Lesgegeven in de stromende regen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Lesgegeven in de stromende regen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-04 22:29

Gisteravond heb ik in de stromende regen nog les staan geven op de ponyclub. Verbazingwekkend hoeveel ponies er dan toch te zien zijn op het terrein.
De lessen gaan namelijk altijd door tenzij het te gevaarlijk wordt qua weersomstandigheden.

Nadat ik zelf les had gehad in de binnenbak, kleedde ik me snel om en trok mijn waxcoat aan. (Komt dat ding toch nog eens van pas Knipoog ) Allen was die jas niet meer zo waterdicht als ik gedacht had. Na een half uur was mijn shirt onder de jas ook al behoorlijk nat geworden.
Gelukkig liep het water niet in mijn ogen omdat ik mijn boktpetje had opgezet. (Die trouwens zelfs een dik half uur regen goed heeft overleefd Lachen )

Het was me een lesje wel hoor. Er liep een eigenwijze shet bij die zijn ruitertje voortdurend voorover trok wat uiteindelijk dus ook resulteerde in een valpartij voor het ruitertje.
Alles viel mee, traantjes weggegveegd en het meisje klom er weer dapper op en durfde haar ponies zelfs nog wat strenger aan te pakken dan daarvoor. Twee anderen hobbelden aardig verder en deden hun best om mijn aanwijzingen in praktijk te brengen.

Maar eentje spande toch wel de kroon en deze jongen ging heel trots naar huis. Hij heeft het namelijk voor elkaar gekregen om zijn pony zo nu en dan "aan de teugel" te rijden.
Haha! zelfs deze smilie haalt het nog niet bij de smile van dat jochie.
Wat was hij trots. Toen ik hem vroeg hoe dat het nu voelde, antwoordde hij dat het veel fijner was. Veel lichter en hij kon veel makkelijker sturen. Nou dat is toch geweldig niet dan. Daar had ik wel een lesje in de stromende regen voor over Haha!

Na dik een half uur gereden te hebben in de regen zijn we allemaal gestopt met lesgeven zodat iedereen naar huis kon, want het hield toch niet op met regenen. Maar zoals je altijd zult zien was het droog tegen de tijd dat iedereen weer lang en breed thuis was Knipoog

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 22:48

Kinderen zijn flink hoor die geven niet op vanwege de regen dat blijkt wel weer.
Dapper dat de les door gaat ikzelf zeg hem meestal af *schaam*

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 22:59

Wauw wat een bikkel-kids. En bikkel-mickey! Haha! "Vroegah" gingen wij ook rustig een uur in de regen rijden. Regenbroek aan en gaan met die banaan Haha!
Die tijd is nu wel écht voorbij hoor Knipoog

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 23:24

God wat een geluk heb jij dan zeg.
Toen ik groepsles gaf, was het altijd vrij rustig met regen, terwijl er binnen werd gereden. Wel een hal, maar geen stallen, dus iedereen kwam te voet, of met trailer, maar dus niet als het regende.

Zelf had ik niet meer dan een buitenbak en zelfs als de regen uit de lucht pleurde, reed ik gewoon door. Ik had echt zoiets van, trainen is trainen en niet alleen als het zonnetje schijnt. Ik vond namelijk dat als je op wedstrijd wil om een punt te halen, dat je ook niet moet zeuren om te trainen.
Het enige nadeel is naderhand je tuig, zo vies. Verplicht poetsen dus, jak.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-04 23:55

Nou mijn leerlingen komen zelfs als er wolkbreuken zijn, en rijden dan zonder morren gerust een uur in de buitenbak. Wat een bikkels Lachen Maar dat moeten ze van mij, goedweer ruiters zijn hier niet welkom Knipoog alleen echte ruiters!!

obelixje

Berichten: 701
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 00:34

haha, ben toch blij dat dit keer jij die regen hebt gehad, en dat ik dus lekker thuis voor de tv zat Haha!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 00:37

Een verzopen Mickey... Daar zijn zeker geen foto's van? Knipoog

Regen vind ik ook nooit zo erg als ik op het paard zit (liever op het paard dan op de fiets) maar onweer... Scheve mond

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 10:14

heej geef jij toevallig les aan een jongetje wat Marley heet?
dat jongentje reed eerst op een a schimmeltje,en heeft nu een vos,een kleine D geloof ik,
dat jongentje staat bij mij op stal Haha!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-04 10:20

Dat jongetje heb ik inderdaad ook les gegeven, maar die was er woensdag niet Knipoog

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 10:33

Schattig van dat kleine jongetje en aan de teugel rijden. zoiets doet je de regen vergeten.
Misschien zijn er in de toekomst wel Boktparaplu's te verkrijgen Schijnheilig

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 11:16

Goed hoor van dat jochie, voor jou ook wel een goed gevoel zeker, als instructrice zijnde. Wat dat betreft is les geven aan kinderen volgens mij een hele dankbare taak.

Bij Nike's stal werd er gisteren ook buiten les gegeven. Wat ze met die hoosbui hebben gedaan weet ik niet (toen stond ik voor de stal onder het afdakje te wachten tot de ergste regen een beetje ophield), maar toen ik wegging (en het weer begon te regenen) waren ze wel degelijk aan het rijden buiten. De hindernissen voor die les waren buiten opgesteld en het had waarschijnlijk teveel tijd gekost om het hele zooitje binnen weer op te bouwen.

nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 13:44

jaja die regen houd maar niet op he?ik hoop voor de echte doorrijders onder ons dat het heeeel gauw een beetje goed weer word.maar van dat jongetje maakte alles weer goed.wat zal die trots zijn geweest.en leuk voor jou.een bekroning op jullie werk of niet dan?