Super Jurga gemeet en Oatske na acht jaar weer terug gezien.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Super Jurga gemeet en Oatske na acht jaar weer terug gezien.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-02 00:41

Ja, ja.. vandaag was het zover.... tussen tien en elf uur zou ik bij Jurga zijn om een heerlijke buitenrit te maken met Super Jurga en Harald. Tevens zouden Ilona en ik nog bij mijn vroegere Fries (Oatske) langs, die ik al acht jaar niet meer had gezien. Verdrietig

Om elf uur ging mijn telefoon.... dat was Ilona, met de vraag waar ik nu ongeveer was... eeeeeh... nou ja.. in mijn bed dus.. Had me weer eens ontzettend verslapen... Gaaaap Ben dus maar even rustig wat bijgekomen, me aangekleed en nog een paar tellen gebokt. Toen moest het maar gebeuren.. ik ben in de auto gestapt en richting Lunteren gereden. Onderweg, op de A28 tussen Meppel en Zwolle, ter hoogte van afrit 22, was er een enorme idioot die zo ontzettende kleefde dat deze mijn auto raakte... Boos! Ikke boos en geschrokken Bloos en dus maar de politie gebeld. Nou ja, ik vervolgde mijn weg gewoon en was rond twee uur uiteindelijk in het beeldschone Lunteren. Ik kreeg een geweldig onthaal van de twee mini Jurga dogs Lovers we zijn nog even binnen geweest, maar vrijwel direct zijn Ilona en ik vertrokken richting Renkum, waar ik de Friese merrie Oatske na acht jaar eindelijk weer eens terug zou zien. Ik was al jaren naar haar op zoek en een aantal weken geleden vond ik haar eindelijk. Eenmaal daar aangekomen werden we door de eigenaren enorm vriendelijk onthaald. Ik had wat foto's en kranten artikelen voor ze uitgeprint uit de tijd dat ik Oatske kende. Dit vonden ze echt ontzettend leuk en waren ze dacht ik ook wel blij mee. En ja.. toen naar het land.. we hadden haar al zien staan toen we aan kwamen rijden, maar nu zou het dan echt gaan gebeuren.. ik zou Oatske weer zien. Eenmaal daar aangekomen heeft de eigenaresse haar uit het land gehaald en even naar binnen gehaald. Ondertussen was ik dus druk aan het klessebessen over Oatske en foto's aan het maken. Helaas.. Oatske was niet onder de indruk en keek super verveeld. Wel bekend eigenlijk.. want dat deed ze voorheen ook altijd. Ze vertelde hondertuit over Oatske en zei tevens dat ze er verder niemand op laat rijden. Dit omdat ze best wel moeilijk is. Even later vroeg ze me of ik niet zin had om haar even te rijden.. Hartstikke leuk natuurlijk! Een hele eer! Lachen Maar ik heb toch maar gevraagd of het aanbod kon blijven geldden en of ik er een andere keer eens op mocht, want ja.. ik zou ook nog eens op Super Jurga. Nou dat was prima. Toch het verhaal maar een beetje afgebreid, want het werd al laat.., afscheid genomen en op naar Lunteren.

Eenmaal bij de Super stal aangekomen heb ik allereerst de beeldschone 'dikke buik' super Jurga bewonderd. Lovers Naast Jurga stond Harald, die er overigens ook best wel mag wezen. Mijn eerste indruk... Jurga??? Een tuigpaard??? Wat foto's gemaakt en toen Jurga gepoetst... Vingers aflikken alles leuk en aardig.. ging allemaal prima, totdat ik haar rechterkant wou borstelen... hier had mevrouw geen zin in. Verdrietig Dus heeft Ilona toch maar even een handje geholpen. Toen zadel erop en rijden maar! Echt het ging geweldig... (btw.. ik ben er in 1 keer op gekomen.. gelukkig is ze niet zo groot Schijnheilig ) Jurga was echt een Super Jurga, want ze was hartstikke braaf. Lekker soepel in de hand en een hele fijne draf en galop. Alleen was ze vandaag wel een beetje sloom Slapen Dit vast en zeker omdat Steef en Ilona haar gisteren zo hebben afgebeuld... er mocht zeker geen vonkje voor mij overblijven.. Schijnheilig Harald daarentegen was best wel aan het klooien.. alles was eng (vooral honden), en ik had het idee dat iemand 'm van tevoren wat alcohol heeft gegeven... zo zwalkte hij over de paden en de lanen .. Clown Ook zijn we nog langs het geweldige ZANDGAT geweest, waar we tot tweemaal toe de heuvel op zijn gegaan. Echt een geweldige ervaring. De eerste keer wat rustig aan, de tweede keer in een versnelling extra.. Tja, ik had al zo lang niet meer gereden... Schijnheilig Echt waar.. voor een ieder die dit nog nooit heeft meegemaakt.. het was GEWELDIG! Lachen Toen weer terug naar stal (al met al hebben we toch nog anderhalf uur gereden) gegaan.. de paarden afgezadeld, geknuffeld en weer foto's gemaakt. Lachen Al was het wel moeilijk om Jurga met de oortjes naar voren op de foto te krijgen... (volgens mij lag het aan de dag.. Oatske wou dat ook al niet). Ook nog even foto's gemaakt van een zwoegende Ilona die de stal van het Superdier aan het uitmesten was.

