Verslag van een week Almelo

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Caro

Berichten: 668
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Heerde

Verslag van een week Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-04 11:27

Tja, een beetje laat, maar alsnog... Bloos

Zondag 21 juni vertrokken Big Mack, Emile en ik richting Almelo voor de Almelose Ruiterdagen. Emile was die ochtend druk bezig geweest om een cameraatje in de trailer te bevestigen. Die moest natuurlijk getest worden...

Helaas was het cameraatje zo goed getest, dat toen we uiteindelijk weg wilden rijden naar Almelo (met de auto afgeladen en Mack in de trailer) de auto niet wilde starten Bloos! Accu leeg... Clown

Dus de staleigenaar zet zijn auto ervoor en heeft ons even op weg geholpen...

Wij alsnog met goede moed op weg naar Almelo. Tong uitsteken


Ik had voor Mack een stal gereserveerd bij Stal Olthuis. Maar op de een of andere manier belanden we met routebeschrijving en al op een industrieterrein in de buurt. Verward Maar ik had gelukkig het mobiele nummer van de eigenaar van Stal Olthuis, dus al gauw zaten we alsnog op de goede weg Cool

Daar aangekomen zag het er prachtig uit. Mack kreeg een mooie ruime stal en begon gelijk aan het hooi wat voor hem klaar lag. OK dan!

Toen moesten wij de camping nog vinden, waar ik een stacaravan gehuurd had. Aangezien de camping op zondag gesloten was, zou de caravan open zijn en de sleutel binnen liggen. De caravan was al snel gevonden en waarachtig, de deur was nog open ook! De caravan was erg mooi en zo goed als nieuw. Alleen, waar hadden ze nou toch die sleutel neergelegd Verward Naja, we zouden ons de volgende dag (maandag) bij de receptie melden, dus het zou vast goed komen.

Dus maandagochtend stappen we vol goede moed de receptie binnen. En ja hoor, we kregen een sleutel en nog een envelop waar ook het caravannummer op stond. Wij vrolijk weer op pad. Ik kijk nog eens goed op de envelop en zeg tegen Emile: "eeeh, wij zitten toch in nr 17?" Emile antwoorde bevestigend... "Maar hier staat nr 28..."

Dus ik in de slappe lach *LOL* Dat wordt verhuizen! Maar eerst toch maar even terug naar de receptie. Na een dik half uur zoekwerk bleek dat ik 2 caravans tot mijn beschikking kreeg... Clown Nou, dat was wel een beetje veel van het goede. We mochten dus kiezen welke we wilden. Dus we zijn lekker blijven zitten. Ook weer opgelost Haha!

Dinsdag zou ik mijn eerste proefje rijden, dus had ik besloten om maandags maar een rustig buitenritje te maken. Karin had wel animo om met haar dravebier Ret ons te begeleiden, dus wij op pad. Die donkere wolken zouden vast wel overwaaien Helaas bleek dit niet zo te zijn, dus werd het een rit van een uur in de gietende regen. Dit mocht de pret niet drukken, de natuur is daar prachtig en onder de bladeren reden we nog redelijk droog.

Doorweekt kwamen we terug op stal. Geeft niets, Mack moest toch gewassen en gevlochten worden, dus dat kon in één moeite door! Clown

Uiteindelijk om half 10 's avonds was Mack schoon gewassen en gevlochten en helemaal klaar voor de eerste proefjes op de Almelose Ruiterdagen. Helaas bleek niets minder waar Scheve mond

Aangezien Emile en ik nog niet gegeten hadden gingen we op zoek naar de plaatstelijke Chinees. We konden het niet gelijk vinden en besloten om toch maar een broodje op de camping te eten. Maar daar stak een groep Egyptische ganzen (tja, dat wisten wij toen ook niet...) een stokje voor.

In een groep staken deze ganzen de weg over. Emile remt. De auto echter nauwelijks... Emile probeert de ganzen nog te ontwijken, maar gelijk raken we in een slip. De auto slingert van de ene naar de andere kant en we glijden zijwaarts naar een op ons afkomende auto.

