hulp nodig, en een verhaal

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

hulp nodig, en een verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 13:53

Zoals een aantal van jullie misschien wel weten verzorg ik twee paarden, waarvan er 1tje straks van mij zal zijn.
Daar gaat het nu helaas even niet om.

Het andere paard waar ik voor zorg is een heel leuk belgisch trekpaard.
Dit arme beestje heeft met heel veel spoed een nieuw tehuis nodig.

Hier even het verhaal.
De eigenaren van deze twee paarden hebben al een paar maanden flink oplopende ruzie, dit gaat echt heel ver hoor jongens er zijn advocaten in het spel en al.
Deze man bezit een hele grote boerderij, en heeft een eigen bedrijf ( waar ik momenteel werk)
Het is eigenlijk een te lang en ingewikkeld verhaal maar het probleem is, dat de paarden weg moeten, deze arme beesten hebben niks me deze ruzie te maken. dus ik vind dit erg oneerlijk.

Ik kan zelf helaas geen twee paarden onderhouden op dit moment dus probeer ik via deze weg een tehuis voor wilma te vinden.
De ruzie tussen deze mensen gaat zo ver dat ze beide het beest zo snel mogelijk weg willen hebben, maakt niet uit naar wie.
als dat niet snel gaat lukken gaat dit voor het beest niet goed eindigen.

Dus wie o wie wil een goeie daad verichten en en een leuk paard voor bij krijgen
Wilma is wel al 11 jaar. ze is bereden en erg braaf in de omgang.
Ze heeft een aantal veulens gehad die bijna allen een 1e premie behaalde.
Is er iemand die kan en wil helpen zal ik alle informatie verder uitbreiden.

Ik hoop alleen maar dat er iemand is die een leuk trekpaardje zoekt.
En die goed voor onze lieve wil kan zorgen
Er staat een foto in mijn profiel, meerdere kan ik altijd mailen

c_alsemgeest

Berichten: 20666
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 13:55

wat erg dat er door ruzie de paarden de dupe worden
helaas weet ik geen plekje voor het trekpaard... maar heel veel succes ,et het vinden van een plekje

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 13:58

Dank je, ik ben ook erg kwaad dat het zo moet gebeuren, ik kan er in elk geval 1 helpen, maar die belg, het is zo'n scheet!!
Ik hoop dat iemand wel kan helpen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 14:00

Neem eens contact op met Tanneke, die zit in die wereld, en weet misschien ook nog andere adressen waar ze op zoek zijn naar trekpaarden/fokmerries.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 14:14

De foto's in de je profiel doen het jammer genoeg niet...

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 14:23

Ben ik net mee bezig geweest, zag het ja..
Ik heb al eens contact opgenomen met Tanneke maar geloof niet dat die veel interesse hadden, dat hing een beetje af van het aantal merrieveulens dat ze zouden krijgen, zal haar weer eens pb-en

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 14:41

Vervelend zeg. Heb je haar ook al op het te koop forum gezet daar valt het meer op dat je iemand voor haar zoekt.

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 17:15

ga ik straks doen bedankt.
Ik heb een hele lieve pb van oscar gehad, die misschien iets weet, en tanneke zou ook wat voor me rond vragen.
Ik hoop echt dat het gaat lukken.

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 17:32

Heel veel succes! Helaas ken ik ook niemand die op zoek is naar een paard. Hopelijk vind je snel een lieve baas voor haar!

Mews

Berichten: 5500
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 18:01

Kan ze voor de kar? Ik zou graag willen dat wij nog een paardje erbij kregen voor de kar die ik ook kan berijden. Als m'n vader geen tijd heeft doe ik hem / haar naast Röskur en dan kunnen we in de weekenden naar het bos. Ik zou haar zo meenemen, snif, maar helaas denkt mijn vader hier anders over, zucht. Bovendien is de paardensituatie nogal hektisch hier, we krijgen er al een 3e bij terwijl we er eigenlijk twee willen / hebben (die nieuwe is van iemand anders, om de merrie de we gaan verkopen gezelschap te houden als ik met Röskur op stap ben. en die merrie gaat eind september pas weg omdat ze kreupel is nu en dus niet door de keuring heen kwam gelukkig niet chronisch, niks te zien op de röntgenfoto's) en de financiële situatie is ook niet geheel duidelijk omdat we een nieuwe schuur hebben gebouwd...

