weken op vakantie ga, anders zou ik echt binnen de 6 weken weer op een paard zitten.
Nu heb ik lekker nog twee weken afleiding en kan ik als ik terug kom weer lekker rijden (hoop ik)!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 22:56

Leuk verslag

Zo te horen zijn de clinics dus nooit wat, alleen diegene die mee rijd heeft er wat aan, was bij het mennen ook Lachen

Die bram, was dat die bram die vorig jaar de leiding had?

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 23:00

Kido schreef:
lijkt me wel gaaf zit er een leeftijds grens aan voor je paard en een nivo?

Je paard moet minimaal 4 jaar oud zijn en verder is voor de paardenruiters de enige eis dat je lid moet zijn van de KNHS.

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 01:18

YvonneS schreef:
daarna ging hij op Oogappel rijden, 2 jaar geleden mocht hij dat paard M starten en nu had hij de punten voor de GP! Hij liet met dit paard zien hoe hij de piaffe en passage ging leren en de wissels om de pas! De instelling van deze man was echt super! Hij is echt goudeerlijk voor zijn paarden, echt Top!:


Niet alles geloven! Aat is een goede kerel en super instructeur, maar in december 2001 starte hij dat paard al in de Z1-dressuur!

JECKYLL

Berichten: 1411
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: VELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 09:23

WHAAAAAAAAh, wat een stomme foto waar ik mijn tong uitsteek Scheve mond

(gaat op zoek naar die ene foto van Yvonne) Tong uitsteken

Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 09:23

Leuk verslag! Volgende week heb ik mn foto's pas, dus ik wacht nog heel even met het plaatsen ervan Lachen

Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 09:24

JECKYLL schreef:
WHAAAAAAAAh, wat een stomme foto waar ik mijn tong uitsteek Scheve mond


Die is leuk!

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-04 11:21

Ja waarom denk je dat ik die erop heb gezet!? hahaha!

JECKYLL

Berichten: 1411
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: VELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 11:38

KimS schreef:

Moet wel even zeggen, dat ik je zadel en hoofdstel prachtig vind staan op je paard!



Haha! dankje

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 14:13

Dat paard in jouw groepje dat kreupel was, was Winston denk ik waar Francine Jekel mee was? Die komt bij ons op stal vandaan!
Balen voor haar dat hij kreupel was, vreemd ook. Normaal mankeert hij eigenlijk nooit iets en ik ken hem al heel wat jaren.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-04 15:40

Ja klopt, dat was haar paard! Ja heel raar, 's morgens met dat halve uurtje rijden liep ie goed en smiddags echt heel stijf en heel voorzichtig en kreupel. Er was geloof ik ook niet erg verbetering in de loop van de week. Ze heeft nog wel 1 les meegereden op een fries, die jongen was er afgevallen met de cross en had een gekneusde rib.

Er waren behoorlijk wat valpartijen met letsel. 1e meteen viel er een meisje af die 4 gekneusde werfels had en een hersenschudding, die jongen metd ie fries had 1 gekneusde rib en bovenbeen en nog een gekneusde hand en nog een meisje die haar heup kneusde toen ze viel met de cross.