Pony op straat

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Pony op straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 23:48

Zit je lekker te Bokken, gaat opeens de telefoon.
"Half twaalf, welke gek belt er nu nog?" is het eerste wat je denkt.
'De gek' die belde was een kennis die een paar honderd meter verder woont. Hij vroeg heel vriendelijk of we even onze pony konden vangen omdat hij op straat liep!
In vliegende vaart erheen natuurlijk en gelukkig! konden we hem vrij snel vangen.
De massaal uitgelopen buurtbewoners, drie in totaal, durfden hem niet te pakken. Ze kennen hem en z'n bijtgrage buien Bloos

Nu staat hij in de tuin bij te komen. Hij is behoorlijk geschrokken, maar heeft verder geen wonden of iets.
Nog even heel snel het hek gecontroleerd en van vijf palen zijn de bovenste twee draden los (prikkeldraad). Hoe dat kan zonder dat hij wonden heeft, geen idee Verward

Vorig jaar liep er hier in de buurt een gek rond die het leuk vond om paarden en pony's op te jagen tot ze door de hekken gingen Boos!
Ik hoop maar dat onze pony "gewoon" ontsnapt is.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 09:52

Het is een Shet van 1.10m die geen respect voor stroom heeft, vandaar het prikkeldraad. Stroom hebben we wel geprobeerd, maar daar loopt hij zonder op of om te kijken doorheen (vond de boer niet grappig).
De draden staan ongeveer op 35, 70 en 100 cm. Ik denk niet dat hij dat springt, zeker niet zonder zich te verwonden.
Hij heeft echt niets, nog geen plukje manen kwijt.
Gelukkig stond hij in de zomerwei, want de winterwei ligt langs een doorgaande weg, waar 70 km/u gereden mag worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 18:10

Het hek is weer gemaakt en de wei is doorzocht. Resultaat: 1 aansteker gevonden, die er gister zeker niet lag!
Waarschijnlijk is er dus toch een vreemde in de wei geweest Boos!
Ook gezien zijn reaktie toen ik hem terugzette. Hij bleef bij het achterste hek heen en weer draven en galopperen, terwijl hij normaal bij het voorste hek staat in afwachting van een knuffel of snoepje.

Vanavond en vannacht maar een keer extra kijken.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 21:59

Net weer even wezen kijken en hij is echt zielig. Hij durft niet goed naar het voorste hek te komen, rent bij het minste geluid weer naar achter.

Morgen gaat hij terug naar de winterwei!
Het inrijden moet maar even wachten tot hij weer wat (zelf)vertrouwen heeft.
Straks maar weer eens kijken en eventueel nog maar een nachtje in de tuin.

Phia, als Snorremans en WB een nacht bij elkaar blijven hou ik geen wei over. Het omploegen is dan al gedaan, blijft het inzaaien over en daar is het nu het moment niet voor.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, laura22, VosjeN, xDeena_ en 55 bezoekers