Totdat.... ineens KIM (Kippetje op bokt) een nieuwe bokker de stal binnen kwam. Haar pony Nimm (een arabische hengst van 15 jaar) Kwijl staat sinds kort ook bij Jurga op stal. Heel uitgebreid over bokt gesproken, hoe meetings werken en hoe je foto's op bokt zet. Nou ja.. heel simpel dus.. ik heb mijn camera erbij gepakt en heel wat plaatjes geschoten.. dus eh... Kim.. je kunt weer even vooruit!

Toen was het moment van afscheid toch weer aangebroken. Ik heb Ilona naar huis gebracht en heb toen mijn weg maar vervolgd richting Drachten. Onderweg nog even bij de gele M langs geweest en tot slot nog langs het politiebureau om aangifte te doen van die aanrijding. Al met al.. was ik uiteindelijk om kwart over elf vanavond thuis.

Foto's ga ik gauw bewerken en op bokt zetten.. dus wees gerust.. ze komen eraan! Lachen (Het zijn er een hele boel)

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-02 03:41

Hier een selectie van een paar foto's.. de rest (ook de minder goed gelukte foto's) kun je vinden bij ITP. Aangezien het er 96 waren, heb ik ze maar verdeeld over zes topic's.
Om ze wat makkelijker voor jullie te maken... hieronder de links van de desbetreffende topics.

Deel 1: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=42407

Deel 2: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=42408

Deel 3: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=42409

Deel 4: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=42410

Deel 5: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=42411

Deel 6: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=42412


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 10:10

Leuk he bij Iloon!
De dikke buik van Jurga is nu echt nog dikker....
Oatske is ook een lekker ding zeg! En best groot !

kippetje

Berichten: 456
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: Ede

mooie foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 12:55

Hoi iedereen,

De foto's zijn werkelijk prachtig. Hardstikke bedankt voor het maken!! Ik heb ook je profiel "even" bekeken. Allemaggies, wat een geschiedenis zeg. Jij hebt nogal wat met paarden gedaan zeg! Wel heel erg leuk!

groetjes kim en nimm

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 14:42

Vanmorgen al snel voor stage stiekem het verslag gelezen, klinkt hartstikke leuk, ik wil binnenkort ook een keer mee. SuperJurga en MiniSuperJurga bewonderen Haha!
Die Oatske trouwens, sjonge, wat een uitstraling heeft dat beest, echt mooi! Die arabier vind ik ook mooi, lijkt wel wat op Meron.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-02 14:51

Ja, het was inderdaad een zeer geslaagde dag, ondanks dat ik me verslapen had. Gaaaap
Jurga en Harald zijn echt om op te vreten. Oatske daarentegen is niet moeders mooiste, maar ik heb wel ontzettend veel met haar beleefd. Tja wat wil je ook met al die optredens. En Nimm... ook echt schitterend..!

Btw. Van mij mag je eens mee hoor.. ik mocht van Ilona nog wel eens terug komen... enne, van mij mag je dus mee. Lachen Gezellig Lachen

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 16:51

Tjong jonge zeg.... kan merken dat je met Jurga hebt gemeet, je schrijft gelijk ellelange verhalen net zoals zij *LOL*

Leuk verslag om te lezen!!! Ik hoop echt dat je binnenkort een keer op je oude paardje kan rijden...

