presentatie gelderse hengsten

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Patricia
Berichten: 1044
Geregistreerd: 11-05-01

presentatie gelderse hengsten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-02 20:46

Gisteren ben ik samen met de eigenaar van mijn verzorgpaarden naar de presentatie van de Gelderse Hengsten in Ermelo geweest.
Wat is dat gaaf om te zien zeg!
Nu heb ik uiteindelijk ook Parcival gezien. Wat een prachtpaardje Kwijl
Verder vond ik de hengst Sirius ook heel mooi, hij is een zoon van Zichem. Echt heel mooi gebouwd vond ik.
Is er nog iemand van bokt daar geweest?

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 21:49

ik heb het helaas gemist hoe gingen de hengsten laurenz en parcival?
ze worden gereden door iemand die ook bij onze vereniging lid is met deze paarden en ook vaak bij ons start.
ze kan zo netjes rijden Kwijl

Patricia
Berichten: 1044
Geregistreerd: 11-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-02 21:59

Dat is waar, dat meisje wat Laurentz en Parcival reed kan echt mooi rijden. Zag er heel mooi en netjes uit. Laurentz ging goed. Hij werd eerst aan de hand getoond. Toen vond ie het waarschijnlijk een leuk spel, want hij ging nogal tekeer. Onder het zadel was het echt een superpaardje, zag er heel goed uit en dat drukke was er ook wel vanaf. Lijkt me een fijn paard om mee te werken.
Parcival vond ik ook heel mooi. Hij was ook aan de hand nogal druk en kijkerig. Wat me opviel was dat hij constant met zijn tong naar buiten liep. Onder het zadel vond ik hem goed lopen. Beetje schudden met dat hoofdje, maar verder heel mooi. Kwijl
Lijkt me wel een hengst waar behoorlijk wat pit in zit. Maar ik moet zeggen erg mooie hengst. Goed gebouwd en mooie gangen. Als het goed is krijgt mijn verzorgpaardje dus in mei een veulen van hem. Ik had hem nog nooit in het echt gezien, de eigenaar wel. Hij had wel gelijk toen hij zei dat het een goede hengst was. Verder vind ik ook de bouw van Parcival mooier. Hij stond naar mijn mening net wat mooier en wat hoger op de benen dat Laurentz.
Zelf vond ik Parcival mooier dan Laurentz, maar dat is dan vooral wat betreft exterieur. Ik houd niet zo van zweetvossen.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 22:40

Hoe was Bazuin?? Hij werd alleen aan de hand voorgesteld he?
Ik heb hem nog nooit in het echt gezien, ook al loopt er een veulen van hem bij mij in het land. Ik vind hem zoooo gaaf.
Jij dan misschien wat minder, want ook hij is net als zijn zoon, zweetvos.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 22:46

Hoera, in juni krijgt onze merrie een Parcival veulentje.
Ik kon gisteren helaas niet komen want we hadden de jaarvergadering van onze menvereniging.
Volgend jaar dan maar weer.

Patricia
Berichten: 1044
Geregistreerd: 11-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-02 22:53

Klopt Jantina, Bazuin werd alleen aan de hand voorgesteld. Ik vind dat zijn exterieur wel niet zo mooi, maar wat een supergangen! Hij liet zich niet teveel opfokken door het publiek en liep heel mooi uitgestrekt en met zo'n blik van: Kijk mij eens....zie ik er niet mooi uit *LOL*
Hij showde ontzettend en liet dus ook heel goed zijn mooie gangen zien.
Nek erboven op en het plaatje was toch heel mooi, ondanks dat ik zijn kleurtje niet zo mooi vind *LOL*
Maar is Udinde een veulen van hem? Dan maar hopen dat hij die supergangen vererft Kwijl

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-02 22:59

Patricia, dat hoop ik OOK!!!!! Ook al ziet het er op het moment wel redelijk naar uit. Udinde heeft een mooie ruime stap en kan goed haar voorbeentjes uit de schouder weg bewegen. (hoe zeg je dat?)
Verder weet ik het eigelijk nog niet zo, want ikkan haar draf nooit goed genoeg zien. Ze draaft altijd op me toe of van me af en nooit bij me langs Haha!