Buitenrit: meer achterwaarts dan voorwaarts

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
obelixje

Berichten: 701
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: Dongen

Buitenrit: meer achterwaarts dan voorwaarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-04 18:02

Vandaag had ik mijn debuut buitenrijden. Ik heb obelix nu een half jaartje en het dressuren gaat op zich goed. met mijn angsten gaat het ook een stuk beter, ik durf weer meer te rijden en dat geeft een ontzettend goed gevoel.

Nou, dan wordt het dus tijd voor de volgende stap: Buiten rijden Ik had renaat gevraagd met mij mee te gaan, omdat Ollie heel gemakkelijk is en eigenlijk altijd doorloopt. Renaat kwam mij ophalen en vanuit ons zijn we de weg op gestapt. Bij ons voor de deur begon ie al te etteren. hij ging weer eens alleen maar achteruit.... (dat heeft ie met dressuren ook een tijd gedaan, maar in de bak kan ik hem er nu weer goed doorrijden). Ik heb hem dus tegen de muur gezet met z'n kont en toen liep ie weer.

Wij dus weggestapt en het eerste gedeelte ging wonder boven wonder erg goed. OK dan! Ikke dus helemaal blij! maar toen kwamen we bij een kruising, en daar had ie geen zin meer dus begon ie weer. het liefste gaat ie dan overeind staan en achterwaarts. Tja, en wat doe je dan....... Ik heb hem toen ong. 100 meter achteruit laten lopen (wel de goede richting in *LOL* ) en daarna nog eens geprobeerd hem om te draaien. Eindelijk liep ie weer voorwaarts! Pling

We hebben het ritje maar kort gehouden, maar ik denk toch dat ik het vaker moet gaan doen. het fijnste is dat ik mijn angsten op de momenten dat zoiets gebeurt, wel de baas ben. dus ik kan hem wel echt rijden dan, en dat scheelt natuurlijk!!

Na het ritje weer lekker op stal gezet en hem een knuffel gegeven, want obelix is toch wel erg lief Schijnheilig Lovers

nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 18:41

jee wat knap zeg dat je naar buiten bent geweest.je hebt vast een voldaan gevoel.een meisje wat ik ken heeft ook zo'n paard als hij iets niet durft gaat zo gewoon achteruit en dan gaat tie wel hahaa raar he??over de brug??achteruit.maar soms ook wel vooruit hoor.ligt volgens mij aan zijn stemming.maarja op naar het zomer weer .kan je lekker alleen met je obelix naar buiten.toppie!!

obelixje

Berichten: 701
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-04 18:47

haha, tja, 't is wat met die beesten... alleen het irritante is dat ie eigenlijk niet echt bang is, maar gewoon aan het uitproberen is. Naderhand looptie gewoon langs al die 'enge' dingen. Gelukkig reageert hij niet op auto's.

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 18:50

Weet je het is net of alle paarden hebben afgesproken dat dit een etter-manier is... Sikiley flikte het me toen ik haar net reed ook altijd; hoppaaah achterwaarts richting sloot. Op een gegeven moment bedacht ik mij dat zij ook geen natte voeten wilde hebben en hield op met voorwaarts drijven, laat dan maar dacht ze toen blijkbaar, want ze heeft t nooit meer gedaan Lachen
Goed dat je zo hebt doorgezet!

obelixje

Berichten: 701
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-04 18:55

haha, das wel een goeie!! fijn dat ie toch ook maar geen natte voeten wilde Haha! anders lag je daar Verward ik hoop maar dat obelix hetzelfde doet... hij vind 't iig niet leuk om tegen een muur aan te lopen (dus zet ik 'm als het kan ergens met z'n kont tegen, dan looptie vanzelf weer vooruit )

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132048
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 19:12

Ik vind het hartstikke knap van je dat je de stap genomen hebt !
't Zal vast allemaal wel wat onwennig zijn, maar oefening baart kunst.
En met de trouwe Ollie ernaast kan het toch haast niet mislukken ? Knipoog

Hoe gaat het verder met Obelix, is ie weer helemaal de oude ?

obelixje

Berichten: 701
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 00:14

ja hij loopt op zich weer goed (zowel voorwaarts als achterwaarts Knipoog) dus dat is alweer een groot voordeel. ik ben weer flink aan het lessen, zodat ik na mijn korte tussenstop in afrika (3 weken) weer eens wat kan inschrijven. hopen dat het lukt!!

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 11:35

Ik vind dat jet het goed hebt opgelost. Gewoon zijn eigen trucjes tegen hemzelf gebruiken. En nu doorzetten, he. Knipoog

NehnaDagmar

Berichten: 3949
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 11:40

Hmm ja ik ken het
Gisteren reed ik in de buitenbak en ging ze ook in de achteruit, toevallig bij een stukje stroomdraad dus ik liet haar gewoon achteruit lopen totdat ze een dikke schok in haar kont kreeg *LOL* Toen wou ze ineens wel vooruit..

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 11:49

in Dongen??
Ik heb niemand voorbij zien komen met een achteruit lopend paard eigenlijk..Haha!

obelixje

Berichten: 701
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 12:24

haha, het was in de oude baan (ik heb gelukkig niet HEEL dongen in z'n achteruit gedaan Haha!:D:D)

En ja, in de bak heeft ie het ook al eens gedaan, en toen istie zelfs een keer met z'n voorbeen over de bakrand gegaan. en zelfs daarna is hij zo dom geweest om het gewoon nog eens te proberen Verward

Ik denk dat hij vandaag in de les wel wat spierpijn zal hebben, maar ja, eigen schuld dikke bult

Llover

Berichten: 542
Geregistreerd: 26-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 12:31

das niet de bedoeling nee dat ie achterwaarts blijft gaan, hihi.
succes ermee. geen tips sorry, ik ken het.

Llover

Berichten: 542
Geregistreerd: 26-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 12:32

ik kon soms ook drijven wat ik wou maar niks hielp.

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9315
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 12:36

dat doet mijn pony ook altijd dan maar achteruit de goede kant op he .

als ik even later dan verder ben loopt ze weer gewoon normaal.
maar ik probeer haar toch gewoon voorwaarts te houden.
maar ik vind het wel irritand zie je al die mensjes kijken wat is die aan het doen.

obelixje

Berichten: 701
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 12:46

haha ja, inderdaad! vooral als je in eerste instantie bijna in hun tuin belandt Knipoog Natuurlijk heb ik geprobeerd hem voorwaarts te houden en gelukkig lukte het uiteindelijk ook, maar het was toch vrij lastig......

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 14:39

sorry; het eerste wat ik dacht bij je titel: "dan draai je hem toch gewoon met z'n kont de goede richting op..." Schijnheilig

gaat vast steeds beter !!!

obelixje

Berichten: 701
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 14:44

haha, als dat eens zou lukken!!! maar in procenten heb ik toch denk ik nog wel grotere stukken vooruit gereden dan achteruit. Met dank aan ollie, het liefste buitenrijdpaard dat ik ken Haha!

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 16:48

Goed hoor dat je hebt doorgezet en je angst de baas was OK dan!
Vanaf nu zal het denk ik alleen maar beter gaan, als je maar blijft oefenen

obelixje

Berichten: 701
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 21:08

ja dat klopt ook. Vandaag in de les dacht ie me weer te slim af te zijn, maar dit keer kon ik het goed oplossen. daarna heeft hij super gelopen. helemaal los door z'n lijf en goed meewerkend!!