als eenmaal alles tegen zit lijkt er geen weg.....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dolfijntje

Berichten: 196
Geregistreerd: 18-10-03
Woonplaats: utrecht

als eenmaal alles tegen zit lijkt er geen weg.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 12:17

.......meer terug

Mijn paardje staat alweer twee maanden stil. En over drie weken moet hij terug naar de uithof om een echo te laten maken van zijn been(ivm zijn peesblessure). Gisteren ging ik zoals altijd weer naar hem toe om te poetsen en te knuffelen. Toen ik hem zag staan kreeg ik al de zenuwen, hij stond alleen in een hoekje met zijn hoofdje omlaag(en dat is echt niks voor flip! ) Ik zijn halster gepakt en hem gehaaldt. Nou toen schrok ik wel even, hij kon bijna niet meer lopen van de pijn Huilen . Ik gelijk zijn benen na gekeken maar kon niks vinden. Rechtsachter was wel wat warm maar dat is van zijn peesblessure. Toen wou ik aan iemand van stal laten zien hoe hij liep, dus liet hem een klein stukje lopen en toen viel hij twee keer op zijn knieƫn Verward . Ik schrok me rot. Gelijk de da gebelt en die kwam gelijk. Een ding was al snel duidelijk, hij had goed veel last van zijn spieren! En van zijn rug! Nu heeft hij medicijnen gehad en moet ik hem goed in de gaten houden. Waarschijnlijk is hij een beetje spierbevangen. Hij mag dus niet zoveel bewegen en nog minder eten krijgen(hij krijg nu een kilo meuslie op een dag). En woensdag moet ik de da weer bellen om te vertellen hoe of wat. Nou dat was wel weer schrikken.. en nu maar hopen dat dit het laatste was en dat we zo weer lekker kunnen gaan rijden want dit vind ik echt tien keer niks!!!!

groetjes rilana

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 12:23

He bah wat een narigheid zeg..Hoop voor je dat je pony gauw weer fit is en dat de DA hem goed in de gaten houd. Veel sterkte!

boerinnetje

Berichten: 656
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: In de driehoek, Zwolle, Deventer, Apeldoorn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 12:24

Oei, dat klinkt niet zo mooi. Kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Beterschap met hem.

Sambooo
Berichten: 132
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 12:34

Bah, wat naar. Ik hoop dat het snel beter gaat, laat de moed niet zakken!!! Sterkte!!!

kimmie261

Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 12:54

heb je gereden dan met een pees die nog warm is????
ik heb hier zelf een paard die een scheur in zijn pees had..daar heb ik 7 maanden niet mee gereden, alleen maar rust..gaat nu heel goed..maar ik ben nog bang dat ie zijn pees opnieuw blesseerd met rijden.
als hij spierbevangen is, dan moet je wel na een paar dagen gaan stappen, maar dat zal de veearts wel vertellen,in ieder geval veel beterschap met je paard!!en hopen dat het nu even genoeg geweest is en dat ie alleen maar beter wordt!!

dolfijntje

Berichten: 196
Geregistreerd: 18-10-03
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 15:28

Nee ik heb hem natuurlijk niet gereden. Hij staat nu twee maanden stil en moet er zo wie zo nog een. En ik mag NIET stappen met mijn paard van de da!!!! Hij mocht wel naar buiten omdat me paard anders helemaal gek wordt maar hij moest zo min mogelijk bewegen. Echt voorledige rust!!!
Dus hij staat nu in de longeer bak en die is voor de helft afgezet. Dus hij kan niet al te veel kanten op maar kan wel de andere paarden zien..
Ik hoop ook echt dat dit het laatste is!!!!!! Alles zit de laatste tijd zo tegen Huilen Huilen Huilen ......

Bedankt voor de reactie!!!

groetjes rilana

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 15:44

Succes ermee, is niet leuk voor je. Maar wel een ding, al hij idd tying up heeft het krachtvoer bijna helemaal afschaffen op net handje na om hem rustig te houden als andere gevoerd krijgen.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 15:55

Jeetje, dat lijkt me geen pretje... Heel veel beterschap voor je paard en voor jou veel sterkte! Ach gut

Duhelo

Berichten: 28538
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 16:08

kun je niet zemelen of zo voeren?
zit er bijna niks in, maar vult wel goed
mss beetje meusl voor de smaak
hopelijk gaat het vlug beter met je paardje, ik ga duimen voor jullie!

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 16:21

zoww dat is geen pretje, hopelijk gaat het al snel weer wat beter.
suc6! Ach gut

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 16:31

Jeetje Rilana, het zit jullie echt niet mee Scheve mond
Ik hoop voor je dat Flippie nu gauw beter wordt, het heeft wel weer lang genoeg geduurd nu! Heel veel sterkte hoor, ik vind het echt sneu voor jullie Ach gut

dolfijntje

Berichten: 196
Geregistreerd: 18-10-03
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 16:40

Bedankt voor alle reactie!!!! Ik hoop ook echt dat het snel beter wordt. Ben net nog ff wezen kijken maar hij voelt zich nog niet erg lekker. Hij loopt heel voorzichtig kleine stukjes....... Vanavond nog even terug om de medicijnen te geven.. en een dikke knuffel voor mij grote vriend!