nieuw bijrijdpaard erbij !

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

nieuw bijrijdpaard erbij !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-04 09:57

Via een advertentie op marktplaats kwam ik iemand tegen die een bijrijder zocht voor haar 11 jarige kwpn schimmel.

Ik heb haar een e-mail gestuurd en na wat heen en weer gemail en een belletje hadden we gisteren afgesproken.

Omdat het helaas echt rotweer was ( lees onweer en regen ) heb ik niet kunnen rijden, maar we konden leuk met elkaar opschieten.
Nu hebben we afgesproken dat zodra ze terug is van vakantie ik een lesje op haar paard ga nemen ( paardje heet lavendel ) om te kijken of het klikt.

Hoop echt dat ik het beestje lekker kan gaan rijden, na al het gezeur en gedoe met de verzorgpaarden die ik nu ook nog doe, hoop ik dat ik lekker zonder al die romslomp op lavendel kan rijden.

We hebben afgesproken om na de eerste les eens te kijken of we het allebei leuk vinden.

Vond het heel fijn dat ze meteen een les ging regelen bij haar instructrice, zegt toch ook wel iets over de eigenaresse.

Zal na mijn eerste les meteen wat foto's maken.

Hoop echt dat het gaat klikken want het is echt helemaal mijn type paard

Sjoos
Berichten: 6683
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 10:02

leuk!!
toevallig, ik heb ook een nieuw bijrijpaard Tong uitsteken ook een kwpn schimmel Tong uitsteken

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-04 10:07

toevallig Lachen

Nog even een vraagje
Als jullie de eerste keer moeten rijden op een nieuw bijrijdpaard, hoe doe je dat dan?
ga je meteen van alles proberen? ga je eerst op je dooie gemakje door de bak stappen, en laat je alles op je afkomen?

Vind het best moeilijk, je weet niet hoe de eigenaresse rijd, en hoe ze wil dat haar paard gereden word
Hoe doen jullie dat?

Cellaa
Berichten: 114
Geregistreerd: 12-12-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 10:13

Bij mij ging eerst de eigenaresse erop, die heeft hem losgewerkt en zo'n beetje alles over hem verteld, en daarna ging ik erop.
De eigenaresse zelf gaf/geeft mij les! Dus dat is lekker meegenomen.

Als ze je heeft verteld hoe het paard is, gewoon gaan rijden hoe je altijd rijdt en dan hoor je als het paard op iets anders reageert.
en of ze iets anders gewend is!

_Rijkie_
Berichten: 3431
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Verwegiestan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 10:13

Ik zou gewoon lekker gaan rijden, maar niet teveel dingen gaan proberen,en je hebt best kans dat de eigenaresse je zelf wat aanwijzingen zal geven.

Nadir

Berichten: 12713
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 10:15

Hey wat leuk voor je! Hoop dat het klikt...
Je moet gewoon doen wat je gevoel zegt... Niet te veel er over nadenken, je merkt vanzelf wel hoe het gaat... Ik zou gewoon rustig aan beginnen, niet teveel rare oefeningen doen... Succes! OK dan!

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-04 10:16

ik krijg als het goed is gelijk een les van haar instructrice, dus dat is wel fijn.
toch vind ik het altijd best moeilijk om op een paard te rijden van iemand die je totaal niet kent. je weet niet wat die belangrijk vind en hoe die haar paard rijd.

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 11:08

Wat gaaf! Gefeliciteerd! Waar staat het paard? Naam komt me bekend voor. (Maar goed, er zullen wel meer Lavendeltjes rondlopen Clown)
Mooie naam vind ik het btw.

Eve_lien

Berichten: 12252
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 11:22

Hmm.. veel pelzier alvast Haha!
En ik zou idd gewoon rijden zoals je altijd doet en niet teveel uitproberen Lachen

Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 11:27

Leuk zeg! ik heb waarschijnlijk ook een verzorgpaardje erbij, ben ik erg blij mee, maar ik vind het een hele mooie naam, Lavendel! Ik zou met rijden een beetje rustig aan doen, niet gelijk de eerste keer teveel doen, en je hebt les, dus dan zal die ook wel zeggen wat je moet doen!

