Update nek(nogsteeds geen paardrijden)

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Update nek(nogsteeds geen paardrijden)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-04 19:31

28 april heb ik die botsing gehad, nu ruim 2 maanden later gaat het steeds slechter, verschrikkelijke hoofdpijn waarvan niet duidelijk is waar ze vandaan komen
allemaal medicijnen, tegen reuma(zat vocht in mn nek) spierverslappers, pijnstillers, ontstekingremmers en slaappillen

strax nog anti-depressiva omdat ik het echt niet meer zie zitten als het zo doorgaat Verdrietig

in t begin vlak na t ongeluk had ik een weekje rust(lichte hersenschudding) en daarna ging het prima, paar weken erna ging het slecht, bleek ik toch een whiplash te hebben(1,5 jaar eerder al whiplash opgelopen na brommerongeluk, was net hersteld, vermoeidheid was weg, en concetratie en geheugen problemen waren ook sinds halfjaartje weg)

dus oke, 2x per week fysio, ander lichter werk 4x4 uur per week ipv 30 uur en dan kwam het wel goed

niet dus, ineens die hoofdpijn, dat komt opzetten en dan ga ik dus echt plat, het enige wat helpt is keihard op mn hoofd duwen met mn vingertoppen, dat neemt de pijn iets weg, en veel pijnstillers

somds houd de hoofdpijn een paar dagen aan, soms is het na een middagje bedrust over
verder ben ik doodmoe, maar dat kan ook door de medicijnen komen

inmiddel mag ik niet meer paardrijden, heb nu precies 13 dagen niet gereden, mn instructieweek Ermelo is afgezegd en vandaag heb ik te horen gekregen dat mn nek nogsteeds niets is verbeterd en dat ik de komende MAAND rust moet houden, dus niet paardrijden

Griebels heeft Quentin intussen wel een keer gereden, maar omdat ik ook niet mag longeren werkt dat ook niet, want Q is al vervelend met rijden, en heeft een lang lijf en is natuurlijk ook stijf omdat ie amper iets doet

denk dat ik hem tot precies 31 juli vakantie geef, en dan weer wat ga longeren, misschien slingert mn vriend hem tussendoor ff wat aan het halster zodat ie nog iets van beweging krijgt, en verder volop weidegang

daar gaat mn wedstreidseizoen, zo gaat het al de 7 jaar dat ik wedstrijden rij
alleen het 1e ponyjaar ging probleemloos, toen kreeg pony spat, later HKO, toen kwam quentin, eerst ging het goed, de B doorgevlogen, vanaf de L 2 jaar staken steigeren vechten en klieren, bloed zweet&tranen kostte het voordat hij eindelijk opgaf en wilde lopen met mij op zn rug(en 2 jaar is dan lang, echt lang!)
en toen kwamen zijn blessure's.....2 winters op een rij trapte hij zn been kapot tegen de muur, voedernijd, spronggewricht 2x zo dik(wel helemaal weggegaan gelukkig) maargoed, na een periode van rust lukte het weer oppakken nooit zo goed, weer al dat gesteiger en gestaak

en de zomerperiodes had hij of allergische reacties van iets, of insectenblten etc en altijd op de plaats van t zadel of de singel, dus weer een week/2 weken rust en dan weer gaan rijden, incl het gestaak

vorig jaar zomer is ie op zn rug gevallen, rugblessure, dat was goed en wel genezen, stoert ie ineens in elkaar terwijl ie op de poetsplaats stond, zo ineens ging ie out, bleek ie een bloedpropje in zn hersenen gehad te hebben waardor ie ff out ging

afgelopen winter ging het eigenlijk steeds beter, reden prijs in de M2 en telden echt mee op wedstrijd, en dit voorjaar in het Z begonnen, dat was al 4,5 jaar mn 'droom' daarvoor heb ik doorgezet met hem, ik moest en zou hem in het Z krijgen, ondanks zn gestaak en geklier, ik ging ervoor!

