Zoektocht in Egmond...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 13:56

[EA-GZ] Gezocht: weide/stalling omgeving Wageningen

Ik heb nog geen verdere informatie, alleen het mailtje wat ik hierboven gequote heb, en nog een ander mailtje met haar mobiele telefoonnummer. Ik kan met mijn huistelefoon niet mobiel bellen (is geblokkeerd), dus ik kan haar niet direct bellen.

Ik heb al teruggemaild, dat ik hem wil terugkopen, maar niet weet of ik dat kan. Ik ga haar binnekort mailen om naar een adres en foto's te vragen, zodat ik hem in ieder geval kan opzoeken en kan zien hoe hij er nu bijstaat...

Mijn vriend heeft al aangeboden eventueel een gedeelte van de stalling te betalen, als ik het zelf niet red... Ik wil dat eigelijk niet aannemen, omdat ik dan heel erg afhankelijk van hem wordt. Maar 't heeft me wel op een idee gebracht, namelijk een bijrijd(st)ertje te zoeken, die ook gedeeltelijk mee kan betalen. Aangezien ik niet op hem kan rijden, is dat gelijk een dubbele oplossing.

Als ik hem niet kan kopen, kan ik in ieder geval volgen naar wie hij dit keer verkocht wordt, zonder opnieuw te moeten gaan zoeken...

bol
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-01-02
Woonplaats: delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 14:08

Gaaf meid van harte nu nog een goedkope stalling en alles is goed Lovers Lovers

Caira
Berichten: 26068
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 14:09

Ben nou toch benieuwd waar hij stond! En van wie hij is!

DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 14:27

Wat goed dat je hem gevonden hebt! Denk er wel goed over na voordat je hem terugkoopt.....stel je voor dat het toch niet lukt met de financiƫn en je hem weer moet wegdoen. Je kan ze wel helpen zoeken naar een leuk nieuw baasje voor hem die lekker met hem gaat rijden.

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 14:33

layla d schreef:
Wat goed dat je hem gevonden hebt! Denk er wel goed over na voordat je hem terugkoopt.....stel je voor dat het toch niet lukt met de financiƫn en je hem weer moet wegdoen. Je kan ze wel helpen zoeken naar een leuk nieuw baasje voor hem die lekker met hem gaat rijden.
Je hebt helemaal gelijk, en het is ook mijn grote angst dat ik het inderdaad weer niet red... Maar dit is de derde keer dat hij verkocht gaat worden in nog geen jaar tijd, en als ex-marktpony heeft hij wat dat betreft al genoeg meegemaakt. Omdat hij zo klein is, groeien de meiden die hem kopen er snel uit, en gaan dan voor een grotere. Daardoor is de kans dat hij later weer doorverkocht wordt nog best groot...

Ik ga het zeker goed overdenken, want hij verdient gewoon het beste van het beste, en als ik niet genoeg geld heb, ben ik dat niet...

Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen

DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 14:50

ja, daar zat ik ook al over na te denken, al die meiden (of jongens Haha! ) groeien er snel uit. Of je moet hem aan een manege verkopen....zelf zou ik dat absoluut niet willen hoor, maar ik weet niet hoe jij daar over denkt? Succes ermee!

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 15:11

Of hem zelf terug kopen en dan laten leasen/huren door iemand, zodat hij wel van jou blijft en gelijk ook gereden kan worden, wordt diegene te groot dan blijft Devil/Bully gewoon van jou, alleen weer een ander zoeken om hem te leasen/huren.... Tis maar een idee.

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 16:32

Een manege... Hangt ervan af... Kijk, de manege waar ik nu rijdt, daar hebben de paarden het hardstikke goed. Hij zou lekker veel aandacht krijgen, en goed verzorgd worden...

Hij kan heel netjes lopen, en springt heel makkelijk. Ik zou dan ook graag zien dat hij in de sport wordt uitgebracht, maar dat kan natuurlijk niet op een manege.

Verhuren/leasen is dan wel een idee... Ik heb geen idee of er genoeg meiden/jongens zijn die dat zouden willen (en wiens ouders zouden willen betalen)... Maar dat valt best te proberen.

Lieke (ook hier op bokt) kan nog wel op hem, ik weet niet of zij misschien ook mee zou kunnen/willen betalen, maar ze kan hem in ieder geval rijden, ook op wedstrijden...

Er zijn nogal wat opties, ik blijf nadenken of er nog meer zijn... Lachen
Laatst bijgewerkt door Hester op 29-06-04 16:38, in het totaal 2 keer bewerkt

DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 16:33

Ja en zie tegenwoordig maar eens een goede/leuke verzorger te vinden die het nog eens een tijdje volhoudt ook en die wil betalen. Niet om je te ontmoedigen hoor, maar ik heb al veel ellende van mensen gehoord die verzorgers hadden. Maargoed het is wel beter dan dat hij iedere keer naar een andere stal toe moet.
Echt veel succes, dit is een moeilijke keuze!