Een knal... Een spin... Alles in de rondte
En dan niets....

Ik gil nog steeds...

Langszaam dringt het tot me door. We staan in de berm. Mijn raam is eruit, overal glas...
Emile staat al naast me, zijn gezicht zorgelijk Verdrietig

Ik stap uit. Zie de auto en overal om me heen spullen. Aan de overkant van de weg ligt iemand op de grond... Mijn benen begeven het en ik zak op de grond...

Rustig wordt ik weer in de auto gezet. Overal sirenes en mensen. Allerlei dingen worden gevraagd, het dringt niet echt tot me door. Wat een ravage Huilen

Ik wordt meegenomen naar de brandweerwagen. Even rustig zitten daar.
Heb je last van je nek, vraagt mijn vriend zorgelijk. Het voelt inderdaad stijf aan. Daar is de nekkraag al. Ik wordt op een plank gelegd en langzaam de ambulance ingeschoven.

Als ik dit zo schrijf, tril ik weer helemaal en alles draait om me heen.
Straks zal ik het verhaal verder vervolgen. Wees gerust, we zijn er goed vanaf gekomen!

Huisje, boompje, beestje...


Caro

Berichten: 668
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-04 15:35

Tja, het was zeker geen leuk begin.

Eenmaal in het ziekenhuis aangekomen moest ik eerst zo'n 3 uur wachten tot een dokter beschikbaar was. De dokter constateerde dat er foto's gemaakt moesten worden. Mede omdat ik net een half jaar van een whiplash af ben.

De foto's toonde gelukkig aan dat alles nog goed zat. Toch moest ik wel een nachtje blijven omdat ze het niet helemaal vertrouwde nadat het bloed- en urine-onderzoek binnen was.

De volgende ochtend mocht ik gelukkig wel naar huis. Emile kwam me met de fiets halen uit het ziekenhuis. Onze auto was helaas total loss.


Al met al had ik inmiddels wel mijn eerste proefje gemist. 's Avonds zijn mijn ouders mijn auto komen brengen, omdat die ook de trailer mag trekken.

Woensdag werd de wedstrijd afgelast vanwege het slechte weer. en de rest van de week was het terrein zo slecht dat ik me maar afgemeld heb.

Dus in plaats van 7 proefjes heb ik er geen een gereden


Gelukkig was Karin er nog. OK dan! Die heeft ons vrijdag, zaterdag en zondag alle mooie plekjes van de Holterberg laten zien. Kwijl We hebben elke dag een ree gezien en heerlijke tochten gemaakt. Emile ging mee op de moutainbike en zondag ging Marco ook nog mee. Ik heb hier nog mooie foto's van Cheese! , die zal ik ook nog plaatsen als ik thuis ben.

Dus we hebben alsnog een paar fijne dagen gehad! En een goede training voor onze eerste endurance op de Holterberg in september! Vork

Karin, nogmaals bedankt voor het gidsen!

Huisje, boompje, beestje...

Caro

Berichten: 668
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 10:20

Thanx Ryvaan Bloos

Ik moet eerlijk toegeven dat het eerste wat goed uit m'n mond kwam "ik wil naar huis" was Knipoog

Maar ja, toen ik eenmaal uit het ziekenhuis was en met ons alles bleek mee te vallen, hebben we besloten om er toch maar het beste van te maken! We zaten er nu toch al.

Omdat de politie per vergissing het rijbewijs van Emile bij zich hadden gehouden en vervolgens opgestuurd naar het adres van mijn ouders Verward , moest ik dus woensdag naar de politie rijden... Tjee, wat kneep ik 'm zeg Nagelbijten / Gniffelen


@ Mayo: Ik zat in het ziekenhuis al op mijn horloge te kijken... Ik vond het zo banketstaaf dat je er voor niks stond te wachten Ach gut Dus op de fiets alvast jou gebeld! Ik geloof trouwens dat we er dik 1,5 uur over hebben gefietst om van Almelo naar Nijverdal te komen. Niet omdat het zo ver is, maar wat had ik een spierpijn zeg Ziek

En we moesten nog even wat verder fietsen, want ik wilde natuurlijk eerst naar Mack. Zodat hij even naar buiten kon en ik zeker wist dat met hem alles goed was Haha!


