Trailertroubles *zucht*

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Trailertroubles *zucht*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-02 21:28

Je kon er op wachten natuurlijk...

Wij hebben 6 jaar geleden een trailer gekocht. Atec, goeie kwaliteit etc. Prima dingetje, en destijds hadden we ook geen paarden die de boel afbraken. Hamara rende er alleen maar hard in en Jopie wilde er hoogstens niet in. Beiden hadden één grote fobie: met minder dan 4 benen aan de grond te komen. Dus die bleven altijd keurig staan. Daar kwam 4 jaar geleden heel plotseling nogal wat verandering in. Ipv een lieve goeïge merrie hadden we een heet angstig paard: Hercules. Die heeft voor behoorlijk wat guldens, florijnen en eurotjes aan dat ding verspijkerd (duizenden guldens). Hercules liet zich vallen etc etc. Doodeng af en toe met zo'n trailer achter je die alle kanten opgaat, behalve vooruit lijkt wel. Heb vaak zat met gierende zenuwen, hart in m'n keel en zowat in mijn broek piesend in de auto gezeten. Was echt geen pretje, en dan viel het nog mee, want het waren alleen de bochtjes. Ik heb er ook bij in gestaan, en die maaiende hoeven maatje 5 zal ik niet zo snel vergeten (daarna las ik pas dat je dus nooit in een rijdende trailer met paard moet gaan staan, onwetendheid denk ik).
Goed, inmiddels hebben we ook al weer 2 jaar een leuke volbloed arabier. En het kon natuurlijk niet uitblijven: die heeft dat gegein 'overgenomen'. Weet niet hoe, maar hij trapt de hele trailer aan gort. Hercules is er mee opgehouden, maar Jopie en Voltrack beginnen nog maar net. Leuk is anders kan ik je vertellen.
Nu is dat op zich al erg genoeg, vooral in de zin van frustraties (je weet op het laatst echt niet meer wat je moet doen). Het verwonderlijke is dat ze het keer op keer presteren om de rubberen gietvloer (schijnt nogal onverwoestbaar te zijn) kapot trappen. Je rijdt niet elke week naar de trailerboer om het bij te laten werken, dus is het een keer nat geworden, eronder gekomen... op zich nog niet zo'n heel erg probleem, ware het niet dat ze ondertussen ook al de coating die over het hout zit ooit eens kapot hebben gekregen. Je raad het al (het is hier een groot feest!): vloer verrot. Hij houdt het nog best wat jaartjes uit, maar... wij hebben van die leuke monsters die niet stilkunnen zitten/staan. Risico is dus groter, etc etc... Of te wel: i love vicieuze cirkeltjes... We moeten aan de nieuwe trailer.
Graphaft! Het is alleen zo dat dat waarschijnlijk ook niet direct iets oplost, alle trailers zijn nl voorzien van rubberen gietvloeren (oh onverwoestbaarheid), met daaronder een stevige houten bodem... Nu kunnen we waarschijnlijk nog 2 jaar doorkarren met deze trailer, dat achten ze bij Atec 'doenlijk'. Nieuwe atec is fl 15000 ongeveer. Maar wanneer gaan die knollen dan eindelijk 'zitten' en blijven ze 'zitten' en gaan ze niet liggen zoals Hercules al 2x gedemonstreerd heeft (als je dan 't deurtje opentrekt schrik je je echt het apelazerus kan ik je verzekeren)?
Ik kan nog steeds niet helemaal vatten waarom een 6 jaar oude trailer nu al verrot is?! Gaat mij een beetje snel. Zo'n houten vloer (hardhout mag ik hopen) gaat toch veel langer mee? En waarom hebben ze dat van de zomer toen hij ook al gerepareerd is niet gezien? Ik ken mensen met trailers van 20 jaar oud... Misschien toch inferieure kwaliteit? Ik heb echt geen idee, baal als een stekker dat míjn paard nu ook al begint en hier dus óók debet aan is! Ik wou dat ze gewoon normáál waren... want ik begin toch echt te geloven dat wij de enige niet-normale paarden hebben wat trailers betreft.

Fiew, dat ben ik ook weer kwijt Lips are sealed

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 21:36

Enorm prut!

Ik zou dan eens kijken naar een ifor williams,
zijn geen mooie trailers maar gaan vaak wel een eeuwigheid mee, misschien dat hij bij jullie dan wel de 2 jaar volmaakt Haha!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-02 21:51

Hij zou voor onze intensiteit (qua gebruik) dus ong 8 jaar meegaan. We hebben hem nu 6 jaar, plus 2 jaar.
We hebben laatst op het symposium in Utrecht een Ifor Williams bekeken. Het commentaar was: dat hengstenschot is te slap, dat tussenschot blijft nooit rechtop, dat wandje traptie zo doorheen. (wat de boer niet kent, dat vreet 'ie niet)...

Ik wou dat er ergens een crashtest van trailers was, en dan kijken hoe lang die trailers het volhouden, maar zoals het er nu naar uitziet wordt het een flinstone wagen van beton... Huilen Mijn vader is nogal te spreken over de kwaliteit van Atec, de service etc, dus hoogstwaarschijnlijk wordt het gewoon een Atec Olympialine. Eigenlijk wil hij een vrachtwagentje, misschien is dat wel een goed idee, maar hij is een beejte te lui om nog zijn vrachtwagenbewijs te halen (als hij dokt haal ik het en dan rijd ik hem van hot naar haar... goeie deal?), en het kan wel met BE, maar dat vindt hij zelf niet zo prettig (hoorde ik iemand eigenwijs zeggen?)...
Ach, ik spui nog wel wat ideetjes, juist op het moment dat ze achter ons een nieuwe truc uit proberen (laat je vallen door de bodem... lalalala).

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 13:23

hahah jullie sporen echt lekker daar Tong uitsteken .

Misschien kan je jopie aanbieden bij een trailer fabrikant om als testvarken te bruiken Tong uitsteken . Je weet maar nooit.

Kwijl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 14:05

Ik heb dus ook een Ifor Williams, inderdaad een beetje lompe trailer maar wel ideaal in gebruik.
Ook mijn paarden kunnen aardig klieren op de trailer maar dat viel me pas op toen ik een keer een andere trailer mee had omdat die van mij in onderhoud was.

Er ligt een aluminium bodem in met daaroverheen een hele dikke rubbermat, werkt perfect.
Verder is alles gegalvaniseerd of bekleed met aluminium.
Hij is van binnen erg ruim en licht en mijn paarden lopen er makkelijk in.
Mijn vorige Ifor Wlliams is ruim 20 jaar meegegaan, toen werden de zijkanten en bodem slecht (die waren nog van hout).
Deze moet zo´n beetje de rest van m´n leven mee gaan Haha!