Rijden op het strand

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Rijden op het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-02 13:55

Weet iemand van jullie een leuke stal aan/in de buurt van het strand, waar je een paard kan huren??? En van wanneer tot wanneer mag je eigenlijk op het strand rijden (mag het rond de pasen, eind maart nog???)
We komen rond de paasdagen naar Ned. en ik zou het toch wel héél fijn vinden om weer eens lekker op het strand te rijden Lachen Cool !

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 13:58

volgens mij mag je dan nog wel aan het strand rijden, maar er is wel een tijd in de middag volgens mij van 12 tot 6 dat je er niet op mag
maar ik weet dat niet helemaal zeker

groetjes liselot

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 18:50

Ligt eraan waar je naartoe gaat. Iedere gemeente heeft z'n eigen regels. Moeilijk om hier dus zo een antwoord op te geven.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 21:14

Hangt een beetje van de gemeente af, maar meestal kan er ' in het seizoen' overdag niet op het strand gereden worden. Met het seizoen wordt dan meestal de periode begin mei tot half september bedoelt. Vaak kun je dan wel rijden voor 9 uur 's ochtends of na 19;30u 's avonds. Sommige gemeentes hebben aparte stukken strand opengesteld voor paarden, bij andre gemeentes mag je alleen met een vergunning naar het strand.
Als ik jou was zou ik informeren bij verschillende maneges in de buurt van het strand om te kijken wat daar het beleid is.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-02 21:22

Lachen , het zou dus leuk zijn als iemand mij een leuke stal kan aanraden Knipoog !

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 20:09

Het Langeveld in Noordwijkerhout. Ik ben er een paar jaar geleden geweest en vond het super. Het is nu een steunpunt voor Emiel Voest (adres kun je wel via zijn site vinden).

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 23:21

*LOL* Tsja... Wat zal ik zeggen??? Knipoog

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 00:21

ik ben het van plan in de mei vakantie... moet het ook nog even uitzoeken, maar ik neem me eigen pony mee!
Haha!
als ik iets weet, pb ik wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-02 14:15

Hai
Het zal waarschijnlijk wel heel erg vreselijk ver voor je zijn. Maar op een manege bij mij in de buurt kan je paarden huren om op 50 m afstand op het strand te gaan rijden. Ook kan je je eigen paard meenemen en stallen, en de eigenaars kunnen in een huisje op het terrein van de manege. Die manege waar ik het over heb is Paardensportcentrum Nieuwvliet in Nieuwvliet wat in West-Zeeuws-Vlaanderen ligt, het uiterste puntje van Nederland aan de kust.