DNA registratie i.p.v chippen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 11:00

mijn paard is al gechipt, simpelweg omdat het moest van het stamboek (fjord)
ook moet ik bij mijn paard dna laten trekken als ik naar keuringen wil e.d.
dacht niet dat dna een alternatief was voor chippen.


carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 11:07

helaas cass, bij het fjordenstamboek werkt het net even iets anders.

carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 11:30

even voor de duidelijkheid voor cassidy uit het stamboek boekje van het fjordenpaard:

DNA controle:
vanaf 1994 is het verplicht elk fjordenpaard ,geboren na deze datum, eenafstammelingencontrole te laten ondergaan, alvorens het dier voor de stamboekkeuringen aan te bieden.
ook als het de bedoeling is met het dier te fokken is het belangrijk deze controle te laten plaatsvinden.

chippen:
het fjordenpaardmoet ingeschreven staan in een vande registers van het stamboek, gechipt zijn en op naam van het lid staan.
wil je naar een fjord sport dag?
dan moet je de naam van je fjord, stamboeknr, chipnr, geboorte datum en naam van de vader en moeder opgeven.
wil je naar een keuring?
dan moet je de naam van de ruiter opgeven, de naam van de fjord, het stamboeknr en chip nr.

met andere woorden, als je een fjord hebt en je wil ergens aan mee doen, dan ben je verplicht een paspoort te hebben een chip te hebben en op keuringen ook nog eens een DNA briefje te hebben!!!!

carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 15:16

het fordenstamboek staat zeker niet boven de wet,maar als zij die regels invoeren voor hun stamboek en je doet er niet aan mee, dan hoef je van hun gewoon nergens meer op een fjordenkeuring o.i.d. te komen.
simpel toch?

en DNA laat je 1 keer trekken en dat sluit dan weer aan op je chipnr.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: flavlip, herous, Plus_en_Min, Riviera87 en 133 bezoekers