Ik hoop dat je een goed tehuis voor haar vind. *aait de foto*

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 18:09

ze heeft ooit voor de kar gelopen
Dit hebben wij echter nooit met haar gedaan ( te weinig ervaring) dus hoe ze dit doet durf ik echt niet te zeggen.
wilma is met rijden best braaf, ze heeft zo haar streken, maar dit komt doordat er te weinig met haar gedaan word.

deze foto is eigenlijk nieteens zo mooi, als je haar nu ziet!!
een bos vol wilde manen echt schitterend
zal eens proberen een nieuwe foto te maken van de week.

ik hoop echt dat iemand kan helpen want het is een super ding

Mews

Berichten: 5500
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 18:29

Jammer dat ik niet zoveel mensen ken die een paard (erbij) willen... Ik zou haar zo mee naar huis nemen, wat een schatje... En kan me al helemaal voorstellen hoe ze er met een grote bos manen uit ziet... (ik val wel op het type lomp met sokken en een grote bos manen. is de staart eigenlijk kort of lang? ik vind het zo zonde dat die staarten er af worden geknipt... )

Ennuh, ik denk dat bijna elk paard wel zo zijn streken heeft... Schijnheilig

Kan Wilma tot die tijd niet gewoon op de pensionstal blijven staan als je die begint met die man, trouwens...? Of heb je die al begonnen en is de 'vrouw' des huizes zeg maar al weg? (ik heb even in je profiel gesnuffeld) Misschien is het makkelijker als jullie wat meer tijd hebben om een goed tehuis voor haar te vinden. Dan gaat ze ook niet zomaar aan de eerste de beste weg (zou toch zonde zijn als ze geen goede eigenaar(en) krijgt!). Veel succes er nog mee...!

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 18:37

mischien is het toch wle handig hier de foto laten zien Lachen maar wens je veel succes Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 19:27

ik heb je bp en mail gestuurd

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 20:17

tallietjuh ik heb wel een pb maar geen mail ontvangen.

met de pension stal zijn we nog niet begonnen, en ze kan daar niet blijven staan op het moment omdat ze dusdanig over haar vechten dat zelfs de slacht is besproken.

nu niet denken dat ik haar stiekem wil verkopen maar ze is officieel van die man en die wil wel het beste voor haar maar het ligt niet zo genakkelijk helaas.
maar als ik iemand vind die haar wil kopen weet ik zeker dat ze daarmee akkoord gaan.
ik zal even de foto hier neerzetten

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 20:18

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 20:32

ik heb je weer bp gestuurd Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 20:43

en heb je meer fotos?

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 20:49

Volgens mij hoort dit niet helemaal bij verslag van de dag...

Succes met de verkoop... Hoop dat ze goed terecht komt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 20:50

mischien bij stal groenebroek? kan ze ook terecht daar hebbn ze er n heleboel trekpaarden, toeot trekpaard in bij google en je krijgt de website van hun

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 20:53

talietjuh heb je zelf nou wel of niet interesse?
foto's heb ik op de computer op mijn werk staan dus die kan ik morgen pas uploaden

* waar dit precies hoort weet ik niet, ik hoop dat het hier mag blijven staan want ik denk dat ik hier de meeste aandacht kan krijgen om het verhaal gelezen te laten worden*

Preddy

Berichten: 2627
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 21:06

Ik zie de foto helaas niet..

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 21:15

Hij staat er toch echt hoor

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 08:27

Ik denk dat dit bij eenmaal andermaal moet.....

Snowgirl38

Berichten: 1136
Geregistreerd: 21-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 08:38

Volgens mij zijn er in Rockanje een aantal trekpaarden liefhebbers (hebben geloof ik een club opgericht ook)en weten die misschien wel iemand voor Wilma