baan en paard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rushwood

Berichten: 124
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-01 16:34

is een werkweek van 40 uur en een huishouden te kombineren met een eigen paard dat niet bij huis staat (zo'n 5 kilometer verder, maar geen rijbewijs, wel een scooter)
wat vinden jullie?

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 16:38

Ik vind van niet eerlijk gezegd, zie het aan me zelf werk ook 40 uur in de week, heb dan thuis ook veel te doen omdat me moeder zo slecht is en ik merk gewoon dat de paarden er bij in gaan schieten.

Dat is mijn mening hoor.

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 16:38

het kan wel maar je moet wel je tijd een beetje indelen, denk ik.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 17:27

Ik vind dat het ook een klein beetje afhangt waar je paard komt te staan. Heeft hij veel ruimte en kan hij veel naar buiten? Wordt ie overdag door iemand gevoert of buiten gezet?
Ik werk nu ook 40 uur per week en in de zomer gaat dat prima. 's avonds heb ik nog lekker de tijd om te rijden. Dat lukt op 5 km afstand denk ik ook nog wel.
Maar in de winter, ik heb geen bak oid, kan ik niet rijden. Maar dan kunnen ze naar hartelust naar buiten. Dus dan vind ik het geen probleem. Dat zou ik wel vinden als mijn paard de hele dag in een box moest staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 17:31

Ik heb het zelf jaren gedaan en het is prima te doen hoor. Ik had mijn paard ongeveer 12 km verderop staan en ging iedere dag met de brommer heen en weer.
Mijn rijkleding nam ik al mee naar het werk. Op mijn werk kleedde ik me om en ging vanuit mijn werk naar het paard. Ik moest daar voor 19.00 uur klaar zijn met rijden want vanaf die tijd begonnen de manegelessen.
Eten deed ik af en toe in de kantine maar niet te vaak want zo draagkrachtig was ik toen nog niet. Ik zorgde er altijd voor dat ik fruit bij me had.
Je moet alleen geen man hebben die iedere dag zijn potje eten om 6 uur op tafel wil hebben dan lukt het prima
Pling *LOL* Pling *LOL* Pling *LOL* Pling *LOL*

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 18:43

Hoi! Ik ken enkele mensen die het doen, maar die hebben hun paarden op de manege staan, zodat ze niet hoeven voeren/uitmesten. Ze kunnen dan 's avonds tot een uur of half 11 nog rijden in de binnenbak. Als je geen verlichte bak hebt is het lastig, tenzij je ook vaak 's avonds werkt en 's ochtends kunt rijden of zo. De eigenaresse van het paard dat ik rijd/verzorg werkt ook tot 18.00 uur en is blij met Jasmin, Nicole en mij als bijrijders. Ze heeft een paard en pony bij huis staan, en de buitenbak is niet verlicht. Ook zorgen we dat de paarden om 17.00 uur gevoerd worden. Zij rijdt zelf alleen buitenritten in het weekend meestal. Groetjes, Dorine.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 20:00

Ja hoor, dat kan best. Het vergt alleen wel wat organisatie. Dus gewoon streng zijn voor jezelf: direct uit je werk meteen aan het eten beginnen (en geen excuses "ik heb het zo druk dus we eten uit 'n blikkie" maar gewoon meteen groenten schoonmaken en koken!) en als de boel opstaat even wat in het huis doen: effe de vloer doen en een doekje door het huis, of even wat in de badkamer doen etc. Terwijl het eten bijna klaar is alvast de vaatwasser uitruimen van gisteren en daarna eten.
Na het eten meteen alles leeggooien en vaatwasser inruimen, en DAARNA naar het paard: effe omkleden en hup op de brommert! Ook op stal aangekomen geen gel** maar aan de slag: uitmesten, poetsen, rijden en DAARNA als er nog tijd over is effe lekker trutten en bijkletsen met eventuele anderen.
Daarna naar huis, nog even wat drinken en rondbellen (he Stef *LOL* ) douchen en in het mandje.

Het is best wel druk, maar als het je lust en je leven is, zoals bij het persoontje waar het hier om gaat Knipoog dan gaat het best. Alleen moet "de betere helft" daar ook wel tegenkunnen.

Hoezo trouwens een 40-urige baan? Stef wil toch 3 dagen? Of ehhh.... gaat die Bels er komen Pepper????????????

Grtz, Sonja

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 20:01

kan best hoor.ik heb ook een 40 urige werkweek,eigen huishouden en al twee jaar een pony waar ik ELKE dag naar toe ga. en tegewoordig zelfs twee(drie want ze heeft net een veulentje gehad)dus het kan wel hoor!tis maar hoeveel je ervoor over hebt

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-01 20:15

In principe moet het kunnen maar dat ligt ook aan de omstandigheden. Heb je 's avonds puf genoeg of ben je blij dat als je thuis bent dat je dan op de bank kunt gaan zitten omdat de werkdag je gesloopt heeft? Slapen
MOET je van jezelf elke dag rijden of gun jij jezelf en je paard een dagje rust?
En wat de anderen ook al zeiden: Zijn er ook anderen die evt. jou kunnen helpen. Succes met de beslissing!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-01 11:40

Kan best hoor Pepper mijn leven ga zo al 9 jaar. Ik werk 40 uur en heb een eigen paard.

Leys staat 15 kilometer verderop en ik ga altijd met de scooter omdat ik geen rijbewijs heb. En echt ver is het ook niet zonde van de benzine kosten dit geld steek ik veel liever in lessen.Wat ik wel belangrijd vindt is een goede stalling waar je altijd kan rijden ook al is het slecht weer. Je werkt 40 uur en dan zou je ook nog altijd in de kou en regen staan dan hou je het niet lang vol.

Karin gaat leys 2 dagen per week bijrijden om fiancieel redenen en ook voor mijn relatie daarnaast rij ik ook veel wedstrijden. En dat kost altijd een hele dag.

gr Pris

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-01 14:03

Tja, enig idee hoeveel mensen het zo doen? Normaalste zaak van de wereld hoor, of dacht je dat alle paardenbezitters niet werkten?
Zelf moet ik alles alleen doen, werk, huis, paard en dan nog alles wat erbij komt.
Jullie zijn nog met zijn tweeen, dus dat maakt het wel makkelijker.
Ik zou er niet teveel een punt van maken, als je er aan begint gaat de rest vanzelf.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-01 10:05

Ik doe het ook al jaren zo! Ik ga altijd vanuit mijn werk direct naar stal en eet dus altijd pas om een uur of half negen. Dat went.

En hoe moe je ook bent, bij die paarden knap je altijd op, zelfs van uitmesten... *LOL*

Hobby is ontspanning, dus gaat dat prima, bij mij althans, terwijl ik niet 100% gezond ben.

groetjes Mieke

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-01 15:15

Het is een kwestie van prioriteiten. Ik werk ook fulltime, anders verdien ik niet genoeg geld om mijn paarden te onderhouden, inclusief mezelf. Mijn prioriteiten liggen niet bij mijn huishouden....... dat is dus een grote zooi. Maar na een hele dag werken kies ik voor mezelf en ga ik lekker ontspannen bij mijn paarden.

gillian

Berichten: 4415
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-01 18:38

tja ik heb het wel makkelijk, ik werk waar mn paarden staan *LOL* *LOL*
meteen na het werk doe ik ze ff rijden of longeren of zo.
ik werk zo'n 32 uur in de week en daabij komen nog 7 uren lesgeven.
kun je nagaan ik slaap en douche alleen nog maar thuis, kan helaas niet nog een stal betalen hihi.
toedeledoki
gillian