Dit was trouwens een reactie op Hetja.

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 16:35

Vaak is t ook wel een probleem met dat soort pony's Ze groeien er indd snel uit en vaak wordt er niet eens wedstrijd mee gereden en het als eerste pony'tje gebruikt om wat ervaring op te doen en dan gaan ze alweer weg voor een echte wedstrijdpony, een grotere... Maar er is vast wel iemand die hem wil verzorgen, alleen wedstrijden dat wordt wel moeilijk denk ik..

DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 16:35

Clitia schreef:
Een manege... Hangt ervan af... Kijk, de manege waar ik nu rijdt, daar hebben de paarden het hardstikke goed. Hij zou lekker veel aandacht krijgen, en goed verzorgd worden...

Hij kan heel netjes lopen, en springt heel makkelijk. Ik zou dan ook graag zien dat hij in de sport wordt uitgebracht, maar dat kan natuurlijk niet op een manege.

Verhuren/leasen is dan wel een idee... Ik heb geen idee of er genoeg meiden/jongens zijn die dat zouden willen (en wiens ouders zouden willen betalen)... Maar dat valt best te proberen.

Lieke (ook hier op bokt) kan nog wel op hem, ik weet niet of zij misschien ook mee zou kunnen/willen betalen, maar ze kan hem in ieder geval rijden, ook op wedstrijden...

Er zijn nogal wat opties, ik blijf nadenken of er nog meer zijn... Lachen


Ik sprak laatst ook iemand en die was goed te spreken over manege Waarland. Maargoed de huidige eigenaresse beslist toch uiteindelijk?

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 16:44

Ik heb Kim net aan de telefoon gehad, en wat verhalen uitgewisseld en dergelijke. Ze was behoorlijk geschrokken, toen ze haar paard op het internet vond, maar is wel heel erg blij dat we elkaar nou gevonden hebben. Zo heb ik haar bijvoorbeeld kunnen vertellen hou hij aan z'n littekens kwam.

Ze heeft 'n keer wedstrijd met hem gereden, dat ging goed. Springen doet hij erg goed, en racen snapt ie ook Haha! ... Hij is nog altijd een dondersteen, maar toch ook een schatje...

Aanstaande zaterdag gaan we naar hem toe, er zal zeker een fotoverslag van volgen Lachen

Hij staat trouwens bij een boer, Leeuwenhoek of zoiets, ik heb het in mijn logboek opgeslagen, maar om een of andere reden kan ik die nu niet openen... Verward

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 16:53

oo, spannend,
Gelukkig is die weer terecht zeg!
Als je in de problemen komt, is hij hier welkom hoor! Knipoog

kipsie

Berichten: 134
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: egmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 19:04

ik wilde je net vertellen dat mijn speurtocht niks opgelevert heeft, lees ik dat je hem gevonden hebt.
Ik ben heel blij voor je!!!!!
heel veel geluk met hem!!!!!!!
groetjes kipsie. OK dan!

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 12:04

Monster schreef:
Als je in de problemen komt, is hij hier welkom hoor! Knipoog
Als ik in de problemen kom, ga ik wel op m'n rug liggen ofzo... Alles voor die knol... Knipoog

Tot nu toe zit alles mee, stalling in Wageningen blijkt niet te duur, en diverse vriendinnen hebben ook al aangeboden mee te betalen, inclusief 't meisje dat 'm gaat rijden, dus aan haar heb ik eigelijk al een betalende bijrijder Lachen .

Ik denk dat het gaat lukken!

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 16:46

Oh echt tof dat je hem nu toch gevonden hebt.

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-04 11:52

Ik ben afgelopen zaterdag dus wezen kijken, heb ook wat foto's gemaakt... Helaas zit ik nou op de verkeerde pc, meaning dat ik m'n foto's even niet kan uploaden... Even geduld dus nog Knipoog

Oliefjuh

Berichten: 1209
Geregistreerd: 25-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 12:02

Ik ben echt heel blij voor je hem gevonden hebt en dat hij weer van jou is!

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-04 14:49

[ITP] Devi... uh... Billy gevonden!

Het topic met foto's, met de eigenaresse heb ik een afspraak gemaakt, in bovenstaand topic verder uitgelegd, maar kort samengevat blijft hij voorlopig nog bij haar, en heb ik 'n soort optie op 'm.