@ Naz: Ik weet zeker dat we op die weg errug langzaam rijden! Goed opletten op Egyptische ganzen en voortaan gewoon doorrijden. Dan was de schade namelijk wel vergoed. Omdat we geremd hebben en dus zelf de oorzaak waren van de schade krijgen we niets vergoed. Als we schade hadden gehad doordat we over de ganzen waren gereden, werd het wel vergoed Verward

Huisje, boompje, beestje...


Caro

Berichten: 668
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 13:15

Tja, ik denk niet dat we nog remmen voor ganzen (of andere dieren...)

Al hoewel ik dat waarschijnlijk toch niet laten kan Nagelbijten / Gniffelen

Het wegdek was daar erg glad. De toestromende omwoners vertelde aan Emile dat het op die plaats regelmatig gebeurd. De ganzen steken daar over van de ene vijver naar de vijver aan de andere kant van de weg. Als het geregend heeft is die weg spekglad. Dat bleek ook wel toen wij wilden remmen. Er stonden de volgende dag geen eens remsporen meer, terwijl we echt behoorlijk probeerden te remmen Verward

Ik zal vanavond even wat foto's erbij zetten...

Huisje, boompje, beestje...

Caro

Berichten: 668
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-04 21:37

Nou, hier dan maar even de foto's van onze auto Huilen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoals je ziet stonden hier nog meer wrakken. De lichtgrijze auto naast onze groene Volvo was de auto waar we tegenaan geklapt zijn.


We zijn er toch maar niet meer mee naar huis gereden...

Huisje, boompje, beestje...

Caro

Berichten: 668
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-04 14:53

De bijrijder van de andere auto is ook met de ambulance naar het ziekenhuis gegaan. Echter zij mocht al weer naar huis, voordat er naar mij gekeken werd.

De bestuurder zelf was ongedeerd... Gelukkig maar!


En die krant, die bewaren we! Kan ik later zeggen: ik heb de krant gehaald tijdens de Almelose Ruiterdagen Clown

De leuke foto's van de ritten met Ret en Karin volgen nog! Zal ik wel een nieuw topic voor openen.

Huisje, boompje, beestje...

Caro

Berichten: 668
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-04 11:57

Mayo schreef:
Ik en Maris iig ook Haha!

Caro, heb je ook nog foto's van draak Kasje, al stuiterend over de paden? *LOL*



Wij zijn ook van de partij Haha!

Ik heb geen foto's van een stuiterend Kasje, maar wel een dat alle paardjes ineens schuin lopen... Heeeeel raar Verward

Huisje, boompje, beestje...

Caro

Berichten: 668
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-04 13:14

Rocamor schreef:
Jeetje Caro wat een verhaal. In eerste instantie hoopte ik dat je uit een nare droom zou ontwaken. Toen dat niet gebeurde, dacht ik gelijk aan al het werk en al de problemen die je met je whiplash hebt gehad. Het zou toch niet weer......

Maar gelukkig is het nog redelijk goed afgelopen.


Tja, ik hoopte ook dat ik wakker zou worden uit een boze droom... Helaas is niets minder waar Scheve mond

Maar tot op heden gaat het nog steeds goed en ook van mijn nek heb ik gelukkig (nog) geen last. Ik word scherp in de gaten gehouden door mijn fysiotherapeut (is namelijk de broer van Emile Knipoog ).

Dus ik ga er gewoon vanuit dat ik die ellende met whiplash e.d achter de rug heb! Haha!

Huisje, boompje, beestje...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, eshz, Jet, sorayamagic2, Vagabondo en 13 bezoekers