en in de training ging het lekker, we zouden met Stang&trens gaan oefenen in de les en nu......nu staat ie al 2 weken zo goed als stil, en daar komt nog (minstens) een maand bij

zie er nu al tegenop om hem dan weer op te pakken eigenlijk, begint strax dat hele circus opnieuw met al zn trucjes en gekloot



sorry voor t lange verhaal maar ik zie het echt niet meer zitten
ik weet wel dat mn gezondheid belangrijker is dan paardrijden, ik wil ook van die nekpijn, vermoeidheid en vooral van die hoofdpijn af, maar niemand weet blijkbaar waardoor ik die hoofdpijn heb, en wat er tegen te doen is! nu na 2 weken niet rijden, en al wekenlang rustig aan doen, is er nog geen verbetering, ik wordt daar echt zo moedeloos van Verdrietig

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#



Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-04 19:44

tnx Lachen
t was gewoon zo'n teleurstelling
een weekje niet rijden had de HA gezegd en dan zou ik me stukken beter voelen, heb ook braaf mn medicijnen genomen, rust gehouden etc

en dan krijg je alsnog slecht nieuw ipv iets positiefs, en dat het steeds als het met de training van Q goed gaat, er iets gebeurd waardoor ik weer na een tijdje rust opnieuw moet beginnen met hem, dat maakt het extra zuur, t ging eindelijk goed, zonder gestaak en vol vertrouwen reed ik op hem, zelfs wedstrijden gingen zonder stress en niet meer kijkerig

ach ja, naeen maand knuffelen vind ie me misschien wel nog liever en wil ie keihard werken voor me zonder gesteiger en gestaak(moet toch iets te dromen hebben Knipoog )

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-04 17:50

tnx allemaal Lachen

heb vandaag ff flink geshopt, lekker veel nieuwe kleren en een paar nieuwe schoenen gekocht, dat doet een mens altijd goed Clown

ook hebben we vanmorgen een hond definitief besproken in het asiel(zie link onderchrift) dus dat is ook super! en donderdag krijgen mn vriend en ik de sleutel van ons huis, dus ik heb wel genoeg afleiding de komende tijd

cowgirl, direct na de botsing zijn er foto's gemaakt, en er was niets te zien
ben daarna bij fysio gweest, en omdat dat niet genoeg hielp naar mn zin ook bij de kraker, die heeft mn nek+rug gekraakt zodat alles weer lekker los was, ben nu nog wel 2x per week bij de fysio om mn nekspieren los te masseren
maar waar die hoofdpijn vandaan komt weet blijkbaar niemand Scheve mond

heb me er inmiddels wel bij neergelegd dat ik voorlopig niet kan rijden, en Q krijgt vakantie

5 augustus gaat ie naar harry hoevers, dus vanaf 1 augustus gaat ie weer wat aan t werk qua longeren(tot die tijd wil mn vriend Q af en toe wel aan t halster rondslingeren zodat ie niet heel zn conditie kwijt is)
en dan als harry hoevers is geweest, ga ik de 6e wrsch halfuurtje clubles proberen, en de 7e een halve priveles, want daarna is mn instructeur 4 weken op vakantie, en Q weer oppakken doe ik liever met hem erbij

en alle wedstrijden zijn afgezegd, laatste zondag van augustus is mn 1e ingeschreven wedstrijd, dus daar gaan we dan maar voor Lachen

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-04 23:32

ja ik zit nog ff te twijfelen of ik Q gewoon ff echt vrij geef, is misschien ook wel ns goed voor hem, of dat ie toch in beweging moet blijven, iig bedankt voor je aanbod Haha!

die hoofdpijn komt volgens de fysio idd vanuit mn nekspieren(vandaar de spierverslappers) maar ik zal maandag eens vragen of het idd spanningshoofdpijn kan zijn, het doet iig ECHT pijn, zo pijn dat je echt nix meer kan en wil doen, echt eng is dat als je zo'n erge hoofdpijn hebt Scheve mond

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-04 11:30

tnx Lachen

Quentin heeft tot 31 juli vakantie, daarna wordt ie weer gelongeerd, en begin augustus ga ik proberen om weer te rijden
krijg ik dan weer meer last van mn nek en hoofd, dan weet ik dus dat het nog te vroeg is, en dat ik nog langer rust moet houden

valt me trouwens op dat er veel mensen zijn die een whiplash hebben, zijn dus heel veel automobilisten op de weg die niet uitkijken waardoor wij bokkers(en andere mensen natuurlijk ook, maar viel me op dat er op bokt vrij veel mensen zijn die door een ongeluk klachten hebben) met de ellende zitten Boos!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Umeo en 27 bezoekers