Iwaldo in de lappenmand :~( UPDATE: nog zieliger...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Iwaldo in de lappenmand :~( UPDATE: nog zieliger...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-02 20:32

Had ik een meeting met Ilona en steef, en afgesproken dat ik Waldo even voor zou rijden... heeft ie een singeldrukking! Verdrietig Had hem al helemaal gebandageerd en toen deed ik de deken af en zag ik het. Ik denk dat het inde jacht is gebeurd of gisteren toen iemand anders hem reed (want anders zou ik het vreemd vinden dat zij het niet eerder gezien had) Balen. Ik heb speciaal een singel gekocht zonder elastiek uiteinde dat ze hem niet zo strak aan zouden trekken, is ie nog te strak gedaan Boos!

Maargoed, steef en Ilona hebben hem even bewonderd tijdens het stappen aan de hand (je moet toch wat) en ik heb de stal even laten zien. Gezellie Lachen

Maar toen ik 's middags nog eens afgespoten had en ging stappen, wilde meneer heel graag rollen in de bak dus dat mocht wel van me. maar toen stond ie op en liep ie heel vreemd met z'n hele hoofd gekanteld. Dus ik schrok me kapot, Verward dacht dat ie iets verdraaid had ofzo. Toen bleek dat ie zand in z'n oog had... een heleboel, en hij kreeg het er niet uit. Terug op de poetsplaats geprobeerd om het met een schone natte spons eruit te krijgen maar dat liet ie niet toe, en tranen deed ie ook niet dus dat schoot niet op. Op een bepaald moment ging ie aan mn trui schuren, en ging er iets uit. Met praam om en assistentie hebben we geprobeerd zoveel mogelijk het oog uit te spoelen met spons maar onder het ooglid zit nog steeds wat. Ik hoop maar dat ie dat zelf een beetje eruit traant, anders moet de veearts het maar uit komen spoelen Verward want hij laat ons er niet meer aanzitten Frusty

Ik vond het zo naar en akelig, Waldo met z'n oog dicht, hij had er zo'n last van. En dan die drukking op z'n buik... arm paard. Hij kan ook niets zeggen van 'dat doet pijn'ofzo... alleen zielig kijken. Had intens medelijden met hem. Vooral toen de beloofde wortels ook nog eens op bleken te zijn Frusty Verdrietig
Laatst bijgewerkt door Laura op 12-02-02 19:57, in het totaal 3 keer bewerkt

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 20:50

Agossie, hij was vandaag toch wel heeeeeeeel snielig he? Ilona gaat zo een meetverslag maken als ze nog tijd/zin heeft dus die komt zo! Lachen

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-02 20:55

Cool... een echt Ilona verslag Haha!
Jah Wal was echt niet stoer meer vandaan maar snielig... snik Verdrietig Hoop dat ie morgen opgeknapt is. Vind het helemaal vervelend als mn dieren zich naar voelen... arm ding. Maar mensen, straks dus allemaal Ilona's coole verslag lezen Lachen

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 20:57

wat is er met die paarden, berdien is ook al neit lekker... alleen op een andere manier... ze is een beetje aand e schijterij... nou geef Waldo maar een dikke knuffel en beterschap van me!

toontje
Berichten: 94
Geregistreerd: 28-10-01

kamille thee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 23:01

hoi je kan kamille thee maken en dat met een schone doek op iwaldo's oog doen. het helpt erg goed wet ik uit ervaring.

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 23:41

ach arm paardje die heeft duidelijk niet echt zijn dag vandaag Boos!
hopelijk is ie snel weer beter geef hem morgen maar wat extra worteltjes dan!!
zal je altijd zien als er iemand komt kijken he Knipoog

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 10:15

Agossie.... arm paard!

Kaminka heeft ook eens een oog vol zand gehad (ze heeft namelijk altijd jeuk aan haar ogen en als ze gaat rollen wrijft ze extra met haar knar door het zand... Frusty ), dit heb ik er voorzichtig uit weten te halen met een papieren zakdoekje in een punt gevouwen. Zo kon ik het zand er als het ware "uitscheppen", gelukkig had ik wel hulp om Kaminka's hoofd goed stil te houden. Anders eens wat sedalin proberen als je er echt niet aan mag komen?

Succes ermee!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-02 19:57

Update ------> Gelukkig was vandaag het zand uit z'n oog, hij had dus toch goed getraand. Overigens baalde ik wel als een stekker want ik had tegen de staleigenaar gezegd 'hou het even in de gaten en bel anders maar' en om half 1 's avonds gaat mn mob... ik in de stress.. was het een of andere domme turk die nummertjes aan het proberen was Boos! Boos!

Maar goed, vandaag was ie nog zieliger, eerst moest ie in de molen stappen en daar heeft ie al eenhekel aan... toen kreeg ie het voor elkaar om zo langzaam te lopen dat het schot helemaal door zn kont weggeduwd werd Haha! Zielig paardje. Het oog was weer goed en de zwelling van de singel minder, maar hij moest beslagen worden en toen was ie te kort gekapt Frusty Bloeden... Dus liep ie ook nog eens half kreupel aan een voetje. Toen kon ik het niet meer aanzien Verdrietig en heb hem namens alle bokkers maar even een super dikke knuffel gegeven .... Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 20:06

He wat een pechvogel de afgelopen dagen.
Geef hem inderdaad maar heel veel knuffels van ons. Lovers

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 23:31

gossie, t zit em echt niet mee de laatste dagen! Wens em maar beterschap van mij!:)

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 23:37

Wat ontzettend slordig zeg van die smid! Als het ging bloeden heeft hij wel heel erg kort bekapt! Geen goed woord voor over Boos!

Wat ontzettend sneu zeg, alles komt ook wel even tegelijk! Hopen dat het weer beter wordt, kan hij lekker de wei in, knapt 'ie vast van op!

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-02 23:38

ah, das wel heel veel pech achter elkaar..
dikke knuffel van mij hoor! Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 10:56

Laura schreef:
[maar hij moest beslagen worden en toen was ie te kort gekapt Frusty Bloeden...
[/quote]

Ze moeten hem wel hebben he?
Arm paard.
Was die smid erg lomp of heeft Iwaldo moeilijk hoeven?

Geef Iwaldo nog maar een dikee knuffel!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 11:02

Dat is minder leuk zeg
Geen hem nog maar een dikke knuffel
Wel een beetje knullig van de smid, of is íe zo moeilijk?

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-02 11:09

nee Wal stond heel braaf op de wasplaats te wachten (super braaf want ik liep hem na het afspuiten naar stal (waar ie biks in de bak had) en toen moest ik hem terugzetten op de wasplaats voor de smid. Dus deed ie al braaf, hoewel ie best wist dat ie brokken had *LOL* Wal is altijd lief bij de smid, doet geen pas verkeerd. Smid gaf het zelf ook toe hoor dat het een foutje was, bloed was er niet zoveel maar toch wat. Jammer, want normaal gesproken is onze smid heel goed, Wal doet altijd 6 weken met zn ijzers en is er nooit eentje kwijt (afkloppen, want ik zei ook dat ie het afgelopen jaar weinig problemen had qua gezondheid Frusty }> )

Maar als het goed is zou het na een dag of misschien twee niet zo gevoelig meer zijn. Smid gaf toe dat het stom was. Achja, die man vergeven Haha! Maar wel medelijden met Kwalleball het braafste liefste schattigste paard van stal die het weer allemaal over zich heen krijgt... Lips are sealed Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 13:26

Ahhh, wat sneu. Ik had dit hele Waldo verhaal gemist....
Maar wat een vertrouwen in mijn schrijfkunsten.... Bloos