De twijfel slaat toe!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ace1987

Berichten: 389
Geregistreerd: 29-05-04
Woonplaats: Zeist

De twijfel slaat toe!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-04 18:17

Okeej...ik zit te twijfelen...ben zoals de meeste mensen weten op zoek naar een eigen pony die echt mijn maatje kan zijn. Ik heb emails gestuurd en ik heb soms rare reacties terug gekregen, maar uiteindelijk blijven er toch 4 o zo leuke paarden over Knipoog Zelf ben ik 1.65 een best rustige ruiter, dus dat heb ik er ook bijgeteld.
Ik ben uitgekomen op deze pony's
* een 5jarige vosarabier van 1.52
*een 3 jarige bruine E-pony merrie van 1.53 ongeveer
* een 4 jarige plantenbonte merrie van 1.65
*een 4 jarige paint merrie van ruim 1.60
Erg moeilijke keuze dus...ik kan echt niet kiezen de ene heeft dit weer lief en de ander dat weer....Ik ga ze allemaal vrijdag bellen en afspraken maken om te komen kijken....hihi Haha! dat is het beste denk ik Knipoog
Wat vinden jullie?? Ik ben overigens zelf 17 en een half(bijna) en ik wil het liefst endurace of de cross in( als ik dus wat puntjes verzameld heb)
Wat is volgends jullie de beste keus( alle paarden zijn licht ingereden)

Mauwie

Berichten: 358
Geregistreerd: 19-03-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 18:18

Oeii moeilijk zeg,maarja ik ken de paarden niet dus ik kan moeilijk kiezen ik zou inderdaad gewoon overal maar even gaan kijken en eventueel rijden dan word de keus vast en zeker makkelijker!

noekie_smile
Berichten: 524
Geregistreerd: 08-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 18:26

ik denk dat je wat meer moet vertellen over de karakter trekken enzo

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 18:30

Gewoon gaan kijken. Zo over de email kunnen ze nog zo leuk lijken, maar soms is het helemaal niets (of is ie juist geweldig tegen verwachting in). En als je bij geen van deze 4 een 'klik' hebt, zoek dan gewoon verder. Succes in ieder geval!
En hoe fanatiek wil je gaan crossen / endurancen?
Voor endurance zijn arabieren het meest geschikt, of andere bloedpaardjes. Voor crossen heb je toch ook het meeste aan een bloederig paardje. Voor allebei heb je heel gezonde paarden nodig, met een ijzersterk beenwerk.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 18:31

op alle4 gaan proefrijden! dan weet je beter hoe ze zijn en of het klikt

kan je daarna nog niet kiezen, plaats hier dan foto's van jou op de paardjes, en vertel er wat over hun karakter, hun aanleg voor springen etc bij dan helpen we wel kiezen

maar als je endurance wil rijden, daar zie je veel arabiertjes of paarden met wat arabier erin

wil je crossen, dan moet je paard weer aan andere eisen voldoen, daar moet je dus ook goed op letten!

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 18:51

Ik zou allevier proef gaan rijden net als renske zegt.

Voor Endurance is een arabier natuurlijk helemaal top, maar er zijn natuurlijk meer paarden zie zoveel uithoudingsvermogen hebben.

En het belangrijkste is natuurlijk dat het klikt tussen jou en het paard. Dan kan je beter wat langer zoeken, totdat je en een geschikt paard hebt voor wat jij wil en een paardje dat klikt met jou.

In ieder geval veel succes en plezier. Lijkt me echt leuk om mijn eigen paard te mogen gaan kopen. Maar helaas laat dat nog een poos op zich wachten.

ace1987

Berichten: 389
Geregistreerd: 29-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-04 00:01

Ja ik wil ook wel proefrijden, maar wie weet waaraan een crosspaard moet doen???

ace1987

Berichten: 389
Geregistreerd: 29-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-04 00:01

voldoen

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 07:26

Hij moet nuchter zijn, nergens van schrikken en vooral voorwaarts en graag willen springen OK dan!

Ik zou als ik jou was sowieso meerdere paarden gaan bekijken, dan kun je ze ook een beetje vergelijken. Je moet nu vooral niet meteen denken dat je uit deze 4 paarden moet gaan kiezen, want er lopen nog zooooo veel andere leuke paarden rond
Veel suc6 met je toekomstige paardje.

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 08:29

Ik denk dat je gwoon overal moet langsgaan en kijken en even meemaken hoe zo'n paardje is en of hij geschikt is wat jij er van plan bent om mee te gaan doen.

De aanbod van paarden is groter als de vraag naar paarden dus keuze zat.

succes met je beslissing en kiezen kan je vast wel als de vonk eenmaal overspringt dat ga je er voor, maar dat merk je wel vanzelf!

ace1987

Berichten: 389
Geregistreerd: 29-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-04 17:44

Nou ik ben ook wel heel erg lang al op zoek hoor en dit zijn niet de eerste 4 paarden die ik zie, maar wel de 4 paarden( op dit moment) waar ik echt verliefd op ben geworden.
Ik wil gaan enduracen of crossen dus...maar ik weet niet of ik een paard of een pony moet nemen aangezien ik dus 17 en een half ben en over iets meer dan een half jaar bij de paarden moet gaan rijden. Verward

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 18:03

Oh wat spannend voor je zeg. Gelukkig al 4 gevonden die je aantrekkelijk lijken. Net als wat hiervoor gezegd word, gewoon gaan proefrijden en kijken waar jij je het beste bij voelt.
Je hebt mij laatst ook gemaild voor een arabiertje, nu heeft de eigenaresse ook haar 4jarige(veulen van die arabier) te koop gezet. Vermoed dat zij stukken goedkoper is, ze is alleen niet zo groot, maar door te rijden en trainen word ze veel steviger. Perfect geschikt voor endurance(schrikt nergens van en is makkelijk te beleren, geen heethoofd). Dus mocht het niets worden met een van die 4, pb me maar, dan mail ik je het door.
Veel plezier met je voorpret en de keuze.

vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 20:41

ik zou een paard nemen..ik ben zelf ook 17 en heb een jaar geleden een paard gekregen van mijn ouders. hij is ruim 1.70. als zn paard goed is afgericht heb je er ook geen problemen mee. (voor de mense die denken dat ze te sterk zijn) en je hoeft ook geen afscheid te nemen van een pony als je over gaat op de paarden...suc6 met je zoektocht!!

ace1987

Berichten: 389
Geregistreerd: 29-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-04 15:44

Ja maar helaas ben ik echt helemaal GEK van arabieren en die heb je niet echt in de paardenwereld:( maar ik ga vanavond bellen naar 2 van deze advertenties De vosarabier van 1.52 en de zwart bonte van 1.65 ik ga ook bij een Paint van 1.60 kijken in Belgiƫ