Op landjacht...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Op landjacht...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-04 15:40

Waarschijnlijk weten jullie al dat ik op zoek naar een stukje land mag. Aanvankelijk wilden we wachten tot het najaar. Maar na een gesprek met een kennis (die waarschuwde mij , dat de boer van wie het land is wat ik op het oog heb, het ieder jaar aan een ander verhuurd voor landbouw/bloementeelt, en ik dus wel op tijd moet zijn omdat iemand anders het anders voor mijn neus wegkaapt...) ben ik nu dus daadwerkelijk op landjacht. Haha!
Het gaat allemaal nog niet zonder slag of stoot.
Donderdag zijn we begonnen met bellen. Het nummer had ik in de gids opgezocht. (er waren alleen 3 met de zelfde naam en in dezelfde straat, oeps). Teruggerekend vanaf ons huis wist ik wie de eigenaar moest zijn.

Marc is begonnen met bellen op donderdag (ik vind het doodeng om als eerste te bellen... heel stom Ach gut ). Na 2x moest ik verder bellen...
Donderdag was er telkens niemand thuis. Heel vreemd, want er hoort een oude man in dat huis te wonen, en ik neem aan dat die niet de hele dag op het land aanwezig is. Verward

Vanmiddag maar weer gebeld. Neemt zijn zoon op, ze zijn zijn vader aan het verhuizen. Ik vertel hem dat ik op zoek ben naar de eigenaar van dat en dat land. "Oh, maar dan moet je mijn broer hebben, hij heeft dit nummer...... Als het goed is neemt hij wel op".
'k heb nu al 2x gebelt, maar hij neemt potjandikke niet op.... Boos!

Op zich krijg ik wel steeds meer vertrouwen in. Ik begreep van een andere kennis dat die oude meneer het zeker niet verder zou willen verhuren/verkopen. Maar nu heb ik dus donderdag gehoord dat het nu al steeds wordt verhuurd. Waarom dan niet aan mij? Bovendien heeft die zoon het nu van de oude meneer overgenomen.... *LOL*

Natuurlijk hou ik jullie op de hoogte! Wie weet heb ik Des voor de winter al dicht bij huis staan.... Lachen Haha! (is er een smiley met een nog grotere smile???? )

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-04 16:38

Update:
Na zaterdag een aantal keer die meneer op zijn mobiel te hebben gebeld, heb ik het voor die dag maar opgegegven. Vandaag kon ik haast niet wachten tot Veertje op haar bed lag en ik weer kon bellen. Meteen de eerste keer nam hij al op! Helaas voor mij wil hij niets verhuren of verkopen. Maar hij wist wel iemand anders waar ik het eens bij kon proberen. Ik daarheen gebeld. Ik was vrij postief gestemd, aangezien die man ook een stukje land verhuurd aan iemand anders met pony's. Helaas voor mij bekende hij vrij snel dat ie vond dat ie eigenlijk al teveel had verhuurd. Verder wel een gezellig gesprek gehad over zijn 9 shetlanders en palomino-twenter die vorig jaar op de keuring 2e was geworden (sinds wanneer is een palomino eigenlijk een ras? ik vroeg hem namelijk wat voor een ras het was: een palomino, zei hij.
Maar goed hij wist mischien ook nog wel iemand die een stukje te huur had. Die dus gebeld, maar die had het nu zelf al in gebruik.

Balen dus. Er blijven nu hier in de buurt niet zo heel veel mogelijkheden over. Ik zal straks met Veertje naar Des fietsen, mischien dat de buurvrouw (van de mensen waar Des staat, dezelfde die mij waarschuwde dat ik op tijd moest zijn met bellen) mij nog meer adresjes aan de hand kan doen, en mischien dat zij anders een stukje kwijt willen? 't Was niet mijn eerste optie, aangezien ik haar graag nog wat dichter bij huis had willen hebben. Je kunt niet alles hebben....