P.P. in galop door de woonwijk zonder cap

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

P.P. in galop door de woonwijk zonder cap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-04 16:05

Ik kwam net terug van de kapper, en wat ziet mijn oog? Drie meiden (circa 14 jaar oud), zonder cap, zonder zadel met alleen een hoofdstel op drie shetlandertjes. Ze crosten met kun pony's door druk winkelgebied vol met andere kinderen. Nou ik fietsen. Gingen die mutsen mij inhalen in galop Toen ging er een hond zo'n pony achterna, die koters lachen en nog harder in galop terwijl de hond ze achtervolgde. Blauw oog ZONDER CAP!

Waar zijn de tijden dat de penny-meisjes nog in de penny lazen dat je nooit zonder cap door een woonwijk in galop moest crossen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 16:07

Die cap inttereseert me niet zo
hun keus als ze hun kop graag open hebben liggen.

maar die arme paarden beentjes en hoefjes Verdrietig

Farah_

Berichten: 2510
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 16:09

Lekker verantwoord weer allemaal!
Arme beestjes...
Ook lekker handig om door een drukke woonwijk te gaan crossen straks rijd je iemand omver of val je eraf...zonder cap! Scheve mond
Dom!!

wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-04 16:09

runningkawa schreef:
maar die arme paarden beentjes en hoefjes Verdrietig

Ja inderdaad, vol in galop en maar lachen Waar zijn de lieve pennymeisjes gebleven (DAT IS SIELÚG!!!!) Verward

Hup zigzachend over de stoep, en dan weer over de straat. Voor bij een afslag galoperen zonder even eraan te denken dat er ook wel eens een auto/fietser enz aan kan komen. Ik bedoel soms moet ik ook wel eens een stukje door de woonwijk met mijn pony, om bij het ruitergebied te komen. Ik stap dan altijd rustig en stop voor elk kruispunt om te kijken of er wat aan komt.

Mensen verwachten niet dat er pony's in woonwijken komen en houden daar ook dus totaal geen rekening mee. Ze verwachten nooit dat er van die mutsen op pony's voorbij komen crossen terwijl ze net de hoek om willen gaan :N
Laatst bijgewerkt door wickedjazz op 02-07-04 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Eva_
Berichten: 6698
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 16:10

Arme beesjes!
Eigen schuld als de meisje vallen!

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 16:15

Mmmzz Lekker bijdehand ja.. Stel dat er een auto aan komt..Je moet er niet aan denken

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 16:30

Wat een debielen zeg... Heb geen medelijden als er wat met ze gebeurd, wel met die pony's dan Ach gut
Ik zag laatst ook 2 meisjes met 2 Shetlanders, 1 meisje ernaast en 1 meisje was ook aan het galopperen op het fietspad, zonder cap en veels te groot voor die pony, kind kon meelopen!

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 16:35

Bahbah wat een stelletje *pieeeep Schijnheilig *
Zijn ze niet lekker geworden ofzo Boos!
Arme shetjes!

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 16:46

Dacht dat je sowieso nooit op asvalt of stenen mocht galopperen Verward

Maar ja, ik vind ook dat je altijd met cap moet rijden,
Heb wel een schurfthekel aan dat ding, maar wat als ik val? Scheve mond

mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 16:50

runningkawa schreef:
Die cap interesseert me niet zo..
hun keus als ze hun kop graag open hebben liggen.

maar die arme paardenbeentjes en -hoefjes Verdrietig


vink ook! natuurlijk is het niet leuk als die kindjes hun kopen open hebben liggen, maar ze kiezen er toch zelf voor! en die arme shetjes.. dat is toch niet goed voor ze!! niet normaal joh..

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 17:00

T is hun eige schuld als ze op hun kop vallen, Maar voor die shetjes is t kei slecht voor hun benen, k heb vanaf t begin dat ik begon met paardrijden al geweten dat je niet op asvalt mocht galoperen. Ik heb ook een hekel om een cap te dragen, maar dat doe ik toch mooi wel, pas geleden nog was ik zo eigewijs om t bandje van m'n cap niet vast te maken, Nooit val ik van m'n verzorgpony af, en nu dus wel, gelukkig wel in t zand, maar k heb toch wel mooi 2 dagen met hoofdpijn rondgelopen, k denk de volgende x wel een 2e x na voordat ik weer zoiets stoms ga doen. 2 weken geleden mocht ik een buitenrit gaan maken op m'n verzorgpony, was k ff vergeten m'n cap op te doen! Gelukkig merkte ik dat net toen k wilde vertrekken. Maar ik vind t toch echt niet normaal, zonder cap én nog eens op t asvalt! die kinderen zijn geschift...

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 17:06

dit soort kinderen vallen bij mij in de categorie "galopmeisjes", die volgen op "pennymeisjes" dus.

zonder cap en alleen een hoofdstel kan ik me trouwens niet druk om maken
maar in een druk winkelgebied harder dan stap vind ik niet kunnen (zowiezo zou ik daar niet met een paard tussen gaan lopen, maargoed), en in galop over de straat Verward triest!