Hij herkende me niet trouwens... Of leek me in ieder geval niet te herkennen.

evatjuuh

Berichten: 446
Geregistreerd: 01-07-04
Woonplaats: egmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 16:39

hoi.

ik rij op manege de hoef .

en heb juh miss een foto van de pony ik las in je profiel maar gen hier nieuw en weet niet hoe ik daar kan komen duss van daar wat is je profiel ??

groetjes eva

Maxielover

Berichten: 2681
Geregistreerd: 15-04-04
Woonplaats: Noordwijk aan Zee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 14:06

Clitia schreef:
Ik heb Kim net aan de telefoon gehad, en wat verhalen uitgewisseld en dergelijke. Ze was behoorlijk geschrokken, toen ze haar paard op het internet vond, maar is wel heel erg blij dat we elkaar nou gevonden hebben. Zo heb ik haar bijvoorbeeld kunnen vertellen hou hij aan z'n littekens kwam.

Ze heeft 'n keer wedstrijd met hem gereden, dat ging goed. Springen doet hij erg goed, en racen snapt ie ook ... Hij is nog altijd een dondersteen, maar toch ook een schatje...

Aanstaande zaterdag gaan we naar hem toe, er zal zeker een fotoverslag van volgen

Hij staat trouwens bij een boer, Leeuwenhoek of zoiets, ik heb het in mijn logboek opgeslagen, maar om een of andere reden kan ik die nu niet openen...


Je bedoelt toch niet Manege Leeuwenhoek in Leiden ?! Ik wil je niet ontmoedigen of laten schrikken ofzo hoor, maar die manege is heel slecht.... Die paarden zijn slecht verzorgd enzo... Mijn school zit er tegenover. Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat het iets anders is waar dat paard van jou staat, maar ik zeg het maar even.

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Re: Zoektocht in Egmond...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 14:15

[quote="Clitia"]Doordat ik geen contact meer kan krijgen met de nieuwe eigenaren van mijn oude pony, ben ik via internet een zoektocht gestart. Ik heb ondertussen 1 tip gekregen, dat er 2 manege's zijn bij Egmond, de plaats waar hij nou vermoedelijk staat. Ik heb die twee manege's gemaild, maar geen positive reacties teruggekregen.

Nou, zei mijn vriend dus van de week, dan gaan we zaterdag toch naar Egmond? Rijden we een stukje rond, wandelen we een eind, kijken of we hem kunnen vinden.
Mijn reactie: heel lief aangeboden, maar de kans is heel klein, want ik heb geen flauw idee waar in Egmond...
"Als we hem niet vinden, gaan we gewoon nog een keer. Net zo lang tot we hem gevonden hebben."

Dus vandaag vertrokken we, vroeg in de middag... Het was nog een aardig eindje rijden, aangezien we vanuit Leiden moeten komen. Eenmaal in de regio aangekomen hebben we eerst nog even rondgereden, en zijn daarna gaan wandelen, vlak achter de duinen.

We kwamen een paar ruiters tegen, dus ik benaderde ze vriendelijk, met de vraag of ze misschien een klein bruin pony'tje kenden, met een maanoog, die de naam Billy had.
"Ja, antwoordde een van de twee, op de manege verderop staat een pony'tje die Billy heet! Gewoon rechtdoor lopen, en je vindt het wel. "
Verrast door de positieve reactie, liepen we naar de manege, waar we in de kantine verder vroegen.

Er had wel een 'Billy' gestaan, maar die was vorig jaar doorverkocht. Het meisje dat ik sprak, wist niet waarheen, daarvoor werd ik naar een volgende vrouw gewezen.
"Die is naar een handelaar gegaan."

Gelukkig stond ik tegen een paal, anders was ik spontaan door mijn benen gezakt... Had ik hem gekocht, om te voorkomen dat hij naar een handelaar zou gaan, was hij uiteindelijk toch nog naar een handelaar... Met tranen in mijn ogen luisterde ik naar de rest van wat er gezegd werd.

Toen mengde een andere vrouw zich in het gesprek. "Die waren toch met z'n tweeen? Billy en Sam?"

nou ik rij op de manege in egmond waar een billy heeft gestaan die is samen gekomen met een andere welsh sjimmie een rood grijs schimmeltje..
maar die billy was een valk alleen ik heb geen flauw idee of hij een blauw oog had...maar die is idd verkocht aan de handelaar..

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 14:18

evatjuuh schreef:
hoi.

ik rij op manege de hoef .

en heb juh miss een foto van de pony ik las in je profiel maar gen hier nieuw en weet niet hoe ik daar kan komen duss van daar wat is je profiel ??

groetjes eva


hey eva ik rij er ook...denk niet dat ze de billy bedoele die er bij ons stond want die had geen blauw oog ik heb ook foto's van billy...maar daarop had hij geen blauw oog...

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Re: Zoektocht in Egmond...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 16:25

dit is al oud en ze heeft hem al gevonden..!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Zoektocht in Egmond...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 17:56

_Romana_ schreef:
dit is al oud en ze heeft hem al gevonden..!

slotje dus