Leuke foto's trouwens, maar daar had ik niet aan getwijfeld Knipoog

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-02 19:49

Okay okay, mijn verslagje en reactie op deze supergeslaagde dag dan maar. Haha!
Was idd zo dat ik Honeybee al vroeg verwachtte, maar dat ze nooit van zijn levensdagen kwam. De honden zaten op hete kolen, maar ik kon ze niet ff uit gaan laten (ik was ook al zo lang mogelijk in bed blijven liggen, aangezien het de avond ervoor redelijk laat was.... Schijnheilig ). Dus ik denk: ik bel wel ff hoe ver ze is. Bleek ze dus nog in bed te liggen grijns, dus kon ik met de honden het bos onveilig gaan maken. Toen ik weer thuis was even gebokt en toen kwam de makelaar met mensen die ons huis kwamen bezichtigen. Frusty Had die morgen al druk lopen stofzuigen en opruimen *grijns*, want er wordt deze week geleefd in ons huis. Knipoog
Een poosje later kwam Honeybee dus aan in het prachtige Lunterencity en vrijwel direct zijn we richting Renkum vertrokken. We konden het gelukkig snel vinden al was de weg ernaartoe niet zo makkelijk begaanbaar. (blubberbende) Boos!
Maar goed, we werden idd heel gastvrij ontvangen en die mensen waren superaardig. Sandra was heel blij (kan me het prima voorstellen) Oatske weer te zien, al keek Oatske niet zo vrolijk hihi.
Echt San, ik verveelde me niet..... *LOL* Maar goed, erg lang konden we niet blijven, want we wilden erg graag nog een buitenritje maken. Wij dus weer naar Lunteren toegereden. Nou ja, ik woon nu bijna in Ede. Verdrietig
Eerst even snel het huis ingerend naar de wc... en toen natuurlijk SuperJurga en harald en onze stal geshowd. Kwijl Ben zo blij met onze stal. Lovers
Snel de zadels erop gegooid en opgestegen. Zie je wel dat je er best opkomt San en ik lach je echt niet uit hoor!!!!
We zijn mar lekker in het Lunterse bos gebleven en zijn richting het Zandgat gereden, omdat ik even wilde laten zien waar we o.a. geweest waren met de Lunteren buitenrit waar sandra helaas niet meekon. Huilen
Ik peilde dus even of sandra er zin in had om net als Steef en ik de dag ervoor de bult op te racen en ja, dat wilde ze best proberen, maar dan niet in volle rengalop. Okay, geef Jur aan hoe hard je wilt en ze doet het voor je. Eerst wij dus in een rustig galopje de bult op, ging prima. Lachen Sandra wilde het toch nog wel een keer proberen in een iets hogere versnelling en dat laat Ilona zich nooit twee keer zeggen, dat doen we !
We hebben het dus nog maar een keertje gedaan in niet voluit, maar wel harder. Party!!
Toen zijn we maar weer richting stal gegaa, omdat het donker begon te worden. Bleek dat we toch nog anderhalf uur het bos ingeweest waren. Was echt een heerlijk ritje. Op stal afgezadeld en toen kwam mijn nieuwe stalgenootje Kim dus binnen! Ik meteen roepen dat ze kon Boktmeeten haha, dus Kim en Sandra even voorgesteld. Kim heeft dus na drie geposte berichten al haar eerste echte meeting achter de rug grinnik. Maar goed, we hebben dus even nog wat foto's gemaakt... (Nee, ik hoef er niet op als ik stallen uitmest... Boos! Laten we het er maar op houden dat ik vakantie heb.... dan zie ik er altijd niet uit....)
Ondertussen stond ik middenin de blubbende bij de mesthoop, ja hoor....ben vergeten dat ik moest werken!!! Blunder! Ik dus maar ff mijn baas gebeld dat ik het stikvergeten was, dat er mensen het huis kwamen bezichtigen en dat ik erbij moest blijven bla bla. Hij trapte er nog in ook.... Schijnheilig Ik ben wel een schijnheil als het mij uitkomt grinnik. Scheelt dat mijn baas niet Bokt!!! Knipoog Dus ik kon lekker nog wat op stal blijven hangen, totdat we naar huis gingen.
San, hartstikke bedankt voor de gezellige middag, doen we echt een keer over! Heeft mijn SuperJur er weer een fan bij??? Verward
Vandaag heb ik weer een fantastische rit gereden over de hei met een vriendin van mij, die nu totally in love is met SuperJurga. Lovers We zijn recht door de kudde met begrazingspony's gereden, echt super!!! Heb vandaag ook geweldig genoten en heerlijk bijgekletst.... Dromen *droom*
Nu zit ik dus met een bord eten voor mijn neus een verslagje te typen in opdracht van Honeybee... Zo goed????

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-02 19:54

Tuurlijk meid.. zo is ie goed. Lachen Ik vond het echt beregezellig, al was ik wel erg moe. Ik moet wel zeggen dat ik op dit moment mijn liezen wel voel... Lips are sealed Maar goed, dat is tevens een herinnering aan de leuke dag. Enne, wat de foto's betreft, de volgende keer zal ik wat selectiever zijn.. Haha!