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 17:14

wij hebben dus ook van die debielen vlakbij onze stal staan.. 3 shetlanders en dus 3 meisjes.. die gaan in rengalop achter scooters aan op het asfalt gewoon Boos!:(:( ik stapte gewoon een keer rustig daar over dat asfalt.. hoor ik achter me een hoop gegil.. bleek dat één van die shetten op hol was geslagen en niet meer te stoppen was, ik moest gelijk van de pony af waarop ik zat voordat ie mee ging rennen. het duurde nog een poos voordat de shet eindelijk rustiger werd.. zulke meisjes zijn echt niet goed hoor Boos! Boos! Boos!

lightmorebh

Berichten: 1513
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 17:17

als ze nou zo graag willen crossen dan gaan ze toch naar het strand of het bos toe zou de politie is moeten zien!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 17:20

Ik zou me inderdaad nog het meest ergeren aan het feit dat ze weer het vooroordeel van asociale ruiters hebben bevestigd. Ook crossen door het bos is NOT DONE als er wandelaars lopen. In een groep met mensen hoor je te stappen en niet in volle galop langs te kachelen. En dat behoor je ook niet in het bos te doen.

Marloes0508

Berichten: 2927
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 17:23

vossebier schreef:
Ik kwam net terug van de kapper, en wat ziet mijn oog? Drie meiden (circa 14 jaar oud), zonder cap, zonder zadel met alleen een hoofdstel op drie shetlandertjes. Ze crosten met kun pony's door druk winkelgebied vol met andere kinderen. Nou ik fietsen. Gingen die mutsen mij inhalen in galop Toen ging er een hond zo'n pony achterna, die koters lachen en nog harder in galop terwijl de hond ze achtervolgde. Blauw oog ZONDER CAP!

Waar zijn de tijden dat de penny-meisjes nog in de penny lazen dat je nooit zonder cap door een woonwijk in galop moest crossen?


ff offtpoic : je bent zelf 15, en die meiden schatte je 14. Dus zij zijn koters en pennymeisjes? Tong uitsteken

maar dit is idd wel weer lekkr onverantwoordelijk, die cap moeten ze zelf weten, maar wat er wel niet voor ongelukken kunnen gebeuren in een winkelcentrum...

lightmorebh

Berichten: 1513
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 17:24

als je er de ruimte voor hebt kan dat best maar nartuurlijk moet je ook rekening houden met andere bewoners op aarde. nou ben ik er niet zo eentje die altijd in volle galop door het bos heen scheur hoor maar als ik de kans hebt ga ik toch een paar galopstapjes harder meestal maar 5 want dan kan het al niet meer vanwege meerdere bewoners op aarde

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 17:27

Als je vroeg genoeg gaat kan het wel hoor. Maar niet op zondagmiddag om een uur of drie. En al helemaal niet in de buurt van de grotere steden...

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 17:33

En er zal een klein kind onder zo'n pony lopen...

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 17:34

mmm net slim van ze hier kunnen ongelukken van komen, beetje onvrantwoordelijk bezig zo

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 17:42

Welke plaats was dat? Ik heb ook zoown kudde pennymeisjes in de buurt op shetjes. Die beesten lopen 6 uur per dag. Hebben ze eindelijk een daggie vrij, moeten ze "getraint worden"

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 17:47

ik zie ook wel eens van zulke randdebielen

gelukkig ben ik niet alleen op bokt een trut, maar irl trek ik dan ook mijn bek open
zelfs als ik met de vrachtwagen zoiets tegen kwam, dan zette ik de motor uit en zette ik die jong eens goed op hun nummer

en je wilt niet weten hoe boos ik dan kan kijken
whahaha k*tkinderen kruipen dan helemaal in elkaar
laatst nog toen was een kund een shetlander aan het vasthouden , en telkens sloeg ze tegen zijn kop aan met het uiteinde van het touw.. ikke in zijn achteruit en uit gestapt en kind veroot gescholden Bloos!

wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-04 18:59

Loezjuh schreef:
ff offtpoic : je bent zelf 15, en die meiden schatte je 14. Dus zij zijn koters en pennymeisjes? Tong uitsteken

Achja, ik vind dat ze zich nogal kinderlijk gedroegen, vandaar 'koters'. En ik vind ze pennymeisjes omdat ze als een stelletje bezetenen over het asvalt in een drukke woonwijk/winkelplein galoperen om alleen maar aandacht te krijgen (want in feite gaat het daar alleen maar om).

Knipoog

Peachy
Berichten: 1997
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 20:59

Tis inderdaad onverantwoord om zo door een woonwijk te crossen zonder cap. Alleen er werd hier ook gezegd dat je niet mag galopperen op het asfalt daar ben ik het niet helemaal mee eens. Onze menpaarden galopperen weleens! korte stukjes over het asfalt ( een paar meter maar) om sterkere pezen te krijgen, maar dit gaat dan dus om een handgalopje en niet om een rengalop! En dit gebeurt natuurlijk verantwoord.
Als ik zulke meisjes zou tegenkomen dan zou ik er toch wel wat van zeggen.

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 21:13

Ik stond een keer thuis mijn pony in te vlechten toen drie meiden op shets ook zo de bosjes uit kwamen vliegen om de straat op te galopperen.. bewust! Het duurde een kwartier voordat het oogwit van m`n pony weer weggedraaid was......