Ik hoop voor je dat het doorgaat, veel plezier!

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 12:40

Bij mijn eerste verzorgpaard had ik met de eerste keer rijden een priveles. De eigenaresse heeft toen staan kijken en lachen. Ze vond het namelijk erg leuk dat mijn teugels zo lang waren en ik bijna niets vroeg aan het paard. Paard vond het helemaal super. Dus dat was een goede beurt voor mij...geintje.

Bij tweede verzorgpaard ben ik erop gaan zitten en heeft eigenaresse anwijzingen gegeven. De eerste keren was zij er nog gewoon bij om aanwijzingen te geven.

Als je les krijgt van haar instructrice hoef je daar ook helemaal niet over in te zitten. Instructrice weet hoe zij haar paard rijd en zal dat op die manier ook aan jou overdragen, neem ik aan.

Ik hoop voor je dat het klikt met rijden en dat je Lavendel mag gaan bijrijden. Succes.

nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 13:25

nou jaaah gefeliciteerd en maak je maar niet te nerveus.het gaat vast allemaal goed komen hoor.heel veel plezier!

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-04 15:10

Het zal ook allemaal best lukken, het paars staat bij dijkzich, vlak voor nieuwenhoorn en naast den bonsen hoek.
Zag er allemaal erg leuk en gezellig uit

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 20:40

Leuk voor je zeg!!

Toen ik de eerste keer ging rijden was de eigenaar erbij. Ik heb meteen uitgelegd wat ik wel (maar vooral niƩt) kon. Ik moest van haar gewoon een rondje rijden. Gewoon B oefeningen. Een ontspannen paard dat niet super aan de teugel loopt. is een beter gezicht dan een paard dat wel in de krul loopt. Gewoon lekker jezelf zijn.

Zij snapt ook wel dat jullie aan elkaar moeten wennen en dat het niet meteen perfect gaat.
Sta open voor hulp van haar en haar instructrice en dan komt het wel goed.

Succes!!

samirah

Berichten: 1144
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 02:33

gewoon jezelf zijn en je op het paard concentreren, en dan gewoon wat basisdingen, losstappen , wat voltes, gebroken lijntje, alle gangen even uitproberen en vooral proberen ontspannen te rijden. Ik heb vandaag precies hetzelfde gedaan en ik mag gelukkig blijven.

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 10:36

ja inderdaad gewoon jezelf blijven! geen rare dingen gaan doen, gewoon beetje basisdingen oefenen e.d.

veel succes!

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 13:03

dank je allemaal.
het zal allemaal wel goedkomen, maar het blijft spannend.
hoop dat het een leuke les word, het is voor mij echt lang geleden dat ik een les heb gehad.

Peet
Berichten: 251
Geregistreerd: 20-07-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 13:07

Leuk voor je! Zo te horen gaat het wel lukken, als je het paard wel ziet zitten.
Heb sinds kort ook een nieuw bijrijdpaard! En...ook via marktplaats! Wat een wereldsite! Knipoog

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 13:12

ja inderdaad, heb het nodige geduld moeten hebben voor ik iets had gevonden, maar ben nu echt tevreden.
als het rijden nou ook nog goed gaat!

het is echt een heel leuk paard. lekker groot en grof.
heel lief karakter.

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 13:22

Fijn dat je toch iets gevonden hebt! Hoop echt voor je dat het een leuk paardje is.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 13:31

Gefeliciteerd!
Ik wil altijd dat de eigenaar er eerst op rijdt of iig vertelt wat er verwacht wordt.

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 13:47

ze heeft meteen geregeld dat ik een les ga rijden.
de instructrice zal me wel vertellen wat ik moet doen, maar misschien dat de eigenaresse er zelf nog eerst even opgaat.
ik zie het wel.

het is echt een leuk beestje, ik ben nooit zo weg geweest van schimmels maar deze is echt leuk