Het gaat weer goed met Bas!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Het gaat weer goed met Bas!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 16:51

Na een superlange rotperiode die een aantal van jullie wel gevolgd hebben gaat het weer de goede kant uit met Bas.

Voor wie het niet weten, Bas had luizen in zijn oren, een rotplek om te behandelen, al vanaf januari ben ik ermee aan het stoeien geweest om het weg te krijgen, maar doordat het op zo'n moeilijke plek zat ging datniet.
Bas ging er erg op achteruit, niet alleen die luizen waren vervelend voor hem, maar door de behandelingen werd ook ik voor hem een vervelend iets. Hij had geen vertrouwen meer in mij en ik zat soms jankend in de wei omdat ik hem niet te pakken kon krijgen na soms langer dan een uur liefdadig etc doen.
Hij moest me niet, was weer angstig en ik kon weinig tot niets met hem. Baalde verschrikkelijk, vooral toen mijn vermoeden werd bevestigd door DPB over zijn gevoel tegenover mij.

Na vele behandelingen van DA met zalfjes,wasjes en middeltjes hebben we besloten hem onder narcose helemaal kaal te scheren en hem zo te behandelen. Zo konden we hem zonder stress proberen van de luizen af te helpen.
Na het scheren is hij nogmaals onder zware verdoving geweest om zijn oren van binnen goed te reinigen.
En nu moest het eigenlijk de goedekant uitgaan, als het nu nog niet over was wist zelfs de DA niet meer wat hij doen moest. We hebben immers alles al geprobeerd.

En gelukkig gaat het de goede kant uit.
Bas is nu uiotgedost met oren- en vliegennet en ziet er misschien wat apart uit voor een shet, maar het belangrijkste is: De luizen zijn weg!
Ook zit hij beter in zijn vel, hij is een stuk vrolijker en laat zich weer pakken.
Z'n vertrouwen krabbelt langzaam terug.
Ik kan weer met hem aan het werk en daar lijkt hij ook weer plezier in te hebben. Z'n oren zijn nog wel steeds een moeilijke plaats en dat zal misschien nooit helemaal overgaan, maar je kan er iig weer bij zonder gesteiger,geduw en angst.
Ik ben weer zeer optimistisch nadat ik het op een gegeven moment niet meer zag zitten.

Stapje voor stapje gaan we weer verder, hem weer een blije pony maken en er samen wat leuks van maken
OK dan!


SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-04 18:47

Ik denk wel dat ze weer terug kunnen komen, maar bij goede verzorging en controle is die kans hopenlijk al minder.

Hoe hij eraan gekomen is ? Ik weet natuurlijk niets zeker maar weet wel dat hij gewoon niet verzorgd is voor ik hem kreeg. Hij had een worminfectie, nog nooit geënt, voelde aan als een vetklomp en kende geen borstels ( de eerste keer dat ik met een borstel aankwam stond hij te trillen als een rietje ) Z'n manen waren vuil en korsterig, zn staart netzo.

Zo'n lichaam en vacht is natuurlijk goed vertoeven voor parasieten.

Ik blijf hem gewoon eens in de zoveel tijd preventief wassen met Tea Tree en hou het in de gaten.


SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-04 23:14

jantina schreef:
Dat gaat vast goedkomen nu! Ik bedoel, als je hem gewoon schoon houd, dan komen er niet zomaar luizen. Toch?
Veel plezier samen, kunnen jullie weer lekker aan de gang. Wilde je hem niet voor een wagentje zetten?



jep, tuig en kar zijn er al, Bas heeft het tuig al aan gehad en het stond hem zo goed, ik zou hem zo voor de kar zetten Haha!
Nu nog even goed verdienen van de zomer met vakantiewerk en dan kan ik hem laten beleren

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-04 11:39

miepmiep schreef:
Dus als ik het goed begrijp heb je nu een kale pony met oorwarmers op de wei staan? Haha!



Ja iets in die geest Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Miiej, Selina, XladyX en 47 bezoekers