Kinesist op bezoek geweest bij mijn sukkelpaardje.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieke

Berichten: 641
Geregistreerd: 27-01-04

Kinesist op bezoek geweest bij mijn sukkelpaardje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 17:46

Wat voorafging.
Vorige vrijdag had de veearts die bij mijn vriend thuis voor de beesten komt er nog naar gekeken... Het probleem:slepende achterbenen. (In een topic een tijdje al geleden heb ik toen mijn paardje zijn probleem uitgelegd(spierafbraak) Ik heb toen stap, draf en galop onder het zadel moeten doen op de baan. Conclusie; correct in alle gangen, tja..slepen.... Dat zag de veearts dan ook en hij zei dat het links achter iets erger was. Waardoor het kwam kon hij me ook niet zeggen. Dus....de derde veearts al die me geen oorzaak en oplossing kon geven. Het enige dat hij me zei was dat mijn paard goed liep en dat dat slepen kwam doordat ik té braaf met hem was. Verward

Het zou volgens de veearts tussen MIJN oren zitten.....het lag niet aan het paard. Boos! Ik kon dat nog steeds niet geloven en heb dan maar eens een kinesist voor paarden gebeld(via kennissen had ik al veel positief over haar gehoord) Mijn vriend verklaarde me al voor gek, want hij gelooft de veearts en moest dit dan maar niet weten vond ik. Cool

Vanmiddag kwam ze dan een keer kijken. Allerlei proeven en buigingen voerde ze uit. Poker vond dit niet altijd even leuk. Maar uiteindelijk zit het dus NIET tussen mijn oren...maar scheelt er dus werkelijk iets aan de rug van mijn paard. Ze heeft enkele wervels gekraakt en de spieren gecontroleerd. Nu moet ik hem een week laten rusten, dan een weekje rustig opbouwen(voorwaarts rijden, met lange hals) en dan een week rijden en hem iets hoger instellen. Na drie weken komt ze nog een keer langs. Ze vertelde me dat ik dus binnen twee weken al op een totaal ander paard zal zitten.
Je kunt niet geloven hoe blij ik ben dat ik iemand heb gevonden die me werkelijk kan en wil helpen. OK dan! Ik moest het gewoon even kwijt op Bokt. Knipoog

Shettiefan
Berichten: 304
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 19:01

Ik ben heel blij voor jou en jouw paard, wat goed van je dat je je niet op je kop liet zitten door die veearts. OK dan!

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 19:05

Eh, misschien een beetje een blond vraagje, maar wat is een kinesist?

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 19:53

Wat goed dat je verder ben gaan zoeken. Zo zie je maar, dat je toch op je gevoel af moet gaan.

Ik hoop dat je paardje echt zo goed wordt, als zij zegt. Hou je ons op de hoogte?

Nieke

Berichten: 641
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-04 10:40

Suzan schreef:
Eh, misschien een beetje een blond vraagje, maar wat is een kinesist?



Haha! Iemand die spieren en ook gewrichtsproblemen behandelt, ze heeft enkele wervels gekraakt(gemanipuleerd zegt ze zelf) bij mijn paard. Cool

Binnen drie weken komt ze terug langs, ik hou jullie zeker op de hoogte. Knipoog

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-04 10:55

Wat fijn dat je nu iemand hebt die je wel kan helpen.
Heel veel succes en ben beniuewd over een paar weken OK dan!