Tip: gratis boom voor in je Wintec zadel

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Poison

Berichten: 1198
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Venlo

Tip: gratis boom voor in je Wintec zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-04 15:12

Wat zijn die krengen duur zeg. Voor een stuk ijzer
Na 2x een verkeerde gekocht te hebben heb ik het m'n vader maar zelf laten buigen(eerst heet stoken natuurlijk, anders heb je er helemaal geen meer ben ik bang).

Gewoon een ijzerdraadje op het hoogstepunt van de schoft van je paard leggen, zodat je kan bepalen hoe breed de hoek moet zijn.
Dan dus verbuigen en in je zadel en hij ligt weer goed Lachen

Vooral handig voor jonge paarden, je kan het namelijk zovaak verbuigen als je wilt.



Poison

Berichten: 1198
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-04 21:06

Bij mij is hij juist nog iets te smal denk ik. Drukt nog best wel bovenop de schouder(of het teveel drukt weet ik niet, moet ik eens na laten kijken).
Door de hoefsmid is indd nog handiger, maar mijn vader is ook heel handig met dat soort dingen. En aangezien ik maar een paar keer per jaar bij de hoefsmid kom..

Waar heb je precies gemeten? tot waar echt de nek begint? je moet namelijk meten achter de schouder. Zeg maar een lijn achter z'n schouder trekken naar boven richting schoft. waar het zadel ook hoort te liggen.

Ik heb trouwens ook zo'n door zadelmaker gefabriceerde boom verbogen. Dus de pasvorm is gewoon hetzelfde alleen iets breder Lachen

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers