Ingebroken op stal bij huisgenoot!Drama.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Ingebroken op stal bij huisgenoot!Drama.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 20:57

Na de hardstikke leuke dag van zaterdag ( zie in the picture) kreeg ik vanmorgen voor de 1 e maal een huilende Wil te horen!
Hij heeft daar al zoveel leed moeten doorstaan, oa conflict met de gemeente waardoor 7 stallen moesten worden afgebroken, en er moest gestopt worden met de activiteiten.
De stal is tot 4 x toe helemaal overstroomd geweest.
Toch ging Wil door, steeds maar opnieuw.
Nadat vorige week in de storm zijn kasten met glazen ed allemaal zijn vereneweerd, kreeg ie t toch voor elkaar om zaterdag de bak redelijk droog te hebben, en de boel aan kant.

En dan dit weer.
Hoofdstelllen gestolen, alle dure kasten verwrongen, 2 Kiefer zadels weg, waarvan ie er 1 nog niet eens had afbetaald,een heggeschaar, slijptol, boormachine, een duur marathontuig met koperbeslag, een westernzadel, en het gekke: 2 kratten bier die er nog stonden van het feest.

Ik weet dat er , de laatste tijd,veel zadels worden ontvreemd, en dan vooral de duurdere merken.De goedkope laten ze liggen.
Bij wie is dit onlangs ook gebeurd?
Mij dunkt dat t gewoon een bende is, die steeds op dezelfde manier te werk gaat.
Ik vind dat de politie te weinig doet.
Ik gaf zo een paar namen op ( die ik ken uit de paardenwereld) maar ze doen er niks mee.

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 21:01

De wet van Murphy..alle rotdingen komen met drie tegelijk... Balen!!!

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 21:17

Er belt net iemand, er is op de open dag een wit busje gesignaleerd, met pools kenteken, en daarin 3 poolse mannen.
Ze hebben daar een tijd staan kijken.

KatrienVB
Berichten: 130
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 21:18

Bij ons is een paar maanden geleden ook ingebroken Boos! echt balen en idd, ze hebben alleen de dure merkzadels meegenomen, KN, kieffer en stubben en twee mooie hoofdstellen. Bij ons liggen alle zadels in aparte kastjes en ze hadden ook alleen van die zadels de kastjes opengebroken, toeval of ze zijn al eerder binnengeweest Verward . Nou hebben we nieuwe sloten en de nieuwe zadels extra opgeborgen, ik leef met je mee!

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 22:05

Dat busje waar jij het over hebt met de Poolse kenteken is bekent bij opsporing verzocht, kijk even op hun site..Ik zag nl twee weken terug dat er een oproep werd gedaan, hierbij ging het voornamelijk om het stelen van auto's. Het gaat geloof ik om 3 mannen en een vrouw die die inbraken plegen.
De site is geloof ik: www.opsporingverzocht.nl

Veel sterkte, want dit is echt sneu.

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 22:08

er is een meldingssite, maar ben even kwijt waar, bij de FNRS dacht ik. Die polen zijn ook bij ons geweest denken we...

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 22:12

Ik vind dit zo ontzettend sneu voor Wil en iedereen die er komt.
Ik kreeg zaterdag een duidelijk idee van een "manege" die er met weinig het beste van probeert te maken. Zo trots alsdat Wil naast Moos stond alvorens de voltige demo... Ik vind het heel, heel erg.
Wens hem maar veel sterkte van mij

Charaz

Berichten: 24292
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 22:16

Bij ons zijn ze helaas ook al langs geweest, alle stallen hier in de buurt (Blom, 't Sander, Vermunt, Western Manege (Peter Simons)) Bij ons zijn echt alle kasten die ze open hebben gekregen de zadels mee genomen (ook de goedkope).
Hoofdstellen allemaal laten hangen. Als je het zo leest op Bokt denk je, mij gebeurd dat niet, totdat je er midden in zit.

Ik zou zeggen hou de Duitse E-bay goed in de gaten

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 22:26

Ja lot, maar laten we allemaal een oogje in het zeil houden!
Het moet eens afgelopen zijn met dat rot tuig, waar een deel van de maatschappij uit bestaat.

Ik ben er gewoon ziek van.
Vandaag werd er weer een vrouw aangevallen, omdat ze een auto niet op tijd voorrang gaf.
Die vent sprong zijn auto uit voor t stoplicht, liep in de rij naar die oudere vrouw, rukte haar portier open, en bedreigde haar.
net op t moment dat ik denk ik MOET er mezelf mee bemoeien en ik wil uitstappen, rent ie gelukkig weer naar zijn auto.

In wat voor wereld leven we?
Ik word er heel triest van.

En ik voel hetzelfde als jij hierover, Stef.

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 23:03

je kan t via je verzekering verhalen op je inboedel, hebben wij ook gehad!

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 23:09

hey
wat rot zeg!
Het lijkt wel alsof ze alles van op voorhand wisten Scheve mond kan niet anders.
bij ons op de manege is dat ook al 3keer gebeurd. Ik ben erover aan het denken om alleen de niet kostbare dingen op de manege te laten. Een zadelkast is zo open ..
hopelijk komt het zo wat goed, met verzekering enzo..
xxx

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 23:12

Carolinef schreef:
je kan t via je verzekering verhalen op je inboedel, hebben wij ook gehad!

Wat lief, deze reactie van jou!!!!!!!!!!!!!! OK dan!

Maar ik denk niet dat dat gaat, want die stal is in een heel ander dorp als ons huisadres, en ze verzekeren paardenmaterialen zoieso al heel moeilijk.

kimmie261

Berichten: 19216
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 23:15

ik had het al gehoord dat er in oudenbosch op diverse plaatsen was ingebroken...maar het is echt heel erg "in" om zadels te stelen, blijkbaar een zeer goede handel in..
ik ben heel blij dat ik snachts 2 flinke honden in de stallen en in de zadelkamer heb rondlopen, moet men toch wel dapper zijn om daardoor heen te gaan...maar ja..blijft een mega frustrerend probleem als het je overkomt!!
wens je huisgenoot maar heel veel sterkte!!

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 23:25

Tja, Wil neemt zijn waakkees elke avond mee naar huis.
Honden hebben scheelt.Dat weet ik zeker.
Maar op zon terrein wat afgelegen ligt, laat ik een hond toch liever niet alleen achter.
Als ze ECHT willen doen ze dat beest dan ook iets aan.....

Gadver, zon eng gevoel, dat er snachts engerds bij de paarden ( en bij Mozart) zijn geweest!

kimmie261

Berichten: 19216
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 23:28

ja, dat is ook eng, wij wonen gelukkig aan de stallen, dat scheelt , maar anders zou ik nog wel een of twee honden bij de paarden doen ...

ik zou zo bang zijn dat ze een paard zouden stelen of dat ze zo'n arm dier zouden mishandelen...
wij wonen ook heel afgelegen maar doen de stallen op slot en daarbij de honden(loods van 80 bij 17 meter....)die lopen door heel de stal heen, overdag heb ik 4 honden bij mij(allen rottweilers en kruisingen ervan), dus ongure types die komen kijken zijn al diverse malen weggejaagt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 23:30

Natasha schreef:
Wat lief, deze reactie van jou!!!!!!!!!!!!!! OK dan!

Maar ik denk niet dat dat gaat, want die stal is in een heel ander dorp als ons huisadres, en ze verzekeren paardenmaterialen zoieso al heel moeilijk.

Jawel, er is een regel in de inboedelverzekering waarbij 10% van je verzekerde som TIJDELIJK buitenshuis verzekerd is.

Bij ons is laatst ook ingebroken, dure en goedkope zadels zijn meegenomen.

Kijk alleen een beetje uit wat je zegt over Polen en witte busjes, niet alle Poolse witte busjes zijn van boeven. Verdenking is zo gemaakt en in het roddelcircuit gaan de verhalen razendsnel.
Er loopt wel een onderzoek in een bepaalde richting momenteel.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 23:45

Je hebt gelijk.
IK PB je.

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 23:48

Natasha schreef:
Wat lief, deze reactie van jou!!!!!!!!!!!!!! OK dan!

Maar ik denk niet dat dat gaat, want die stal is in een heel ander dorp als ons huisadres, en ze verzekeren paardenmaterialen zoieso al heel moeilijk.



zo iedereen kan wel s rot uit de hoek komen he,.

kan wel met de verzekering mits je ze maar blijft volhouden dat je je spullen thuis bewaart, is geluk bij n ongeluk dat je die open dag hebt gehad want dan heb je n goede reden waarom je het eens n nachtje niet thuis maar op stal hebt laten liggen. het mag nl niet langer als 3 maanden onafgebroken ergens anders dan thuis liggen anders valt het niet onder je inboedel, zorgen voor n bon van alles pullen die je hebt of zijn gejat (bij verschillende zaken natuurlijk) en met n beetje geluk lukt t je wel, gewoon verhaal ophangen dat je je heel goed realiseert hoe diefstal gevoelig die spullen zijn en dat t bv collectors item was dat tuig bv met koper beetje mooi verhaal van maken en voet bij stuk houden maar das jou wel toevertrouwd!

mij is t ook gelukt en ik heb er behalve weer n nieuw zadel ook nog n mooi tuig voor de wagen uit weten te slepen, ja ik bedoel de verzekering naait jou ook als ze kunnen, en nu heb je zelf s de kans dus wat let je!

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 23:50

Ik naai niet graag iemand, dat niet. maar Wil zijn spullen zijn weg en ik wil je bedanken voor de tips!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 23:56

Nog een tip van mij: bonnen zijn niet zo heel belangrijk meestal, het is niet erg als je er een paar mist. Wat wèl belangrijk is, is om een opgave te doen van wat het spul kost als je het nieuw moet kopen. Je verzekering is namelijk voor de nieuwe aanschaf, dat bedrag krijg je uitgekeerd. Dus stel dat zo'n zadel in een paar jaar 200 euro duurder is geworden in de nieuwprijs, geef dan ook de actuele prijs op. "
'Mijn' verzekeringsexpert heeft trouwens elk bedrag dat ik opgaf nauwkeurig gecontroleerd, tot de stijgbeugels van 25 euri aan toe.

Probeer niet teveel te verzinnen of te verdraaien, die experts zijn niet gek.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 00:05

Ik ga het proberen voor Wil, al heb ik er een hard hoofd in.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 00:06

Natasha, al die spullen die gestolen zijn, stonden die in een afgesloten ruimte (afgezien van de zadelkasten)??

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 00:10

Ze stonden buiten, in dure, metalen kasten met degelijke sloten erop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 00:15

Ai, buiten is niet gunstig. Was het terrein misschien afgesloten met een mooi groot hek????

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-04 00:19

Met 2 hekken van ehhh anderhalve meter hoog denk.