Het derde bokt-vosse-veulen onder de vrouw!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Het derde bokt-vosse-veulen onder de vrouw!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 22:18

De keuring was voorbij. Jantina had beloofd na de keuring op Udinde te gaan, dus moest ik er maar aan geloven Tong uitsteken
Na Ustinov van Ilindra en Hinke van Nimber, nu dan Udinde onder de vrouw. Onder de vrouw wel te verstaan, niet onder het zadel, want die hadden we niet op Knipoog

Udinde staat al wel voor de wagen, maar had nog geen zadel opgehad. Vanavond was dat dus voor het eerst. Met het aansingelen trok ze een bol ruggetje, maar na een keertje diep zuchten, maakte dat niet uit.
Mijn oude zadel paste helaas van geen kant. Dus mijn nieuwe zadel er maar even op. Dat lag een stuk beter, maar de singel was véél te lang Clown

Maar goed, het lag stevig genoeg voor longeren en wennen aan de stijgbeugels. Veel te wennen hadden we niet, want na 1 rondje een beetje staart aanknijpen was het wel goed. OK dan!

Tsja... nu wilde ik er eigelijk eindelijk wel eens op!
Ilindra was al meerdere keren gelanceerd van haar Us, Nimber rijd al stoere buitenritjes met haar Hinkepink, ik wilde ooooooook!!!

Dus zadel eraf, Jantina erop Bloos!
Mijn vader gaf me heel voorzichtig een pootje en daar hing ik over Udinde haar rug! OK dan!
Beetje klopjes geven, braaaaaf paard! De eerste twee stapjes waren onwennig, alsof ze me te zwaar vond.
Daarna bedacht ze dat het toch wel wat mee viel en stapte ze keurig vlot door.
Een keertje eraf, weer een keertje erover, beetje "schuifelen" beetje wiebelen.... hmmm... ik kan me geloof ik ook wel omhoog drukken.....
en *tjoep* been erover heen en zitten maar Pling

Ik zat wat ver naar achteren en durfde niet naar voren te schuiven, maar ik zat wel!!
Daarna eraf en weer er op hangen en rond stappen. Een heel rondje door de wei gestapt en toen had ik een zere buik van haar hoge schoft.

Nu dus rap een kortere singel ritselen en .... ik denk dat ik dan volgende week met oma Berber mijn eerste buitenritje maak Cool

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 22:21

Gaaf Haha!. Wat een geweldig gevoel he, op je eigen veulentje zitten Knipoog.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 22:21

Woei leuk zeg! Vandaag ging een door mij ingereden paard voor de keuring. Hij was een beetje te in het Gelders Type en niet zo modern als ze de paarden tegen woordig willen zien! Maar hij heeft zo'n geweldig karakter Haha!

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 22:23

x
Laatst bijgewerkt door janna op 21-03-22 09:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 22:28

Super OK dan!
Wat braaf van haar (had eigenlijk ook niet anders verwacht).
Nu idd snel een andere singel regelen.
Ik zie ons volgend jaar al rijden met ons drietjes over de hei

Ook hier en nieuwtje, Ustinov heeft voor het eerst voor de sleep gestaan en deed alsof hij er al jaren voor liep.
Zaterdag gaat hij onder het zadel, zondag en maandag nog even slepen, dinsdag mee naar les, woensdag vrij, donderdag en vrijdag nog even slepen, en dan......zaterdag voor de wagen

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 22:29

Zo, gaat goed

Snel foto's he!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 22:31

Welke maat singel heb je trouwens nodig, heb hier nog wel wat liggen.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 22:35

Gaaaaaaaaaf!!
Super Jantina, maar had ook niet anders verwacht. Vanmiddag ben ik bij Kim geweest en heb ik Hinke onder het zadel gezien, die is idd écht braaf, gaat Udinde vast ook lukken!
Ik vrees dat ik je niet aan een singel kan helpen, mijn singels zijn ook gemaakt voor kortbenige dikbuikpaarden Haha!

Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 07:31

Hoi,

Super he! En dan nog zonder zadel ook zeg! Ik moest voor Taliesin een langere singel kopen toen ik er voor het eerst op ging Bloos! maar nu kan de kortere er weer aan

Judith

dekker
Berichten: 17
Geregistreerd: 01-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 08:41

Dat zijn nog eens leuke berichten. Je volede je zeker de gelukkigste persoon op de wereld. Nu maar hopen dat je er heel veel plezier aan zult beleven!

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 08:43

oow wat gaaf!!
(heb zin in over 3 jaar, en in een slank lichaam dan + )

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 08:50

Gelijk maar zonder zadel ook dan Haha!
Wat goed dat ze zo braaf was!
En dat je een kortere singel nodig hebt geeft ook moed, of niet *LOL*
Ben benieuwd naar jullie eerste strandritje, dat moet vast heel gaaf zijn.
(en als je valt, val je zacht Knipoog )

lynn
Berichten: 357
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 08:54

Wat gaaf, een week of 4 geleden heb ik Ammon mijn nieuwe Duitse kanjer voor het eerst gereden. Maandag zadel erop en hangen, dinsdag zitten, woensdag rijden... echt te gek is dat.
Gisteren heeft er voor het eerst iemand anders op zijn ruggetje gezeten en die vond hem een echte kanjer om te rijden.
Suc6 met je mooie meisje.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 09:14

*wow* wat gaaf zeg.
Wat goed van je om ook nog zonder zadel op te stappen OK dan!

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 09:21

Heey super joh! Haha! Hopelijk vind je snel een korter singeltje dan kun je lekker aan de slag!! OK dan! We verwachten loop vd tijd wel Cheese! he? Haha!

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 10:19

OK dan! OK dan!
die udinde heeft het je echt toch nog voor geen meter moeilijk gemaakt hé Haha! ! superleuk beestje lijkt me!!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-04 10:30

Ik voelde me de hemel te rijk. Eerst afgelopen maandag een mooie dag op de keuring met mijn brave paard en dan nu zo erop! Ze vond het helemaal niet eng. Een beetje gek, dat wel, maar ze trok niet 1x haar rug bol.
Eigelijk verbaasde ik mezelf erover dat ik het helemaal niet eng vond. En dan zo zonder zadel, ik kon er zo weer afglijden, had niks om aan te blijven hangen. Alhoewel ik met zadel wel lekkerder zit, ze heeft nogal een schoft Tong uitsteken

Dees

Berichten: 18914
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 14:04

Goed gedaan wijffie!
Maar eh... wel voorzichtig aan blijven doen hoor, want de bokt-ziekenboeg ligt ook vol van al dat gepruts met jonge peerden Knipoog

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 21:46

jantina!!!! wat stoer van je zeg! en wat een brave vos heb je toch!
Ik zal binnekort even het verhaal van de 3 boktvossen opschrijven voor de bokkers die geen idee hebben waar het overgaat *LOL*

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 08:46

Heerlijk dat ze zo makkelijk op alles reageerde, maar jullie kennen elkaar ook al door en door dat scheelt ook.

Ben zelf nu ook bezig met mijn 3 jarige en gaat ook super. Snap het gevoel wat je nu hebt Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 15:42

Heb je al foto's, we zijn erg nieuwsgierig Schijnheilig

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-04 17:23

Nee geen foto's en ook nog geen crash. Ik heb er nog niet weer op gezeten. Vandaag moest ik werken en het is nu klote weer Boos! Dat zal je altijd zien.
Misschien klaart het vanavond op, dan kan ik dan nog wel even. Maar ook dan zal ik denk ik wel geen foto's hebben. Ik wou dat mijn fotograaf eindelijk eens thuis kwam Verdrietig

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 17:32

Wat gaaf zeg! Ik wil wel snel foto's zien hoor Knipoog