Duvel laten werken met nieuwe verzorgster

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Duvel laten werken met nieuwe verzorgster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-04 19:35

Omdat het paard van Mandy, de andere verzorgster van Duvel, nu drie is geworden en Mandy daar dus meer tijd aan gaat besteden en minder tijd voor Duvel heeft, hadden we een ander meisje van de manege gevraagd of zij volgend seizoen misschien af en toe op Duvel wilde gaan rijden. Dat wilde ze wel, leek haar wel erg leuk.
Omdat ik drie weken geleden van Duvel ben gevallen op een dressuurhekje en met 5 gebroken ribben en een klaplong een week in het ziekenhuis heb gelegen en zeker 6 weken niet kan rijden, misschien nog wel langer, hebben we Mariska nu alvast tijdelijk voor de zaterdagen gevraagd. We hebben Mariska gevraagd, omdat het een lief meisje is, die we ook wel aardig vonden rijden. Ze rijdt altijd op zaterdag in een manegeles en dat ziet er wel netjes uit. En Mandy en ik gaan op zaterdag altijd met haar om en in de vakanties helpt ze ook altijd met uitmesten enzo, kortom, leuke meid.

Vorige week had ze voor het eerst op Duvel gereden en vandaag kwam ze dus voor de tweede keer. Ik was ook op de manege, was het thuis zitten een beetje zat en op de manege kan ik tenminste een beetje afleiding vinden. Toen zij ging rijden, ging ik haar een beetje helpen om Duvel beter te leren kennen en beter te laten lopen.
Jeetje zeg, wat een smiegt is Duvel, hij zat haar echt gewoon in de maling te nemen! Eigenwijze drol! Ik had echt de neiging om er zelf even op te klimmen en hem een ongelooflijke schop onder zijn hol te geven, zo liepie te zeiken (maar ja, met 5 gebroken ribben kun je beter op de grond blijven en niet te dicht in de buurt komen, dus dat heb ik maar niet gedaan). Ik heb Mariska maar flink laten werken.
Voor haar erg leerzaam, een goed gereden paard, ipv zo'n 'afgestompt' manege-paard. Ze kreeg hem best nageeflijk, maar ipv ontspannen liet ze de teugel helemaal te los en dan zei Duvel: dankjewel en ging weer sterren kijken. Maar met wat aanwijzingen van mij en flink hard werken van Mariska ging Duvel beter bewegen en beter naar Mariska luisteren. Mariska was kapot na dat half uur, en Duvel had ook wel gewerkt, hij had zelfs een beetje gezweten. Af en toe keek hij met een scheef oog naar mij, alsofie zeggen wilde: "Rotwijf, nu kun je niet rijden en nog zorg je ervoor dat ik moet werken Boos! "
Mariska vond het wel heel leuk dat ik haar geholpen had en later vertelde ze dat ze in de manegeles ook meer had gelet op de dingen die ik tegen haar gezegd had en dat ze het idee had dat Kwatta, het paardje waar ze bijna altijd op rijdt, er ook wel goed op reageerde. En ze vond het erg leuk dat ze op Duvel mocht rijden, omdat zij dan ook beter kon leren rijden, omdat Duvel haar wel op haar fouten wijst.

Ik had er ook wel een tevreden gevoel over, hoe ze op het laatst aan het rijden waren. Het is lang niet zoals hij bij mij aan het werk is, maar ik heb me er al bij neergelegd dat we gewoon een paar stapjes terug moeten doen als ik er weer op mag. Maar het is wel leuk om zo'n meisje op Duvel te zien rijden, ten eerste kunnen we haar onze manier van rijden aanleren, omdat ze nog een beetje minder ver is en ik vind het ook wel erg leuk hoe enthousiast ze is om het goed te willen leren.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 19:44

Wat goed van je dat je haar nu hebt gevraagd om op Duvel te rijden. Loopt hij de rest van de week ook of doet Duvel het nu ook tijdelijk rustig aan?

Voor je nieuwe 'bijrijdster' is het natuurlijk een goede uitdaging en leerschool, om op Duvel te kunnen rijden, echt super!!

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-04 10:12

De rest van de week wordt hij ook wel gereden hoor, onder andere door Duvels eigenares, twee keer per week en ook nog door de andere verzorgster. En er is een meisje dat met een ander paard ook al M2 gereden heeft, dat er af en toe even 20 minuutjes op zit, zodat hij hopelijk niet alles vergeet.
Maar Mariska rijdt hem dan nu op zaterdag, want dat is een dag dat en de eigenares en de andere verzorgster het druk hebben en op die dag rijd ik normaal altijd op Duvel.
Hij doet het alsnog wel rustiger aan, maar dat is op zich niet zo heel erg, we gaan straks wel weer opbouwen. En dan heel de winter fanatiek starten, hoop ik...